کیف و کوله پشتی

راهنمای خرید کیف مناسب لپ تاپ

خرید کیف مناسب لپ تاپ

آیا می‌توانیم لپ‌ تاپ داشته باشیم اما کیف لپ‌ تاپ نخریم؟ مسلما جواب منفی است. زیرا لپ‌تاپ عموما وسیله‌ای برای استفاده در مکان‌های مختلف است و حمل آن نیازمند یک کیف سبک و در عین حال مقاوم در برابر ضربه است. کیف لپ تاپ در مدلهای مختلفی از لحاظ مدل و جنس تولید شده است و در بازه قیمتی مختلف در بازار عرضه میشوند. هنگام خرید کیف مناسب لپ تاپ حتما باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

راهنمای خرید کیف مناسب لپ تاپ

مدل کیف

با توجه به موقعیت و شرایط خود سعی کنید یک کیف مناسب با انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند دانشجو، کارمند یا خانه‌دار باشید. برای هر سلیقه و هر کاربردی یک کیف اختصاصی وجود دارد. مخصوصا وقتی دوست دارید کیف لپتان هماهنگ با استایل و پوشش شما هم باشد.

اندازه کیف

سایز لپ تاپ های استاندارد بین 8.9 اینچ تا 27 اینچ است. کیف لپ‌ تاپ باید کمی بزرگ‌ تر از لپ‌ تاپ باشد تا کیف به راحتی درون آن جای بگیرد. اما اگر کیف خیلی بزرگ‌تر از لپ‌تاپ باشد، در هنگام راه رفتن، لپ‌تاپ درون کیف حرکت می‌کند و این امر ممکن است باعث آسیب آن شود.

این مطلب را هم ببینید
روش شستشوی کوله پشتی و کیف

خرید کیف مناسب لپ تاپ

جنس کیف

کیف لپ تاپی که تهیه میکنید باید طول عمر بالایی را داشته باشد و علاوه بر کیفیت ساخت خوب، از جنس باکیفیتی نیز برخوردار باشد. رویه بیرونی لپ‌تاپ باید مقاوم و اغلب ضدآب باشد و لایه دورنی هم باید نرم و سبک و در عین حال مقاوم باشد. برزنت به دلیل ضخامت و دوام بالا، برای همه مدل‌های کیف لپ‌تاپ مناسب است. کیف‌های چرم و طرح چرم هم برای کیف‌های رودوشی و رسمی مناسب هستند.

جادار بودن

بهتر است کیفی را انتخاب کنید که دارای محفظه های گوناگون برای وسایل مختلف از جمله شارژر لپ تاپ، موس و گاها کیبورد جانبی و لوازم شخصیتان داشته باشد. بنابراین حتما دقت کنید که آیا داخل کیف جایی برای کلیدها، سیم‌ها و مدارک شما دارد؟ حتما توجه داشته باشید که آیا این کیف جیب‌هایی محصوص حمل آب و خوراکی دارد یا نه؟

این مطلب را هم ببینید
کوله های مناسب لپ تاپ 17 اینچی

ارگونومیک بودن بندهای کیف

کیف لپ تاپ باید حمل آن را برای ما آسان کند، نه اینکه خودش بر دوش ما باری اضافه کند. بندهای کیف در این زمینه نقش مهمی دارند. بنابراین هر کیف بندداری مناسب حمل لپ تاپ نیست.  با انتخاب یک کیف ارگونومیک راحتی و آسایش بیشتری را حس کنید. از مهترین ویژگی‌های یک کیف‌ ارگونومیک این موارد است: محفظه کیف تعادل پخش وزن را حفظ کرده باشد، بندهای کوله پهن باشند، صفحه‌ی پشتی کیف بصورت شبکه‌ای باشد تا گردش هوا جریان داشته باشد و پشت کیف به‌صورت یک منحنی باشد.

خرید کیف مناسب لپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *