آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نمونه های عالی عکاسی ماکرو

نمونه های عالی عکاسی ماکرو

گرفتن عکس های ماکرو سرگرم کننده است اما در عین حال خوب در آوردن آن ها هم سخت و چالش برانگیز است. یادگیری نکات مختلف در این زمینه به شما کمک خواهد کرد تا تصاویر زیبایی بگیرید، اما در عین حال دیدن نمونه های عالی عکاسی ماکرو باعث خواهد شد تا دید بهتری پردا کنید. ما در این مقاله پس از بررسی و تعریف این مدل عکس ها، نمونه های زیبایی از این شاخه برای شما ارائه خواهیم داد پس تا پایان با ما همراه شوید تا بتوانید تصاویر جذابی ببیندی.

تعریف عکاسی ماکرو

در این بخش از مقاله و قبل از ارائه نمونه های عالی عکاسی ماکرو، به تعریف این شاخه می پردازیم. عکاسی ماکرو باعث می‌شود چیزهای کوچک بزرگ و مهم شوند، اما هنگام عکاسی از چیزهای کوچک، شما می‌توانید به طور بالقوه با مشکلات بزرگ مواجه شوید. شما باید با دوربین نزدیک به سوژه شوید. البته فوکوس را فراموش نکنید. دقت داشته باشید که در این مدل عکاسی، حتی نسیمی هر چقدر کم هم می تواند تاری در تصویر گرفته شده شما ایجاد کند. اما، شما می‌ توانید بر این چالش‌ ها غلبه کنید و عکس‌ های خیلی زیادی را با استفاده از تکنیک عکاسی ماکرو بگیرید.

برای گرفتن عکس های ماکرو استفاده از تری پاد بسیار مناسب است. به پس زمینه تصویر خود توجه کنید. حواس خود را به دیافراگم بدهید و د رتنظیم آن دقت لازم را داشته باشید. الگو ها را نگاه کنید و به آن ها دقت کنید. رنگ ها را به خوبی بشناسید و بررسی کنید. زمان های بارانی را از دست ندهید و به قول عکاسان باران را در آغوش بگیرید. نقطه کانونی خود را با دقت در نظر بگیرید. با فوکوس یک نقطه و فوکوس خودکار مداوم تصویر را آزمایش کنید. این نکات باعث می شود تا تصویر ماکروی زیبایی ثبت کنید. در ادامه ما نمونه های عالی عکاسی ماکرو را ارائه خواهیم داد.

این مطلب را هم ببینید
طبقه بندی دوربین های عکاسی

 

انواع مدل ها

در این بخش به معرفی نمونه های عالی عکاسی ماکرو می پردازیم.

 

مدل اول:

چشم‌ ها در پرتره‌ ها ضروری هستند، اما آن‌ ها نقش بزرگی هم در عکاسی ماکرو دارند. اگر سوژه شما چشم دارد به هیچ عنوان آن را فراموش نکنید و حتما در تصویر خود از آن استفاده کنید.

مدل اول در نمونه های عالی عکاسی ماکرو

چشم ها

فوکوس در این عکس درست روی چشم‌ها است، و به شما این امکان را می‌دهد که دانه‌های کوچک طلایی را در آن‌ها ببینید و به یک پس‌زمینه تار برای بقیه قورباغه نگاه کنید.

 

مدل دوم:

ما مدل دوم از نمونه های عالی عکاسی ماکرو را ارائه می کنیم.

زیبایی در نمونه های عالی عکاسی ماکرو

طلایی

عکاسی ماکرو یک روش عالی برای گرفتن تصاویر انتزاعی است. این تصویرزیبا و  خاص توسط Sonny Abesamis بیشتر به چیزی شبیه است که یک طراح گرافیک ایجاد کرده است تا یک عکس فوری. برای ایجاد این افکت، او از یک سیم طلا بر روی یک پس‌ زمینه سیاه استفاده کرده و الگویی را ایجاد کرده. او با یک لنز ماکرو و یک دیافراگم عریض، یک عکس انتزاعی عالی گرفته است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی سیاه و سفید از چهره

 

مدل سوم:

دقیقاً مانند عکس قورباغه در بالا ، چشم در این پرواز نقطه کانونی است.

حشرات در نمونه های عالی عکاسی ماکرو

حشره

این مدل از نمونه های عالی عکاسی ماکرو است. دقت کنید که در این عکس بازو ها هم به شکل جذابی نشان داده شده اند. عکاس کلینت میسون نیز کار بزرگی انجام داد تا پس‌زمینه را ساده نگه دارد. او این عکس را با Canon EOS 70D و EF 100mm f / 2.8 Macro USM گرفت. وی از دیافراگم گسترده f / 2.8 ، سرعت شاتر 1/800 و ایزو 320 استفاده کرد.

 

مدل چهارم:

عکاسی ماکرو شکل و بافت آیتم‌های کوچک مانند این پیچ‌ها را برجسته می‌کند.

پیچ در نمونه های عالی عکاسی ماکرو

پیچ

با نزدیک شدن به نقطه، ما می‌توانیم جزییات مارپیچ پایین و همچنین قسمت بالایی را که بالای دسته قرار دارد را ببینیم. دیو لندی این عکس را با دوربین پاناسونیک گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *