ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

ترفندهایی برای افزایش سرعت لپ تاپ

افزایش سرعت لپ تاپ

لپ تاپ شما ممکن است کند شده باشد و به خوبی گذشته عمل نکند. این امری طبیعی است! این مساله دلایل زیادی دارد که به راحتی قابل رفع هستند. یعنی شما خیلی راحت می توانید با اجرا کردن چند ترفند ساده، مشکل افت سرعت لپ تاپ خود را برطرف کرده و بالاترین کیفیت کاری را از آن دریافت نمایید. پس با ما همراه باشید تا با ترفندهایی برای افزایش سرعت لپ تاپ آشنا شوید.

ترفندهایی برای افزایش سرعت لپ تاپ

آپدیت نگه داشتن ویندوز 10

آپدیت های جدید ویندوز 10 ، در بهینه نگه داشتن لپ تاپ شما بسیار موثرند. به قسمت Update Settings رفته و گزینه Check For Updates را انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید در بخش Advanced Options که کمی پایین‌تر قرار دارد، گزینه آپدیت خودکار (Auto-Updates) را فعال کنید.

این مطلب را هم ببینید
حمله سایبری چیست؟

با کورتانا خداحافظی کنید

غیرفعال کرن کورتانا در ویندوز 10 می تواند کمک زیادی به بهبود عملکرد سیستمتان کند.

برنامه‌های Startup را غیرفعال کنید

در منوی سرچ ویندوز Startup را تایپ کرده و به قسمت App Settings بروید. این بخش به شما اجازه می‌دهد برنامه‌هایی که باز شدن آنها در زمان بالا آمدن ویندوز ضروریتی ندارد را غیرفعال کنید. این کار سرعت انجام فعالیت‌های شما در ویندوز و حتی سرعت بوت شدن آن را به طرز چشمگیری بالاتر می‌برد.

برنامه‌های پس‌زمینه را غیرفعال کنید

اگر سیستم شما از فضای حافظه زیادی برخوردار است ، نیازی نیست این کار را انجام دهید. با این حال، در بخش Privacy Settings و Background App می‌توانید تنظیم کنید که کدام برنامه‌ها را بکگراند ویندوز اجرا شوند و مابقی را غیرفعال کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های تبدیل صدا به متن در موبایل

درایورها را آپدیت کنید

آپدیت کردن درایورها معمولاً بخشی از مشکلات کامپیوتر را برطرف می‌کند، اما از طرف دیگر به‌روز نگه داشتن درایورها می‌تواند به بالا بردن سرعت لپتاپ شما نیز کمک کند. به بخش Device Manager رفته و بر روی هر درایوری که قصد آپدیت آن را دارید، کلیک راست کنید و سپس گزینه Update Driver را انتخاب کنید.

Power Plan را چک کنید

به بخش Power Plan لپتاپ خود بروید. تنظیمات Balance به‌طور کلی مناسب است، اما در تنظیمات پیشرفته‌تر شما به عنوان مثال می‌توانید تنظیم کنید، زمانیکه نمایشگر دستگاه در حالت اسلیپ است، پورت‌های خاصی غیرفعال شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *