آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عکاسی معماری و نکات آموزشی آن

شاخه عکاسی معماری

یکی از انواع شاخه های عکاسی، عکاسی معماری است. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی این موضوع و شاخه عکاسی بپردازیم.

نور ، اشکال ، خطوط ، اشکال هندسی- پایه های عکاسی هستند. مهم نیست که چه موضوعاتی را انتخاب می کنید ، برای هر عکسی که  می گیرید ، با این ویژگی ها کار خواهید کرد. عکاسی معماری ، با وجود خطوط و اشکال هندسی کامل که به سختی می توان در هر جای دیگر دنیا یافت ، آن را به سطح دیگری می برد. در ادامه با ما همراه شوید تا بدانیم چگونه می توانیم تکنیک های عکاسی معماری را بیان کنیم.

 

بررسی نکات آموزشی

در این بخش از مقاله انواع نکات آموزشی مربوط به عکاسی معماری را بیان می کنیم.

تجهیزات دوربین

مهم نیست که از کدام تصویر می خواهید عکس بگیرید ، اولین چیزی که بسیاری از افراد در نظر دارند تجهیزات دوربین است.

برای عکاسی از معماری می توانید با هر وسیله ای عکس های خوبی بگیرید اما تجهیزاتی وجود دارد که مطمئناً بهتر از سایرین کار می کنند. این تجهیزات عبارتند از سه پایه، انواع لنز ها،‌ و مدل دوربین مورد استفاده تان. البته می توان گفت مهم ترین قطعه در این سبک عکاسی، تری پاد یا همان سه پایه می باشد. حتی برای ساختمان های که فضای عکاسی زیادی در اختیار شما قرار نمی دهند، می توان از سه پایه های مینیاتوری استفاده نمود. وجود لنز ها هم برای هر ژانر عکاسی لازم است. خودتان را محدود نکنید – عکسهای خوب معماری را می توان در هر فاصله کانونی گرفت. اگر چه لنز های واید بسیار مناسب هستند اما توصیه می کنیم از لنز های تله فوتو هم استفاده نمایید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های عکاسی پرتره برای موبایل

 

تنظیمات دوربین

استفاده از تنظیمات مناسب دوربین برای هر ژانر عکاسی بسیار مهم است و عکاسی معماری نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حقیقت ، با وجود تغییرات شدید نور که ممکن است با آن روبرو شوید ، احتمالاً قرار گرفتن در معرض مناسب در اینجا حتی از حد معمول نیز اهمیت بیشتری دارد. مشکل اصلی در عکاسی معماری ، درخشندگی شدید نور پنجره است.  پس باید در این زمینه دقت بسیار زیادی داشته باشید. حواس خود را جمع کنید تا بتوانید نور را به درستی هدایت نمایید. البته برخی از ساختمانها بسیار ساده تر هستند. دوربین خود را بر اساس پایه ISO خود تنظیم کنید (با فرض اینکه شما از یک سه پایه استفاده می کنید.) ، از دیافراگم استفاده کنید که عمق میدان مورد نظر را به شما می دهد و اجازه دهید سرعت شاتر شما در هر جایی که در معرض مناسب قرار می گیرد بیفتد.

زیبایی

کار کردن با نور

عکاسی نور است به همین سادگی . زمانی که عکس‌ های معماری می‌ گیرید، بهترین راه برای گرفتن یک تصویر خوب، ایجاد بیش‌ ترین نور در صحنه شما است. در داخل خانه ، این بدان معنی است که شما باید از صحنه ای با نور استفاده کنید که طراحی ساختمان را تکمیل می کند. در ساختمان های مدرن ، معمار احتمالاً تلاش زیادی را برای شکل و ظاهر نور انجام داده است ، و شما هیچ مشکلی اساسی نخواهید داشت. البته در ساختمان های قدیمی کار کمی مشکل خواهد بود. 
عکاسی معماری

شهر

مراقب حضور افراد باشید.

زمانی که قصد دارید عکاسی معماری انجام دهید احتمال این که افراد زیادی در حیطه کاری شما باشند زیاد خواهد بود. پس سعی کنید به نحوی عکاسی کنید که آن ها در تصویر نباشند. چرا که هدف عکاسی خیابانی ی اعکاسی پرنره نیست. گاهی اوقات ، هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد. در واقع ، من چندین تصویر عالی را دیده ام که یک شخص را در درون یک اثر بزرگ معماری قرار می دهد ، تمام تصویر را در مقیاس قرار می دهد و یک مرکز مورد علاقه را فراهم می کند. تمام این ها بستگی به ایده شما و تفکر شما در باره سوژه دارد.

 

این مطلب را هم ببینید
دوربین کانن دیجیتال Canon 750D Body

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *