ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

بهترین روش های کاهش حجم فایل Pdf بدون افت کیفیت

کاهش حجم فایل Pdf بدون افت کیفیت

زمانی که فایل پی دی اف شامل عکس و متن های گرافیکی است حجم بالایی دارد. فایل پی دی اف را هم می توانید مثل هر فایل دیگری فشرده سازید. برای انجام این کار روش های مختلفی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم روش های کاهش حجم فایل Pdf بدون افت کیفیت را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های کاهش حجم فایل Pdf بدون افت کیفیت

روش آنلاین

ما استفاده از وبسایت ilovepdf را پیشنهاد می کنیم. کافی ست روی دکمه قرمز رنگ کلیک کنید و فایل پی دی اف مدنظرتان را انتخاب کنید. سپس با صفحه زیر مواجه می شوید:

کاهش حجم فایل Pdf بدون افت کیفیت

در این صفحه هم روی دکمه قرمز رنگ پایین کلیک کنید! نیاز به هیچ تنظیمات خاصی هم نیست. فقط در تصویر بالا می توانید میزان فشرده کردن فایل را (اولی فشرده سازی زیاد، وسطی فشرده سازی متوسط و پایینی فشرده سازی کم است) انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای قفل گذاری انواع فایلها

استفاده از ویندوز

پرینت به حالت ادوب PDF یکی از راحترین روش ها که با یک ترفند همراه است این است که با استفاده از عمل پرینت گرفتن مستند پی دی اف را به فایل پی دی اف تبدیل کنیم. برای شروع می توانید فایل پی دی اف را درون ادوب ریدر باز کنید و در حالت ادوب پی دف پرینتر، پرینت بگیرید. بیشتر اوقات این روش به خوبی کار می کند و اندازه فایل پی دی اف را کاهش می دهد. زمانی که به قسمت File بخش print می روید، از لیست کشویی نام پرینترها، ادوب پی دی اف را انتخاب کنید.

استفاده از IrfanView

برنامه IrfanView در اصل مخصوص کار با عکس است اما قابلیت نماش فایل‌های PDF و کاهش حجم تصاویری که در این فایل‌ها حجم زیادی را گرفته است را دارد. برای کاهش حجم کافی است فایل PDF مورد نظر را با IrfanView باز کنید. و از منوی File ، گزینه Save PDF As را انتخاب کنید و در پنجره باز شده به تب Compression بروید و کیفیت تصاویر داخل فایل پی دی اف را کاهش دهید. هرچه کیفیت کمتری انتخاب کنید حجم فایل کمتر می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
چند نکته ضروری برای نگهداری از هارد اکسترنال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *