ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

برای رفع مشکلات ویندوز 10 از این ابزارهای رایگان استفاده کنید

رفع مشکلات ویندوز 10

یکی از بهترین و جدیدترین سیسم عامل های دنیا که امروزه مورد استفاده طیف گسترده ای از کاربران قرار می گیرد، ویندوز 10 ، محصولی از کمپانی قدرتمند مایکروسافت است. این پلتفرم در هر بروزسانی دچار تغییرات و بهبودهای زیادی می شود. در واقع مایکروسافت همواره در تلاش است تا بر قدرت و کارایی ویندوز 10 بیفزاید. جالب است بدانید که در حال حاضر حدود 34 درصد سیستم‌های کامپیوتری در سراسر دنیا از این سیستم عامل استفاده می‌کنند. با این همه، باز هم مشکلاتی وجود دارد که موجب رنجش کاربران می شود. از این رو می خواهیم به معرفی چند ابزار رایگان بپردازیم که در رفع مشکلات ویندوز 10 بسیار موثر می باشند.

ابزارهای رایگان برای رفع مشکلات ویندوز 10

Snappy Driver Installer

رفع مشکلات ویندوز 10

نصب درایورها یکی از وظایف پیشفزض ویندوز 10 است اما بارها دیده شده که این کار به درستی انجام نشده است. در برخی از موارد پیش می‌آید که تعدادی از درایورهای اصلی و حیاتی از لیست نصب جا می‌مانند. بنابراین در صورتی که به مشکل سخت‌افزاری جدیدی برخورد کردید بد نیست که حتما از نصب بودن و یا بروز بودن درایورهای آن بخش از سیستم مطمئن شوید.

برای این کار ما استفاده از ابزار Snappy Driver Installer را توصیه می کنیم. یک ابزار متن باز و رایگان که تعداد زیادی از درایورها را به صورت آفلاین در خود جای داده است. پس از اجرای برنامه گزینه Download Indexes Only را انتخاب کنید تا SDI کامپیوترتان را اسکن کند. هنگامی که عملیات اسکن به پایان برسد ، لیستی از درایورهای پیشنهادی به شما ارائه می‌شود که می‌توانید از بین آن‌ها گزینه‌های مدنظرتان برای نصب را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
دستورات cmd پرکاربرد برای مدیریت شبکه‌های کامپیوتری در ویندوز

پیش از شروع عملیات نصب درایورها، اطمینان حاصل کنید که نقطه بازیابی یا restore point برای سیستمتان تعیین کرده باشید تا در صورتی که اوضاع بعد از نصب درایورها بر وفق مراد نبود، ویندوزتان را به حالت قبل از نصب باز گردانید.

FixWin 10

یک ابزار پورتابل که در رفع مشکلات ویندوز 10 بسیار کارآمد عمل می کند. این برنامه 6 دسته‌بندی مختلف را در خود جای داده که هرکدام از آن‌ها نمایانگر مشکلات در بخش‌های خاصی از ویندوز هستند (مثل فایل اکسپلورر، سیستم تولز و…) هر کدام از این بخش‌ها شامل حداقل 10 فیکس مختلف می‌شود. با FixWin 10 می‌توانید مشکلات کوچک و بزرگی که در ویندوز 10 وجود دارند را حل کنید، از آپدیت نشدن آیکون سطل آشغال بعد از خالی کردن آن گرفته تا مشکلات بزرگتری مثل بازیابی دسترسی به ادیتور رجیستری. بخش Additional Fixes هم شامل ترفندهای جدید اما کاربردی می‌شود که شاید در اختیار داشتنشان برایتان مفید باشد. مثلا بازگرداندن پنجره هشدار در زمان حذف یکی از استیکی نوت‌ها.

Ultimate Windows Tweaker 4

رفع مشکلات ویندوز 10

Ultimate Windows Tweaker را همان توسعه دهنده FixWin10 به نام The Windows Club تهیه کرده است و این را می‌توان از روی رابط کاربری ساده هر دو ابزار متوجه شد. ا استفاده از این ابزار می توانید به راحتی برخی از قابلیت های ویندوز را فعال یا غیرفعال، پنهان و در صورت نیاز حذف کنید. البته برای اعمال هر کدام از تغییراتی که در این برنامه لیست شده، می‌توانید از تنظیمات ویندوز 10، ادیتور رجیستری یا Group Policy Editor هم استفاده کنید اما با این حال دسته‌بندی تر و تمیز و مرتبی که در Ultimate Windows Tweaker ارائه شده قطعا کار را برای پیدا کردن و اعمال تغییرات مدنظرتان راحتتر خواهد کرد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش نوشتن فرمول های ریاضی در ورد

Windows Repair

برای استفاده از این ابزار رایگان بهتر است آن را در حالت Safe Mode ویندوز اجرا کنید تا بهترین نتیجه را به شما ارائه کند. در واقع خود Windows Repair هم دکمه‌ای با عنوان Reboot to Safe Mode دارد که می‌توانید از آن برای رفتن به این مد استفاده کنید.

Missed Features Installer

رفع مشکلات ویندوز 10

اگر دلتان برای برخی از قابلیت‌ها و امکاناتی که در ویندوزهای قدیمی‌تر مثل 7 و XP وجود داشتند تنگ شده و اعتقاد دارید که برخی از این قابلیت‌ها باید به ویندوز 10 هم آورده می‌شدند، می توانید به سراغ ابزار Missed Features Installer بروید. مثلا اگر شما از منوی استارت ویندوز 10 چندان راضی نیستید با استفاده از این ابزار می‌توانید استارت منوی کلاسیک را دانلود کنید. یا اگر هوس بازی پینبال و سایر بازی‌های کلاسیک ویندوزهای مایکروسافت به سرتان زده Missed Features Installer اینجاست تا شما را به روزهای خوش گذشته بازگرداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *