آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

ژست کودکان برای پرتره

ژست کودکان برای پرتره

بچه ها دائما در حال رشد و تغییر هستند البته ، این باعث می شود تا سوژه های پرتره ای عالی برای تماشای رشد آنها در طول سال ها فراهم شود، اما در عین حال ، بچه ها جزء دشوارترین موضوعات پرتره هستند. آن‌ ها معمولا زیاد توجه نمی‌ کنند، مشکل نشستن دارند و بسیاری از آن‌ ها آنقدر کوچک هستند که درک نکنند شما می‌ خواهید چه کاری انجام دهند. ما در این مقاله به بررسی ژست کودکان برای پرتره می پردازیم. 

بررسی انواع ژست برای کودکان

همان طور که گفتیم عکاسی پرتره و درست درآوردن ژست کودکان برای پرتره بسیار سخت است. به همین دلیل است که وقتی نوبت به بچه ها می رسد ، رقابتی کاملا متفاوت است. کودکان ژست گیری بسیار متفاوتی نسبت به ژست دهی نوجوانان و بزرگسالان دارند. شما نمی توانید از یک کودک انتظار داشته باشید به راحتی بنشیند، ژست بگیرد و شما از آن ها عکس بگیرید. در این بخش ما به بررسی ژست کودکان برای پرتره می پردازیم.

ژستی مثل یه حالت خاص!

به طور کلی، هرچه کودک بزرگ‌ تر باشد، ساده‌ تر است که آن‌ ها را به حالت مورد نظر شما درآورد، هر چند البته در انواع تیپ‌ های شخصیتی استثنا وجود دارد. در ژست کودکان برای پرتره، به سن کودکان توجه کنید. اگر کودکان در سنین بالاتری هستند می توانید از ابزار یا وسایلی که برای آن ها آشنا تر است استفاده کنید. به عنوان یک ایده جذاب می تواند از کودک بپرسید که دوست دارد در بزرگسالی چه شغلی داشته باشد، سپس در همان حالت ژست بگیرد. این تکنیک برای عکاسی بسیار جذاب است.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی مفهومی چیست؟

از لوازم صحنه استفاده کنید

جشن تولد هنوز برای بچه‌ ها برای عکاسی و ژست کودکان برای پرتره جالب نیست. از این ایده چشم‌ پوشی کنید و در عوض عکس کودک را در بازی با استفاده از لوازم عکاسی سرگرم‌ کننده که هنوز در تصاویر عالی به نظر می‌ رسند، بگیرید.

نکات ژست کودکان برای پرتره

تولد

احتمالات در اینجا بی‌ پایان است. هر وسیله ای می تواند ابزاری برای عکاسی زیبا باشد. بالن ها می توانند رنگهای روشن و شفافی را به عکس اضافه کنند و برای عکسهای تولد بسیار عالی باشند. د رحالت های عادی می توانید بعد از یک گل بازی اساسی از آن ها عکس بگیرید. هیچ وسیله و صحنه ای را از دست ندهید.

 

از آن ها بخواهید کاری انجام دهند!

دوربین خود را در حالت های خاصی تنظیم کنید. شاتر را تنظیم کنید. و سپس از کودک بخواهید تا بدود، بازی کند، بپرد و … . به احتمال زیاد کودکان لبخندهای واقعی را تولید می‌ کنند که چشم‌ ها را نیز روشن می‌ کنند. دقیقا کاری که شما انجام می‌ دهید به کودک و سن آن‌ ها بستگی دارد.

ایده هایی در ژست کودکان برای پرتره

لبخند

همیشه آماده باشید تا لبخند شادی که پس از انجام کار های کودکان رخ می دهد را ثبت کنید. این ژست کودکان برای پرتره بسیار طبیعی و زیبا است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین عکاس های ایرانی

 

از یک محیط آشنا استفاده کنید

برای داشتن بهترین ژست کودکان برای پرتره از محیط های آشنا تر استفاده کنید. خصوصا اگر کودک کم سن و سال است. در غیر این صورت ممکن است حس ناراحتی در او به وجود بیاید. می توانید برای بار اول به پارکی بروید که او آشنایی دارد و در آن جا بازی می کند.

از اسباب بازی مورد علاقه او استفاده کنید

جهت این که ژست کودکان برای پرتره زیبا تر شود، کودک را دعوت کنید تا اسباب بازی مورد علاقه خود را با خود برای عکاسی بیاورد. اسباب‌ بازی‌ های محبوب آرامش‌ بخش هستند. زمانی که کودک با اسباب بازی خود سرگرم است می تواند برای عکاسی مناسب باشد.

اسباب بازی در ژست کودکان برای پرتره

عروسک

شما حتی می توانید پس از این که کودک اسباب بازی را رها کرد تصویری تلفیقی از وسیله رها شده و چهره کودک داشته باشید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *