مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

بهترین نرم افزارهای جایگزین آفیس که رایگان هستند!

نرم افزارهای جایگزین آفیس

مجموعه نرم افزار آفیس یکی ازکاربردی ترین نرم افزار های اداری می باشد که یادگیری وتوانایی استفاده از آن برای هر فردی که در محیط های اداری وسازمانی مشغول به کار است جز و الزامات می باشد. درست است که این مجموعه از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار است اما برنامه های دیگری نیز وجود دارند که می توانند جایگزین آفیس شوند. در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین نرم افزارهای جایگزین آفیس بپردازیم که کاملا رایگان هستند.

بهترین نرم افزارهای جایگزین آفیس

LibreOffice

این نرم‌افزار را می‌توان جایگزین مناسبی برای چهار برنامه شناخته شده‌ Microsoft Office یعنی Word، Excel، Access و Power Point قلمداد کرد. LibreOffice با سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و Mac سازگاری دارد و در حال افزودن ویژگی‌های جدیدتری نیز به مجموعه برنامه‌های یادشده است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل فایل پی دی اف به اکسل

OpenOffice

این برنامه نیز مانند LibreOffice شامل برنامه‌های Writer (پردازنده متن)، Base (بانک اطلاعاتی)، Calc (صفحات گسترده) و Impress (ارائه مطلب) است که به‌صورت کاملا رایگان ارائه می‌شوند (بسته‌ی نرم‌افزاری، دو برنامه Draw و Math  را نیز شامل می‌شود) و بسیاری از فرمت‌های محبوب مانند DOC، DOCX، XML XLS، XLW، DBF، PPT، PPS و POTX را پشتیبانی می‌کند.

WPS Office

نام قدیمی این نرم افزار ، Kingsoft Office بوده است. به‌ عنوان جایگزین آفیس مایکروسافت، ۳ نرم‌افزار به کاربرانش ارائه می‌کند. WPS Office Writer که معادل Word است با فرمت‌های رایجی مانند WPS، DOC، DOCX و همچنین فایل‌های تمپلت Word مایکروسافت مثل DOT و DOTM سازگار است.

Zoho Docs

این نرم افزار آنلاین بسته‌ای شامل برنامه‌های مناسب برای پردازش متن، صفحات گسترده و ارائه مطلب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربر می‌تواند اسنادی با فرمت‌ دلخواه را از کامپیوتر یا گوگل درایو در Zoho Docs بارگذاری کند یا به‌صورت آنلاین فایل جدیدی بسازد. سپس آن‌ها را ویرایش کند یا با دیگران به اشتراک بگذارد و در نهایت با فرمت اولیه یا هر فرمت دیگری دانلود کند.

این مطلب را هم ببینید
نصب ویندوز 11 و اندروید روی نسل اول سرفیس DUO ممکن شد

SoftMaker Free Office

یکی دیگر از جایگزین های آفیس که شامل ۳ برنامه Plan Maker (برای صفحات گسترده)، Presentation (برای ارائه مطالب) و Text  Make (برای ایجاد فایل‌های متنی) می‌شود. این نرم‌افزار از سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس و همینطور فرمت‌های DOC ، DOCX، ODT، XLS، PPT، PPS، PPTX، POTM، DOTM و DOT پشتیبانی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *