آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

ترفندهای عکاسی پاییزی را یاد بگیرید

ترفندهای عکاسی پاییزی

یکی از بهترین فصل ها برای عکاسی پاییز است. پاییز فصل زیبایی است که رنگ های طلایی، نارنجی، زرد و قرمز را نشان میدهد اما برای عکاسی در این فصل زیبا نکات خاصی وجود دارد. اگر می خواهید ترفندهای عکاسی پاییزی را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

آموزش ترفندهای عکاسی پاییزی

استفاده از لنز تله

عکاسی از درختان و جنگل‌ها کار سختی است. با استفاده از لنز های تله و فوکوس روی بخش‌های کوچک‌تر می‌توانید از بی‌نظمی تصویر جلوگیری کنید. عکاسی از جنگل به تمرین نیاز دارد. در ابتدا باید به‌دنبال بخش‌های تمیز و کمی منظم جنگل بروید و با نگاه‌کردن به داخل ویوفایندر، چشم‌اندازهای کوچک را پیدا کنید.

مسیرها و جاده‌ها

مسیرها گزینه‌های مطلوبی برای خلق تصاویر پاییزی هستند. عکاسی از مسیرهای جنگل‌ پاییزی باعث افزایش کنتراست بین جاده‌ی تک‌رنگ و درختان رنگارنگ اطراف می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش کار با کوادکوپتر تلو DJI Tello 

روزهای ابری

روزهای ابری زمانی بسیار مناسب برای عکس برداری در فصل پاییز است. عکس هایی که در روز های ابری و در نور ضعیف شده آسمان گرفته می شوند می توانند به تصاویری با رنگ های غنی تر و اشباع شده تر منجر شوند که با سایه های مینیمال زیادی همراه می شوند. بهترین عامل برای بر هم زدن عملکرد اتوماتیک تعادل سفیدی رنگ تصویر ، تُن رنگ های گرم و طلایی پاییزهستند.

مه

عکاسی از جنگل‌های پاییزی با جوّ مه‌آلود، به خلق تصاویری سورئال منجر می‌شود. جنگل‌ها معمولا محیطی بی‌نظم دارند و باید به ترکیب‌بندی آن‌ها دقت کرد؛ اما مه با تقسیم جنگل به لایه‌های مجزا، عکاسی را آسان‌تر می‌کند. ناگفته نماند مه فضایی اسرارآمیز به‌وجود می‌آورد.

دقت به چشم‌اندازهای کوچک‌تر

سعی کنید به چشم‌اندازهای کوچک‌تر دقت کنید. این چشم‌اندازها می‌توانند در فاصله‌ی بسیار دوری قرار داشته باشند که ثبت آن‌ها با لنز ۴۰۰ میلی‌متری ممکن باشد. برای مثال، جنگل تاریکی را در نظر بگیرید که پرتو نوری روی یکی از درخت‌ها تابیده است.

این مطلب را هم ببینید
منظره یاب در عکاسی چه وسیله ای است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *