معرفی تجهیزات موبایل, موبایل و تجهیزات جانبی

بهتریین گوشی های مناسب عکاسی در بازار ایران

گوشی های مناسب عکاسی

امروز می خواهیم در رابطه با گوشی های مناسب عکاسی صحبت کنیم. گوشی های هوشمند به طور موثری جایگزین دوربین ها شده اند و بسیاری از آنها عملکرد بهتری دارند. این گوشی های قابل حمل تبدیل به دوربین‌های اصلی ما شده‌اند و افراد کیفیت عکس را هنگام انتخاب یک گوشی هوشمند جدید در اولویت قرار می‌دهند. به همین دلیل است که ما لیستی از بهترین دوربین های تلفن های موجود در حال حاضر تهیه کردیم. اگر علاقه مند به دانستن مطالبی درباره گوشی های مناسب عکاسی هستید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چه چیزی باعث می شود دوربین یک گوشی عملکرد بهتری را داشته باشد؟

بهترین گوشی های دوربین دار همگی عملکرد خیره کننده ای دارند، اما عوامل مختلفی باعث می شود که آنها در این لیست قرار بگیرند. برخی از بعضی جهات بهتر هستند اما در برخی موارد دیگر ضعیف هستند. امروز ما اینجا هستیم تا بفهمیم کدامیک به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

قبل از اینکه وارد لیست واقعی شویم، هنگام جستجوی یک تجربه عالی از دوربین گوشی هوشمند، باید چند نکته را در نظر گرفت. اگر به یک راهنمای جامع نیاز دارید، ما این جا یک مقاله ی کامل داریم، اما در اینجا چند موضوع وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

گوشی های مناسب عکاسی

گوشی های چند دوربینه هستند؟

دیدن سه یا چهار دوربین پشتی در گوشی ها غیر معمول نیست. برخی از محبوب‌ترین دوربین‌های اضافی امروزه عبارتند از: لنزهای فوق عریض (که دید وسیع‌تری به شما می‌دهد)، دوربین‌های تله‌فوتو برای زوم کردن، دوربین‌های پریسکوپ برای زوم با برد بلندتر، دوربین‌های ماکرو برای عکس‌برداری از نمای نزدیک، سنسورهای عمیق برای حالت پرتره و جلوه‌های عمیق. و سنسورهای تک رنگ برای عکس های سیاه و سفید مناسب. که هر کدام از گوشی های مناسب عکاسی دو یا چند دوربینه هستند.

همانطور که در Samsung Galaxy Note 20 Ultra و Xiaomi Mi 11 Ultra می بینیم، معمولاً دوربین های اصلی، تله فوتو یا پریسکوپ و فوق عریض را برای یک عکاسی حرفه ای می خواهید. این به شما ثابت ترین کیفیت تصویر را در طیف های مختلف می دهد. ما همچنین دیده‌ایم که برخی از تلفن‌ها مانند OnePlus 9 و Xiaomi Mi 11T دوربین‌های تله فوتو یا پریسکوپ را کنار گذاشته‌اند، که گاهی اوقات به نفع سنسورهای عمیق و یا دوربین‌های ماکرو هستند.

این مطلب را هم ببینید
بررسی تبلت لنوو M10 FHD REL با باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپر

این عمل با کاهش قیمت بدتر می شود، دستگاه هایی مانند Poco M3 و OnePlus Nord N100 دارای سه دوربین در پشت هستند، اما دو تا از آنها سنسورهای ماکرو و عمیق هستند که ممکن است برای بسیاری از آنها ارزش کمتری داشته باشد. در این مورد، تلفنی مانند Pixel 5 گزینه بهتری خواهد بود زیرا فقط دو دوربین پشتی دارد، اما هر دو کاربردی (اصلی و فوق عریض) هستند. به عبارت دیگر، وقتی صحبت از دوربین به میان می آید، همیشه آن گوشی که لنز های بیشتری دارد صرفا بهتر نیست. گوشی های مناسب عکاسی در ادامه به شما معرفی خواهد شد.

دوربین های مگاپیکسل چیست؟

وقتی صحبت از دوربین گوشی های هوشمند می شود، داشتن مگاپیکسل بیشتر به طور خودکار با کیفیت تصویر بهتر برابری نمی کند. شما نباید تصور کنید که دوربین 108 مگاپیکسلی بهتر است فقط به این دلیل که تعداد مگاپیکسل بالاتری دارد. در واقع، برخی از بهترین دوربین های گوشی هوشمند اندرویدی به سنسورهای 12 مگاپیکسلی یا نزدیک به آن مجهز هستند.

این به این دلیل است که سنسور و اندازه پیکسل به طور کلی مهمتر از تعداد مگاپیکسل هستند. پیکسل‌ها و سنسورهای بزرگ‌تر معمولاً باعث می‌شوند تا عکس‌ها در نور کم بهتر ثبت شوند، به طور کلی نویز کمتری داشته باشند و محدوده دینامیکی بهتری داشته باشند. با این حال، این بدان معنا نیست که مگاپیکسل‌های بیشتر نکات مثبتی ندارند. بنابراین گوشی های مناسب عکاسی خود را باید با توجه به نیازهای خود بیابید.

مزیت اصلی مگاپیکسل بیشتر این است که می توانید جزئیات بسیار بیشتری به دست آورید، بنابراین می توانید تصویر را بسیار بزرگتر بدون کاهش کیفیت چاپ نمایش دهید. ناگفته نماند که برخی از این دوربین‌های مگاپیکسلی بالاتر، از قابلیت binning پیکسل بهره می‌برند که می‌تواند کیفیت کلی تصویر را بهبود بخشد. مزیت دیگر این است که ضبط 8K به دوربین‌های +33 مگاپیکسلی نیاز دارد (مانند ضبط 4K به دوربین‌های 8.3 مگاپیکسلی نیاز دارد)، بنابراین دوربین‌های +48 مگاپیکسل به راحتی از این گزینه کیفیت فیلم پشتیبانی می‌کنند. مگاپیکسل در انتخاب گوشی های مناسب عکاسی بسیار مناسب است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های سلفی در موبایل

با این وجود، اندازه سنسور، اندازه پیکسل و مگاپیکسل اساساً برای عکاسی از گوشی های هوشمند سه گانه هستند و همه آنها به یکدیگر بستگی دارند. شما می توانید تعداد زیادی مگاپیکسل روی یک سنسور کوچک داشته باشید، اما در این صورت پیکسل های بزرگی نخواهید داشت. همچنین می‌توان پیکسل‌های بزرگی روی یک سنسور کوچک داشت، اما این به معنای از دست دادن مگاپیکسل است. از طرف دیگر، می‌توانید پیکسل‌های بزرگی را روی یک سنسور بزرگ با مگاپیکسل‌های زیاد داشته باشید، اما پس از آن با یک ضربه بزرگ دوربین مواجه خواهید شد. بنابراین ایجاد تعادل بین این سه عامل یک وظیفه ضروری برای سازندگان تلفن همراه است. گوشی های مناسب عکاسی تلفن های همراهی هستند که تمام ویژگی های مثبت را باهم داشته باشند.

گوشی های مناسب عکاسی

نرم افزارهای مهم عکاسی

یکی دیگر از عناصر مهم نرم افزار است. در واقع، یک نظرسنجی اخیر از خوانندگان Android Authority نشان داد که تقریباً دو سوم از پاسخ دهندگان احساس می کردند که نرم افزار دوربین مهم تر از سخت افزار است.

سازندگان گوشی های هوشمند از نظر نرم افزار پردازش تصویر متفاوت هستند، حتی زمانی که از سخت افزار دوربین مشابهی استفاده می شود. برای مثال، سامسونگ و اوپو تمایل دارند تصاویری با رنگ‌های اشباع ارائه کنند، در حالی که ال‌جی و سونی رنگ‌های واقعی‌تری را انتخاب می‌کنند.

اپلیکیشن‌های دوربین برندهای مختلف نیز از نظر ویژگی‌ها متفاوت هستند. سامسونگ یک ویژگی ساده Single Take را ارائه می‌کند، هواوی قابلیت حذف بازتاب را ارائه می‌کند، و سونی یک برنامه جامع دوربین حرفه‌ای را ارائه می‌کند. اینکه کدام بهتر است در بسیاری از موارد به ترجیح شخصی بستگی دارد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد که بیشتر درباره ی گوشی های مناسب عکاسی صحبت شود، امیدواریم که مطالب برای شما مفید واقع شده باشد، همان طور که دیدید یک تلفن همراه باید مجموعه ای ویژگی ها را داشته باشد تا به عنوان یک گوشی مرغوب شناخته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *