آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

ترفندهایی برای افزایش خلاقیت در عکاسی

افزایش خلاقیت در عکاسی

گاهی انجام دادن تمرین عکاسی می‌تواند مفید واقع شود. در عکاسی باید خلاق باشید تا بتوانید حرفه ای شده و تصاویر زیبا خلق کنید. در این بخش می خواهیم روش هایی برای  افزایش خلاقیت در عکاسی  به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های افزایش خلاقیت در عکاسی

استفاده از لنز

سعی کنید از لنزی استفاده کنید که قبلا از آن استفاده نکرده‌اید تا کار را برای شما سخت‌تر کند. انتخاب ما یک لنز با فاصله کانونی ثابت است اما اگر فقط یک لنز زوم دارید، سعی کنید فقط از یک فاصله کانونی ثابت استفاده کنید. در غیر این صورت چالش زیادی هنگام عکاسی نخواهید داشت.

ایجاد محدودیت در عکس

به دلیل اینکه کارت‌های حافظه قیمت نسبتا مناسبی دارند و می‌توانند صدها یا حتی هزاران عکس را در خود نگه دارند، فشردن متوالی کلید شاتر و انتخاب عکس‌های مناسب کار آسانی است. با این وجود با گرفتن یک عکس از هر سوژه شما مجبور خواهید شد درمورد ترکیب‌بندی، قاب‌بندی و… بیشتر فکر کنید و از آنجایی که نمی‌توانید عکس دیگری از این سوژه بگیرید، سعی می‌کنید اشتباهات کمتری داشته باشید. با این وجود اگر فکر می‌کنید گرفتن یک عکس از هر سوژه خیلی شما را محدود خواهد کرد، سعی کنید برای خودتان یک محدودیت تنظیم کنید و تا آخر روز به آن پایبند باشید؛ از این طریق و از آنجایی که با برنامه ریزی و محتاطانه عمل کردن می‌توانید بهترین عکس‌ها را بگیرید، سطح عکاسی شما با این چالش عکاسی بهبود خواهد یافت.

این مطلب را هم ببینید
چند ترفند کاربردی برای عکاسی در تاریکی بدون فلاش

عکاسی تک رنگی

یک رنگ انتخاب کنید، (هر رنگی) و تا آخر روز با همین رنگ ادامه دهید. می‌توانید از اشیاء شبیه به هم و یا حتی سوژه‌های کاملا متفاوت باشند اما رنگ این سوژه‌ها باید به هم مرتبط باشد. شما می‌توانید یک رنگ انتخاب کنید و لیستی از سوژه‌های احتمالی که با تم شما همخوانی دارند آماده کنید و یا بیرون بروید و به دنبال سوژه‌های بالقوه برای چالش عکاسی خودتان باشید. نتیجه مجموعه عکس‌های جالبی خواهند بود که می‌توانید آن‌ها را روی پنل نصب کنید و روی دیوارهای خودتان از آن استفاده کنید.

انگیزه در رقابت

اگر درحال عکاسی برای یک مسابقه عکاسی باشید، احتمالا بیشتر درمورد ترکیب، نور و… فکر خواهید کرد تا شانس خودتان را برای گرفتن جایزه افزایش دهید. همچنین این کار روش خوبی برای الهام گرفتن درمورد سوژه است زیرا تم‌های خیلی زیادی در مسابقه‌های عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مطلب را هم ببینید
چرا باید هنوز از دوربین برای عکاسی استفاده کرد نه گوشی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *