اخبار تکنولوژی

بروزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز۱۰ با ویژگیهای جدید معرفی شد

بروزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز۱۰

ویندوز 10 که به عنوان محبوب ترین سیستم عامل مایکروسافت شناخته می شود ، از امکانات زیادی برخوردار است. مایکروسافت نیز تلاش می کند تا در هر بروزرسانی ، ویژگی های کاربردی تر و بهبودهای بیشتری به این سیستم عامل اضافه کند.  بروزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز۱۰ نیز که به تازگی معرفی شده از این قاعده مستثنی نبوده و ویژگی های زیادی دارد.

بروزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز۱۰

از این به‌روزرسانی به‌عنوان ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۲۰۰۴ یا 20H1 یاد می‌شود. روند انتشار این نسخه برای کاربران حلقه‌ی Release Preview در برنامه‌ی اینسایدر آغاز شده است. این حلقه مخصوص کسانی است که تمایل دارند بیلد نهایی نسخه‌های جدید ویندوز ۱۰ را پیش از انتشار عمومی تجربه کنند و به کار با آن بپردازند. این بیلدهای نهایی به‌طور معمول مشکلات کمی دارند و رایانه‌ کاربران را کمتر در معرض خطر قرار می‌دهند.

مایکروسافت هنوز به‌صورت رسمی اعلام نکرده است که قصد دارد به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ را چه تاریخی برای عموم کاربران منتشر کند. در حال حاضر تنها می‌دانیم که تاریخ انتشار این به‌روزرسانی برای ماه مه پیش‌رو (اردیبهشت – خرداد ۱۳۹۹) تعیین شده است. به گفته مایکروسافت این کماپنی قصد دارد تا زمان فرا رسیدن تاریخ انتشار عمومی، همچنان از طریق به‌روزرسانی‌هایی جدید باگ‌های ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۲۰۰۴ را برطرف کند تا در هنگام در دسترس قرار گرفتن آن برای عموم، مشکلات بسیار کمی گریبان‌گیر کاربران شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی کانن eos r5c با قابلیت های ویژه سینمایی

 براندون لبلنک، مدیر برنامه‌ی ارشد Windows Insider، در این زمینه می‌گوید: «ما همچنان به بهبود تجربه‌ی کلی به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ روی رایانه‌ی شخصی مشتریان ادامه می‌دهیم. این کار بخشی از خدمات معمولی به‌شمار می‌آید که همواره ارائه می‌کنیم». مایکروسافت طی چند وقت اخیر تلاش کرده‌ است در زمینه‌ی اعلام تاریخ انتشار برای به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ بسیار محافظه‌کارانه عمل کند.

قابلیت های این بروزرسانی

همانطور که احتمالا می دانید ، مایکروسافت زمان نسبتا زیادی را برای عرضه این نسخه از ویندوز 10 سپری کرده است. نکته‌ی عجیب این است که بسیاری از تغییراتی که نسخه‌ی 20H1 به ویندوز ۱۰ اضافه می‌کند، ممکن است در ابتدا چندان به‌ چشم نیایند. یکی از تغییرات این به‌روزرسانی، در ساب‌سیستم ویندوز برای لینوکس (Windows Subsystem for Linux) اعمال می‌شود؛ WSL قابلیتی اختیاری است و امکان دارد بسیاری از کاربران اصلا از آن استفاده نکنند.

این مطلب را هم ببینید
دلیل هک شدن کاربران از نظر مایکروسافت

یکی دیگر از بهبودها در اپلیکیشن Your Phone اعمال می‌شود. طی سال‌های اخیر Your Phone به یکی از اجزای مهم ویندوز ۱۰ تبدیل شده است و امکان انتقال فایل را در بین رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند به‌شکلی ساده فراهم می‌‌کند.

فراموش نکنید برای بهره‌گیری از مزیت‌های این فریم‌ورک به کارت گرافیک مجزا و همچنین بازی‌های ویدئویی خاص نیاز دارید و ممکن است به درد همه‌ی کاربران نخورد. بااین‌حال بررسی‌ها نشان می‌دهند که فریم‌ورک موردبحث قرار است به‌همراه به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ به این سیستم‌عامل اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *