بازی و سرگرمی

نحوه اتصال و همگام سازی کنترلر ایکس باایکس وان(Xbox One)

نحوه اتصال و همگام سازی کنترلر ایکس باایکس وان(Xbox One)

اتصال کنترلرهای بی سیم می تواند کمی گیج کننده باشد. اگر نمی‌دانید چگونه یک  کنترلر ایکس وان(Xbox One) را به کنسول Xbox خود متصل کنید، در این مقاله ما آنچه را که باید بدانید را توضیح می‌دهیم.

چه یک کنترلر ایکس وان(Xbox One) جدید خریداری کرده باشید و چه نیاز داشته باشید که آن را به ایکس باکس وان خود متصل کنید، یا اینکه کنترلر خود را برای بازی در ایکس باکس با یکی از دوستان خود برده باشید، جفت کردن کنترلر ایکس باکس وان کار سختی نیست.

در این مقاله، نحوه همگام‌سازی یک کنترلر Xbox را با هر کنسول Xbox، از جمله Xbox One، Xbox Series X و Xbox Series S به شما آموزش می‌دهیم.

چگونه یک کنترلر ایکس باکس وان را به صورت بی سیم با کنسول خود همگام کنید؟

جفت شدن بی سیم راحت ترین روش برای اتصال کنترلر ایکس باکس به ایکس باکس است. در اینجا نحوه اتصال کنترلر Xbox به سیستم خود به صورت بی سیم آورده شده است:

Xbox One یا Xbox Series X|S را که می خواهید با آنها همگام سازی کنید، با فشار دادن دکمه Xbox در جلوی سیستم روشن کنید.
-در مرحله بعد، با نگه داشتن دکمه Xbox روی کنترلر برای لحظه ای، کنترلر خود را روشن کنید. دکمه ایکس باکس چشمک می زند و نشان می دهد که به دنبال کنسولی برای همگام سازی با آن است.
-دکمه Pair را در کنسول خود فشار داده و رها کنید.

پس از فشار دادن دکمه Pair در کنسول خود، دکمه کوچک دایره ای Pair را در بالای کنترلر Xbox خود فشار داده و نگه دارید. دکمه Xbox روی کنترلر باید چند بار چشمک بزند، سپس پس از اتصال ثابت بماند.

هنگامی که کنترلر Xbox One خود را با موفقیت جفت کردید، می توانید از آن برای پیمایش در صفحه اصلی و بازی کردن استفاده کنید.

-چگونه کنترلر Xbox One خود را با استفاده از کابل جفت کنیم؟

اگر ترجیح می دهید، می توانید به جای آن از یک کابل میکرو USB برای جفت کردن کنترلر ایکس باکس وان با کنسول ایکس باکس خود استفاده کنید. برای کنترلر Xbox Series X|S، به جای آن باید از کابل USB-C استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
بازیهای کوچکی که میلیون‌ها دلار درآمد کسب کردند

به سادگی کابل را به یک پورت USB در Xbox وصل کنید، سپس سر دیگر را به کنترلر خود وصل کنید. پس از اتصال آنها، دکمه Xbox روی کنترلر را فشار داده و نگه دارید تا آنها را همگام سازی کنید. می‌توانید پس از تکمیل همگام‌سازی، کابل را جدا کنید تا از کنترلر به‌ صورت بی‌سیم استفاده کنید.

چگونه یک کنترلر Xbox را با کامپیوتر شخصی خود همگام کنید؟

ما یک راهنمای کامل نوشته‌ایم که توضیح می‌دهد چگونه کنترلر Xbox خود را به کامپیوتر شخصی ویندوز متصل کنید. این مراحل را دنبال کنید تا از کنترلر Xbox One یا Xbox Series X|S مورد علاقه خود با بازی های کامپیوتر شخصی  استفاده کنید.

آیا می توانم از کنترلرهای Xbox Series X|S در Xbox One استفاده کنم؟

شاید متوجه شده باشید که کنترلر Xbox Series X|S تقریباً مشابه کنترلر Xbox One است. همانطور که مشخص است، مایکروسافت سازگاری به طرف جلو و عقب را در این کنترلرها ایجاد کرده است.

این بدان معنی است که می توانید از کنترلرهای Xbox One در Xbox Series X یا Series S خود استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید از کنترلرهای Xbox Series X|S در سیستم Xbox One خود استفاده کنید. این یک راه مفید برای لذت بردن از یک بازی چند نفره در هر دو کنسول است، حتی اگر چند کنترلر کوتاه باشد.

از آنجایی که کنترلرها تقریباً یکسان هستند، با استفاده از کنترلر Xbox One قدیمی با Xbox Series X|S هیچ چیز مهمی را از دست نمی دهید. کنترلر Xbox One فاقد دکمه اشتراک گذاری اختصاصی در کنترلر جدید است، اما این برای گیم پلی ضروری نیست.

نمی توانید کنترلر Xbox One خود را وصل کنید؟

مراحل بالا در اکثر موارد گفته شده باید کنترلر و کنسول Xbox شما را همگام سازی شوند. اما اگر جفت‌سازی جواب نداد، این نکات عیب‌یابی را امتحان کنید:

-سعی کنید باتری های کنترلر را تعویض کنید. اگر از کیت پخش و شارژ Xbox One یا باتری قابل شارژ Xbox استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که کنترلر شما شارژ شده است. اطمینان حاصل کنید که کابلی که برای اتصال و شارژ کنترلر استفاده می کنید به درستی کار می کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین موس های گیمینگ 2021

-هنگام همگام سازی، کنترلر را نزدیک کنسول نگه دارید. ارتباط بی سیم بین کنسول و کنترلر شما حدود 20 تا 30 سانت است، بنابراین اگر دورتر بروید ممکن است قطع شود.

-با نگه داشتن دکمه Xbox در جلوی سیستم برای حدود 10 ثانیه کنسول خود را به طور کامل راه اندازی مجدد کنید. کابل برق کنسول را حداقل به مدت 30 ثانیه جدا کنید، سپس آن را دوباره وصل کنید و دوباره سیستم خود را روشن کنید.

-کنترلر Xbox Series X|S دارای یک ویژگی مفید است که به شما امکان می دهد بین استفاده از کنترلر با Xbox خود و یک دستگاه بلوتوث متصل جابجا شوید. به سرعت دکمه Pair روی کنترلر خود را دوبار فشار دهید تا از اتصال بلوتوث (مانند تلفن هوشمند) به Xbox خود برگردید. برای بازگرداندن کنترلر به حالت جفت شدن، Pair را نگه دارید تا بتوانید دوباره آن را به دستگاه بلوتوث متصل کنید.

نمی توانید کنترلر Xbox One خود را وصل کنید؟

-همچنین به خاطر داشته باشید که وقتی دکمه Xbox را روی کنترلر خود فشار می دهید، سعی می کند به سیستمی که آخرین بار با آن جفت شده است متصل شود. اگر چند کنسول ایکس باکس در این نزدیکی دارید، ممکن است کنترلر شما به محض روشن کردن آن به سیستم دیگری متصل شود.

-برای جلوگیری از همپوشانی، تمام سیستم‌های Xbox One یا Xbox Series X|S را که در مجاورت خود هستند، به طور کامل آنها را خاموش و جدا کنید. اگر می‌خواهید یک کنترلر Xbox One را به کامپیوتر شخصی متصل کنید، زمانی که کنترلر قبلاً با کنسول نزدیک شما جفت شده است، یا بالعکس، این مورد نیز صدق می‌کند.

اگر همچنان مشکل دارید، نگاهی به راهنمای عیب یابی کنترلر Xbox One خود بیاندازید تا مشکل را حل کنید.

اکنون روش‌های جفت کردن کنترلر ایکس وان(Xbox One) یا کنترلر Xbox Series X|S را با هر مدل کنسول Xbox می‌دانید. کار سختی نیست، بنابراین اگر با مشکلی مواجه شدید، ممکن است کنترلر شما یک مشکل فیزیکی داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *