مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

جلوگیری از دانلود اپلیکیشن های ناخواسته توسط مرورگر اج مایکروسافت

جلوگیری از دانلود اپلیکیشن های ناخواسته

مرورگر مایکروسافت اج / Microsoft Edge Browser جدیدترین تلاش غول نرم افزار برای جایگزین کردن اینترنت اکسپلورر / IE و ساخت مرورگری برای رقابت با مرورگر گوگل کروم است. جدیدترین نسخه این مرورگر اینترنت در سال 2020 و برپایه کرومیوم عرضه شده است. کمپانی مایکروسافت در حال توسعه یک ویژگی جدید بر روی این مرورگر است که باعث جلوگیری از دانلود اپلیکیشن های ناخواسته می شود.

جلوگیری از دانلود اپلیکیشن های ناخواسته در مرورگر اج

اگر اهل وبگردی باشید ، حتما با وب سایت های نامعتبری مواجه شده اید که بطور ناخواسته شروع به دانلود و نصب برنامه های اضافی و غیرضروری بر روی سیستم شما می کنند. غالب این دسته از برنامه‌ها را ‌آگهی‌افزارها (Adware) تشکیل می‌دهند. این موضوع برای هیچ کاربری جذابیت ندارد. حتی در برخی موارد ممکن است مشکلات امنیتی به همراه داشته باشند. خبر خوشحال‌ کننده‌ برای کاربران مرورگر Microsoft Edge این است که با ویژگی اضافه‌شده به این نرم‌افزار، به‌زودی از شرّ نصب خودسرانه‌ی برنامه‌های غیرضروری خلاص خواهند شد.

این مطلب را هم ببینید
رفع مشکل بازنشدن تصاویر گوگل کروم با استفاده از روش های زیر

این ویژگی به تازگی توسط مایکروسافت بر روی مرورگر اج توسعه یافته است. در‌حال‌حاضر، قابلیت ضدآگهی‌افزار مرورگر Edge روی نسخه‌ای آزمایشی دردسترس است. این نسخه‌ی بتا و احتمالا ناپایدار هم‌ اکنون برای دانلود و نصب دردسترس عموم قرار دارد. اگر مواجه‌شدن با باگ‌های نرم‌افزاری برایتان مشکلی ایجاد نمی‌کند، می‌توانید ازطریق لینک مستقیم در وب‌سایت Edge Insider نسخه‌ی بتای مرورگر Microsoft Edge را دانلود و نصب کنید. در صورتی که با مشکل جدی تری مواجه شدید ، می توانید در انجمن Edge Insider گزارش خود را ثبت کنید.

نسخه‌ های بتا مرورگر اِج هر ۶ هفته معرفی می‌شوند و معمولا تغییرات بزرگ یا حداقل تأثیرگذاری به‌نمایش می‌گذارند. کانال Dev تقریبا هر هفته به‌روز می‌شود و کانال Canary اغلب هر شب موارد جدیدی منتشر می‌کند. با‌این‌همه، نمی‌توان هنوز تاریخ قطعی برای انتشار نسخه‌ی پایدار مرورگر اِج با قابلیت‌های جدید ضدآگهی‌افزار تعیین کرد.

این مطلب را هم ببینید
باکس اندروید تلویزیونAndroid TV Box چیست؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *