معرفی تجهیزات موبایل, موبایل و تجهیزات جانبی

بررسی گوشی Galaxy S21 FE سامسونگ و مقایسه با همتای قدیمی

بررسی گوشی Galaxy S21 FE سامسونگ و مقایسه با همتای قدیمی

آخرین نسخه سامسونگ (FE مخفف “Fan Edition”) تا حدودی تصویری دوباره از Galaxy S21 سامسونگ سال گذشته است. روی کاغذ و در بیشتر موارد، در عمل، این یک پیشنهاد چشمگیر است که سامسونگ ارائه کرده است: صفحه نمایش بزرگتر و باتری بزرگتر همراه با آرایه دوربین سه گانه مشابه و همان پردازنده Qualcomm Snapdragon ممتاز مانند S21 را دارد.

مشخصات ظاهری

اولین چیزی که احتمالاً وقتی Galaxy S21 FE سامسونگ را در دست می گیرید متوجه می شوید این است که کوچک نیست. در واقع کمی بزرگتر از مدل S21 و گرانتر است اگر دستان کوچکی دارید این تلفن برای شما مناسب نیست. در اینجا دقیقاً نحوه تغییر مشخصات در Galaxy S21 FE سامسونگ در مقابل همتای قدیمی آن را خواهیم گفت:

صفحه نمایش 6.4 اینچی AMOLED با نرخ رفرش 120 هرتز در مقابل 6.2 اینچی در S21

پردازنده Qualcomm Snapdragon 888 5G در هر دو گوشی

آرایه دوربین سه گانه عقب: لنزهای عریض و فوق عریض 12 مگاپیکسلی، لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی در مقابل لنز تله فوتو 64 مگاپیکسلی در S21

دوربین جلو 32 مگاپیکسلی در مقابل 10 مگاپیکسل در S21

باتری 4500 میلی آمپر ساعتی در مقابل 4000 میلی آمپر ساعت در S21

رم 6 یا 8 گیگابایتی در مقابل 8 گیگابایت فقط برای S21

حافظه 128 یا 256 گیگابایتی در هر دو گوشی

به عبارت دیگر، این گوشی کمی بزرگتر از S21 با نرخ تازه سازی فوق العاده بالا، پردازنده سطح بالا و دوربین آن کمی تغییر یافته است.

شباهت ها و تفاوت ها

جدای از این تفاوت ها، این دو گوشی از نظر فیزیکی و عملکردی بسیار شبیه هم هستند. مانند S21، S21 FE دارای یک قاب نازک به اندازه تیغ در اطراف نمایشگر است و دوربین سلفی در یک شکاف سوراخ‌دار در مرکز بالای صفحه نمایش قرار گرفته است. هر سه دوربین پشتی در یک برآمدگی عمودی و مستطیلی در پشت پلاستیکی گوشی قرار گرفته اند. دکمه‌های پاور و ولوم سمت راست قرار دارند در حالی که پایین دارای یک درگاه USB-C برای شارژ و یک اسلات سیم‌کارت است. و در نهایت، Galaxy S21 FE سامسونگ در چهار رنگ: گرافیکی، اسطوخودوس، سفید و زیتونی عرضه می شود.

این مطلب را هم ببینید
بررسی آیپد پرو 2020 و مشخصات فنی آن

همانطور که قبلا اشاره شد، اندازه S21 FE برای برخی افراد،ناخوشایند است، زیرا دکمه برگشت در سطح سیستم در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش است، در حالی که بسیاری از برنامه ها عملکردهای مهمی را اعمال می کنند (مانند استوری اینستاگرام) در گوشه سمت چپ آن قرار دارند.

نکته دیگری که سامسونگ می‌گوید S21 FE مانند مدل‌های دیگر S21 قادر به شارژ سریع است، اما FE اصلاً شارژر ندارد. یک کابل USB-C در بسته گنجانده شده است.

اندازه بیشتر به معنای سرعت کمتر نیست

ممکن است سامسونگ برای کاهش قیمت S21 FE تلاش کرده باشد، اما خبر خوب این است که بر عملکرد آن تاثیری نداشته است.

باز کردن قفل گوشی از طریق تشخیص چهره و حسگر اثر انگشت در نمایشگر هر دو تقریباً بی‌ عیب و نقص هستند. حسگر اثر انگشت در S21 برای منتقدان در سال گذشته آزاردهنده بود، اما این بار نه.

بررسی گوشی Galaxy S21 FE سامسونگ و مقایسه با همتای قدیمی

باتری بزرگتر، اما می تواند بهتر باشد

شاید ناامید کننده ترین چیز در مورد S21 FE عمر باتری آن باشد. نمی‌توان مستقیماً آن را با S21 مقایسه کرد.اما افزایش سایز آن تاثیری بر عملکردش ندارد.این کمی دراماتیک است، اما نکته اینجاست که گوشی‌های اندرویدی دیگری در این رنج قیمت وجود دارند که می‌توانند بسیار طولانی‌تر دوام بیاورند.

5G هنوز قابل اعتماد نیست

علاوه بر این، S21 FE یک تلفن سازگار با 5G است و سامسونگ به طور کمکی یک سیم کارت آماده 5G از T-Mobile برای اهداف آزمایشی ارائه کرده است. مثل همیشه، کیفیت خدمات 5G نه تنها بسته به شهری که در آن هستید، بسیار متفاوت است، بلکه به معنای واقعی کلمه بستگی به این دارد که گاهی اوقات در کدام خیابان هستید. با این حال، T-Mobile قرار است بهترین سرویس 5G را در سراسر جهان داشته باشد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین تبلت های لنوو موجود در بازار ایران

اگر به دلایلی، 5G یکی از نقاط اصلی خرید Galaxy S21 FE سامسونگ برای شما است، نمی توان قول تجربه عالی در این زمینه را داد.

دوربین های توانمند

در مورد جنبه های خاصی از S21 FE، مانند عمر باتری یا قیمتش نباید شگفت زده بود چرا که سامسونگ معمولاً بر روی دوربین‌های گوشی‌های خود کار نمی‌کند، اما هنوز هم می‌توان  عکس‌های واقعاً عالی با این مجموعه لنزهای کمی کاهش‌ یافته گرفت.

به ویژه، تحت تاثیر ویژگی عکاسی در شب قرار خواهید گرفت. در حال حاضر این نرخ استاندارد در بسیاری از تلفن‌ ها است، اما گاهی اوقات پردازش عکس‌های تاریک باعث می‌شود به جای اینکه احساس بیرون بودن در تاریکی را به تصویر بکشند.

به هر حال، عکس های شبانه در Galaxy S21 FE سامسونگ زیبا به نظر می رسند.

قابل توجه ترین کاهش نسبت به S21 قدیمی این است که لنز تله فوتو 64 مگاپیکسلی با لنز 8 مگاپیکسلی جایگزین شده است. در نتیجه، عکس‌هایی که زوم شده‌اند خیلی واضح به نظر نمی‌رسند. شما اجازه دارید تا 30 برابر بزرگنمایی کنید، اما ما این کار را توصیه نمی کنیم. هر عکسی که اینطور بگیرید تار می شود.

با وجود تمام نکاتی که در مورد مشکلات مختلف با S21 FE گفته شد، حداقل دوربین های آن هنوز بسیار خوب هستند.

فقط برای طرفداران سامسونگ

از نظر شایستگی، Galaxy S21 FE سامسونگ یک گوشی اندرویدی با عملکرد بالا است که به اندازه یک پرچمدار قیمت ندارد، اما مجموعه ای از دوربین ها و صفحه نمایش عالی را دارد.

اگر به اتصال یکپارچه بین تلفن خود و دستگاه‌های خارجی سامسونگ مانند Galaxy Buds 2 اهمیت می‌دهید. با این حال می‌توانید برنامه Galaxy Wearable را از فروشگاه Play دانلود کنید.

اگر از طرفداران پرشور سامسونگ هستید و نمی توانید با گوشی های اندرویدی برندهای دیگر کنار بیایید، گلکسی S21 FE را دوست خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *