آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عکاسی ماکرو برای مبتدیان و نکات آن

توضیح عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو بسیار عجیب است ، من اعتراف می کنم که هرکسی که این ژانر را امتحان کرده است ، از جذابیت آن نیز خبر دارد. ما در این مقاله قصد داریم نکات عکاسی ماکرو برای مبتدیان را بیان کنیم. اگر تازه عکاسی را شروع کرده اید و با این نکات آشنایی ندارید حتما به مطالعه این مقاله بپردازید. این نوشته و نکات موجود در آن کمک بسیار زیادی به شما خواهند کرد.

بررسی تکنیک های این مدل برای مبتدیان

در این بخش از مقاله قصد داریم تا نکات مربوط به عکاسی ماکرو را به طور کامل بیان کنیم.

رفتار حشرات” را یاد بگیرید.

اگر قصد داریم در عکاسی ماکرو نتیجه خوبی بگیرید بهتر این است که رفتار حشرات را به خوبی بیاموزید و با آن ها آشنایی داشته باشید. به عنوان مثال ، ساده ترین راه برای نزدیک شدن به یک سنجاقک بدون ترساندن آن چیست؟ با دانستن جواب ، شانس خود را برای گرفتن عکس مورد نظر خود به طور چشمگیری بهبود می بخشید. برخی از حشرات وقتی نزدیک می‌ شوند، یا زمانی که فلاش دوربین شما خاموش می‌ شود، پرواز می‌ کنند. بقیه به چند دقیقه وقت نیاز دارند تا به حضور شما عادت کنند، اما آن‌ ها به موقع شما را نادیده می‌ گیرند. عکاسی ماکرو مانند ژانرهای گسترده عکاسی از حیوانات وحشی است. برای عکسبرداری موفقیت آمیز باید با رفتار طبیعی سوژه خود کار کنید.

ویژگی عکاسی ماکرو

مگس

از طلوع آفتاب شروع کنید.

بهترین زمان برای عکاسی ماکرو زمان طلوع خورشید است. اما چرا؟

طلوع خورشید به این دلیل خوب است که حشرات از شب قبل تنبل شده‌اند.
گرم است، و احتمال زیادی وجود دارد که در وهله اول بسیاری از حشرات را پیدا کنید.
رطوبت در محیط وجود دارد. و قطرات شبنم در عکس‌ ها زیبا به نظر می‌رسند. همچنین رطوبت بسیاری از موجودات را کاهش می‌دهد (باعث می‌شود که آن‌ها آرام و خشک بنشینند). در این حالت می توانید عکاس یماکرو عالی ای داشته باشید.

البته، طلوع خورشید تنها زمانی نیست که برای عکاسی ماکروخوب است  . اگر از فلاش استفاده می‌کنید، نور پردازی شما بدون توجه به زمانی خواهد بود که شما عکس می‌ گیرید. بنابراین، یافتن یک سوژه جالب و مهم است، مهم نیست که چه زمانی رخ می‌دهد.
با این حال، اگر از ابتدا شروع کنید و بهترین شانس را می‌ خواهید، طلوع آفتاب توصیه من است.
عکاسی ماکرو چیست؟

سنجاقک

یک داستان بگویید.

بهترین عکس ها چرا به خوبی کار می کنند؟ زیرا با احساسات ما طنین انداز شده است. در زمینه عکاسی ماکرو – یا هر ژانر عکاسی – یکی از بهترین راه های انتقال احساسات ، گفتن یک داستان است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دوربین های کامپکت در سال 2021

اکثر عکس های ماکرو مورد علاقه بییشتر بینندگان فقط موضوعی خاص را نشان نمی دهند. درعوض ، آنها موضوعی را نشان می دهند که کاری انجام می دهد.

استفاده از فلاش

یکی از چالش‌های اصلی در عکاسی ماکرو، ثبت نور کافی است. سه دلیل وجود دارد:

اول، شما با بزرگنمایی‌ های شدید فوکوس می‌کنید، که عمق میدان را  فقط به عرض یک مو کاهش می‌ دهد. بهترین گزینه شما استفاده از یک دیافراگم کوچک مانند f / ۱۶ یا f / ۲۲ (کادر کامل) است.

دوم، تمرکز نزدیک نه تنها سوژه شما را بزرگ می‌کند، بلکه تاری حرکتی (و تاری از دوربین)را نیز نشان می‌دهد.

سوم، هرچه به سوژه خود نزدیک‌ تر شوید، نور طبیعی بیشتری خواهید دید. حتی در روز روشن، زاویه اشتباه می‌ تواند همه چیز را با سایه خود پوشش دهد، و نور را با چند توقف کاهش دهد. نه تنها این کار را برای گرفتن عکس به اندازه کافی سخت‌ تر می‌ کند، بلکه به این معنی است که کیفیت نور ممکن است کاملا ضعیف باشد با حالتی که سوژه شما تاریک و محیط اطراف روشن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *