تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

به این دلایل باید اقدام به خرید لپ تاپ جدید کنید!

خرید لپ تاپ جدید

لپ تاپ ها یکی از محبوب ترین دستگاههای دیجیتال همراه در دنیای امروز هستند. هیجان همیشه بد نیست اما ممکن است در قضاوت درست مانع ایجاد کند. درست است که در طی دو سال گذشته به دلیل نوسانات قیمت در کشور، لپ تا ها نیز با افزایش قیمت زیادی برخوردار بوده اند، اما این دلیل نمی شود که استفاده از یک لپ تاپ قدیمی و اعصاب خورد را ادامه دهیم. لپ تاپی که ارتقا دادن آن هم دردی را دوا نمی کند. اما چه زمانی باید تشخیص دهیم که لپ تاپ ما دیگر کارایی ندارد؟ خرید لپ تاپ جدید چه زمانی تصمیم عقلانی است؟

دلایلی خرید لپ تاپ جدید

لپ تاپ شما قدیمی است

قانون مور (Moore’s Law) می‌گوید، قدرت محاسبه مدارهای مجتمع هر دو سال یکبار دو برابر می‌شود. پس اگر لپ تاپ شما فقط 4 سال عمر داشته باشد، می‌تواند تا 200 درصد کارایی کمتری نسبت به سخت افزارهای روز داشته باشد. در سال 2019 شاهد ورود لپ تاپ های فوق العاده ای به بازار بوده ایم. بنابراین اگر می خواهید از پیشرفت های سخت افزاری عقب نمانید باید برای خرید لپ تاپ جدید اقدام کنید.

لپ تاپ‌های جدید عمر باتری بیشتری دارند

هر چه لپ تاپ قدیمی تر باشد ، عمر باتری کمتری نیز خواهد داشت. در مقابل لپ تاپ‌های مدرن و به روز نه تنها قوی‌تر هستند، بلکه از نظر کارایی و راندمان هم وضعیت بسیار مطلوبی دارند. باتری لپتاپ‌های امروزی می‌توانند از 5 تا 9 ساعت جوابگوی کارهای معمولی باشند. این روزها البته لپتاپ‌هایی نیز به بازار آمده اند که تا 20 ساعت شما را بدون پریز برق تنها نمی‌گذارند!

این مطلب را هم ببینید
آموزش فعال کردن اثر انگشت لپ تاپ در ویندوز

با خرید لپ تاپ جدید به حافظه ذخیره سازی پرسرعت تری دسترسی دارید

اکثر لپ تاپ‌های امروزی، مجهز به هاردهای Solid State یا همان هاردهای SSD هستند. این نوع هاردها از سرعت بالایی برخوردار بوده، از این رو به راحتی و در کمترین زمان ممکن انواع برنامه ها و نوم افزارها را اجرا می کنند. در برخی از لپتاپ‌ها، یک هارد SSD برای بوت کردن و نگه داری فایل‌های سیستمی و یک هارد معمولی هم برای نگه داشتن دیگر فایل‌ها قرار داده می‌شود.

خرید لپ تاپ جدید

طراحی سبک و نازک لپ تاپ‌های جدید

لپ تاپ های جدید بسیار زیباتر از قبل هستند. لپ تاپ هایی که در کنار سخت افزار قدرتمند، از حاشیه های باریک و وزن سبک تری نسبت به قبل برخوردارند. این امر باعث می‌شود که در مقایسه با لپ تاپ‌های قدیمی، حمل و نقل مدل‌های جدیدتر بسیار آسان باشد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی ویندوز 10X و تفاوت های آن با ویندوز 10

سیستم عامل به روزتر

ویندوز 10 جدیدترین و جامع‌ترین ویندوز ارائه شده توسط مایکروسافت است و تقریبا هر لپ تاپ جدیدی از آن پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت در ویندوز 10 بهتر از هر ویندوز دیگری کار کرده و مخصوصا در گوشی‌های موبایل هم سیستم عامل بسیار مناسبی را طراحی کرده است. این احتمال وجود دارد که در لپ تاپ های قدیمی ، نتوانید به روزرسانی‌های امنیتی مهم را هم دریافت کنید. اگر این مشکل شامل حال شما می شود، پس باید به فکر خرید لپ تاپ جدید باشید.

نیازهای ما تغییر می‌کنند!

شروع یک کار جدید یا شروع ترم اول در دانشگاه، هر دو دلیل خوبی برای خرید لپتاپ جدید هستند. قبل از خرید، به هر آنچه که از لپ تاپ خود انتظار دارید فکر کنید. اگر آن را به دانشگاه می‌برید باید لپ تاپ شما سبک باشد و عمر باتری زیادی هم داشته باشد. اگر لپتاپ شما عمدتا بر روی میز قرار دارد، شاید نگرانی بابت وزن زیاد آن نداشته باشید ولی در مورد فضای ذخیره یا قدرت گرافیکی مسئله برای شما حیاتی باشد. به هر حال نیازهای ما شاید ما را وادار به خرید لپ تاپ جدید در تطابق با نیازهای جدیدمان بکنند!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *