آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عکاسی از گل ها و نکاتی برای شکوفا کردن تصاویرتان

عکاسی از گل ها

گل‌ ها ممکن است یکی از رایج‌ ترین موارد عکاسی شده باشند، و با این وجود هنوز هم گهگاه عکس یک شکوفه وجود دارد که می تواند شما را شگفت زده کند. ما در این مقاله درباره عکاسی از گل ها و نکاتی برای شکوفا کردن تصاویرتان صحبت می کنیم. با برجسته کردن شکل و رنگ هر گل و با استفاده از چند تکنیک عکاسی ماکرو ، می توانید عکس هایی بگیرید که واقعا شکوفا می شوند.

ارایه راهکار ها

در این بخش از مقاله راه هایی برای عکاسی از گل ها ارایه می کنیم تا تصاویرتان هرچه بیشتر شکوفا شوند. این تکنیک ها را به خاطر بسپارید.

صبور باشید.

شما فقط با انتظار برای لحظه مناسب، عکس‌ های بهتری از گل‌ ها را ثبت خواهید کرد. آب و هوا نقش بزرگی در عکاسی ماکرو در فضای باز ایفا می‌ کند. یک روز ابری زیبا ، حتی می تواند نوری را ارائه دهد که  برای شروع کار عکاسان مبتدی نیز کار ساده ای است. عکاسی درست بعد از این که باران باریده باشد، می تواند باعث ایجاد قطرات آب روی گل ها و گرفتن تصاویر زیبا تری شود.

عکاسی از گل ها و بررسی نکات آن

بنفش

البته گل ها شفاف تر و زیبا تر هم خواهند شد. با این حال از عکاسی در زوز هایی که باد می وزد خودداری کنید، چرا که برای داشتن عکس بدوت تاری نیاز دارید سوژه بدون حرکت باشد. به عبارتی برای عکاسی از گل ها باید کاملا صبور باشید.
وقت روز هم مهم است. حدود یک ساعت قبل از غروب آفتاب، نور نرم و لطیف است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دوربین های عکاسی در سال 1400

عکس خود را ثابت کنید.

در عکاسی ماکرو هرچه به یک شی نزدیک تر باشید ، حتی کوچکترین لرزش دوربین را متوجه خواهید شد. برای به دست آوردن تصاویر با وضوح دقیق ، از سه پایه استفاده کنید. این کار باعث می شود تا در عکاسی از گل ها موفق تر عمل کنید.

تکنیک های مرتبط عکاسی از گل ها

گل سفید

سه پایه ای که به حداقل ارتفاع می رسد ، یک سرمایه گذاری مناسب برای عکاسانی است که از عکاسی ماکرو و همچنین سایر موضوعات لذت می برند ، اما یک سه پایه ی معمولی برای عکاسی از گل نیز کافی است. برای جلوگیری از لرزش دوربین، از ویژگی تایمر در دوربین خود استفاده کنید.

به دنبال نور پس زمینه باشید.

گل ها با نور دقیق پس زمینه به معنای واقعی کلمه درخشش زیبایی خواهند داشت. گلبرگ‌ های نازک، وقتی نور از پشت آن‌ ها ساطع می‌ شود، واقعا به نظر می‌ رسد که روشن می‌ شود. که باعث می شود نور پس زمینه یک تکنیک عالی برای عکاسی از گل ها باشد. برای استفاده از نور پس زمینه ، باید دوربین را طوری قرار دهید که خورشید از پشت گل وارد شود. برای این کار باید یا صبح زود یا در آخر روز تصویر برداری کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از لباس برای فروشگاه اینترنتی

به عمق میدان خود نگاه کنید.

از دکمه پیش نمایش زمینه عمق استفاده کنید در این حالت به بهترین شکل می توان تصویری از گل ثبت کرد. برای به دست آوردن آن پس‌زمینه خارج از فوکوس، در اولویت دیافراگم یا مد دستی عکس بگیرید و از یک عدد f پایین استفاده کنید.

زیبایی در عکاسی از گل ها

گل زیبا

وسوسه نشوید که از کمترین عدد f برای لنزهای ماکرو استفاده کنید. فاصله نیز بر عمق میدان یا سطح نرم آن نیز تأثیر می گذارد. از دکمه پیش نمایش عمق درست در دوربین خود استفاده کنید. عمق میدان در عکاسی از گل ها بسیار اهمیت دارد.

از پرسپکتیو های جدید در تصاویرتان استفاده کنید.

بسیاری از مبتدیان گل ها را همان طور که می بینند عکس برداری می کنند. اما برای برجسته سازی تصاویر و زیبا تر شدن آن ها باید، پرسپکتیو خود را تغییر دهید. پرسپکتیو های جدید باعث می شود تا بتوانید بعد جدیدی از عکس را پیدا کنید و تصاویر جذاب تری بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *