آموزش تلفن پاناسونیک, سانترال و تلفن پاناسونیک

تلفن بی سیم منشی دار

تلفن بی سیم منشی دار

شاید برایتان جالب باشد که کمی هم در رابطه با تلفن بی سیم منشی دار صحبت کنیم. راهنمای خرید متخصص ما به شما کمک می‌کند تا بهترین تلفن بی‌سیم را انتخاب کنید، ویژگی‌های مورد نیازتان را مشخص می‌کند و میزان هزینه‌ای که باید خرج کنید را نشان می‌دهد. بنابراین اگر می خواهید بیشتر با تلفن بی سیم منشی دار آشنا شوید، تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

ویژگی های تلفن بی سیم منشی دار

تلفن ثابت تلفنی است که سیگنال های تبدیل شده از داده های صوتی را از طریق رسانه های فیزیکی مانند سیم یا کابل فیبر نوری به جای انتقال بی سیم مانند تلفن های همراه، منتقل می کند. اصطلاح تلفن ثابت گاهی اوقات برای اشاره به یک خط اختصاصی نیز استفاده می شود که یک ارتباط دائمی بین دو مکان است. با این حال، در سال های اخیر، این اصطلاح بیشتر برای تمایز تلفن های ثابت خانگی از تلفن همراه استفاده می شود.

دو نوع اصلی تلفن ثابت وجود دارد

خط ثابت سیمی خطی است که از طریق جک دیواری به کابل کشی ارائه دهنده متصل می شود. پایه تلفن و گیرنده (یا گوشی) توسط یک سیم به هم وصل شده اند. در تلفن ثابت بی سیم، پایه تلفن از طریق یک جک به کابل متصل می شود اما گوشی به صورت بی سیم متصل می شود. برد تلفن بی سیم، اساساً در داخل محل، کوتاه است. خطوط ثابت بی سیم نیز باید به سیستم برق ساختمان وصل شوند، به این معنی که بر خلاف خطوط ثابت سیمی در قطع برق کار نمی کنند.

یک روند مداوم به سمت جایگزینی تلفن ثابت (FMS)، که در آن کاربران خدمات تلفن ثابت را لغو می کنند و تنها به خدمات تلفن همراه متکی هستند، منجر به کاهش شدید تعداد مشترکان تلفن ثابت شده است. طبق گزارشی از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، حدود نیمی از خانواده‌ها در ایالات متحده منحصراً از تلفن همراه استفاده می‌کنند، در حالی که کمتر از هشت درصد به طور انحصاری از تلفن ثابت استفاده می‌کنند. که بسیاری از این افراد از تلفن بی سیم منشی دار نیز استفاده می کنند.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید تلفن پاناسونیک

به خرید یک تلفن بی سیم جدید فکر می کنید؟

این دستگاه‌ها با ظهور فناوری‌های جدید، دائماً در حال پیشرفت هستند. در نتیجه، بسیاری از مردم با همه چیزهایی که تلفن های بی سیم ارائه می دهند کاملاً به روز نیستند. اما خوشبختانه، liGo اینجا برای کمک است. در اینجا 10 نکته مهمی که باید در مورد گوشی جدید خود بدانید آورده شده است. اگر قصد خرید تلفن بی سیم منشی دار را دارید بهتر است از ما خریداری کنید.

شما می توانید چند گوشی به صورت همزمان داشته باشید

شما می توانید تا 6 گوشی در خانه خود داشته باشید که همه به صورت بی سیم از یک واحد پایه (که به نقطه تلفن شما متصل است) کار می کنند. می توانید در اتاق خواب یا مکان های دیگری که نقطه تلفن ندارید، گوشی داشته باشید. دیگر خبری از کابل در همه جا نیست. درباره این موضوع اینجا بیشتر بخوانید.

تلفن بی سیم یا تلفن قابل حمل

تلفن بی سیم یا تلفن قابل حمل به تلفنی گفته می شود که گوشی در آن قابل حمل است و به جای اتصال به سیم، از طریق رادیو با بدنه گوشی ارتباط برقرار می کند. ایستگاه پایه از طریق یک خط تلفن مانند تلفن سیمی به شبکه تلفن متصل می شود و همچنین به عنوان شارژر برای شارژ باتری های گوشی عمل می کند. برد محدود است، معمولاً به همان ساختمان یا در فاصله کوتاهی از ایستگاه پایه. تلفن بی سیم منشی دار بنابراین بسیار کارآمد است.

تلفن بی سیم منشی دار چگونه کار می کند؟

یک تلفن بی سیم منشی دار یا تلفن قابل حمل سیم گوشی را با یک پیوند رادیویی جایگزین می کند. این گوشی با یک ایستگاه پایه متصل به یک خط تلفن ثابت ارتباط برقرار می کند. برد معمولاً به همان ساختمان یا فاصله کوتاهی از ایستگاه پایه محدود می شود. ایستگاه پایه به همان روشی که یک تلفن سیمی به شبکه تلفن متصل می شود.

ایستگاه پایه در محل مشترکین

ایستگاه پایه در محل مشترکین چیزی است که تلفن بی سیم را از تلفن همراه متمایز می کند. استانداردهای کنونی تلفن بی‌سیم، مانند PHS و DECT، با پیاده‌سازی انتقال سلول، ویژگی‌های پیشرفته مختلف، مانند انتقال داده‌ها و حتی در مقیاس محدود، رومینگ بین‌المللی، خط زمانی مشخص بین تلفن‌های بی‌سیم و تلفن همراه را محو کرده‌اند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش شماره گیری سریع در تلفن پاناسونیک و سرویس speed dial

در این مدل‌ها، ایستگاه‌های پایه توسط یک اپراتور تجاری شبکه تلفن همراه نگهداری می‌شوند و کاربران مشترک این سرویس می‌شوند. در سال 1994 تلفن های بی سیم دیجیتال در محدوده فرکانس 900 مگاهرتز معرفی شدند. سیگنال‌های دیجیتال به تلفن‌ها امکان امن‌تر شدن و کاهش استراق سمع را می‌داد.

شنود مکالمات تلفن بی‌سیم آنالوگ نسبتاً آسان بود. در سال 1995، طیف گسترده دیجیتال برای تلفن های بی سیم معرفی شد. این فناوری اطلاعات دیجیتال را قادر می سازد تا به صورت تکه تکه در چندین فرکانس بین گیرنده و پایه پخش شود و در نتیجه استراق سمع مکالمات بی سیم را تقریبا غیرممکن می کند. تلفن بی سیم منشی دار می تواند بسیار عالی عمل کند.

گوشی سیگنال رادیویی را از پایه دریافت می کند، آن را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند و آن سیگنال را به بلندگو می فرستد و در آنجا به صدایی که می شنوید تبدیل می شود. وقتی صحبت می کنید، گوشی صدای شما را از طریق سیگنال رادیویی FM دوم به پایه باز می گرداند. پایه سیگنال صوتی شما را دریافت می کند، آن را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند و آن سیگنال را از طریق خط تلفن به طرف مقابل می فرستد.

پایه

پایه از طریق یک اتصال سیم تلفن استاندارد به جک تلفن متصل می شود و تا آنجا که به سیستم تلفن مربوط می شود دقیقاً شبیه یک تلفن معمولی است. پایگاه تماس دریافتی (به عنوان سیگنال الکتریکی) را از طریق خط تلفن دریافت می کند، آن را به سیگنال رادیویی FM تبدیل می کند و سپس آن سیگنال را پخش می کند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را بیشتر با تلفن بی سیم منشی دار آشنا کنیم، امیدواریم که گفته ها و مطالب برای شما مفید واقع شده باشد، برای گرفتن مشاوره و راهنمایی های بیشتر می توانید با ما تماس حاصل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *