بازی و سرگرمی, معرفی بازی

درباره ی بازی Death stranding

Death Stranding

درباره ی بازی Death stranding چه میدانید ؟ این بازی یکی از بزرگترین و در عین حال رمز آلودترین بازی چند سال اخیر می باشد که انتظارات زیادی از آن میرود .  هیدئو کوجیما وظیفه ی ساخت بازی را بر عهده دارد .هیدئو کوجیما یکی از بزرگترین طراحان ، نویسندگان و تهیه کنندگان دنیای گیم است که هم اکنون مدیریت استودیو بازی سازی کوجیما پروداکشن را برعهده دارد .ساخت این بازی در سال 2016 و توسط خود کوجیما و در  کنفرانس مطبوعاتی که توسط شرکت سونی  که در ساخت بازی شریک هستند و در نمایشگاه ” E3 ”  با پیش پرده ایی کوتاه که نورمن ریدایس در آن ایفا ی نقش کرده بود اعلام عمومی شد .

از همان لحظه و با انتشار آن ویدیو مرموز از بازی صحبت درباره ی این بازی بالا گرفت ، این بازی چه از لحاظ داستان و چه از نظر گیم پلی مورد بحث های زیادی قرار گرفته است .این بازی یک بازی در سبک اکشن ، ماجرجویی و مرموز است ،کوجیما سبک این بازی را با سبک بازی متال گیر مقایسه کرده است . موتور گرافیکی بازی همچون موتور بازی هوریزون زیر دآون است که با نام دسیما شناخته میشود همچنین طبق گفته کوجیما یکی از جنبه های اصلی بازی رابطه ی بین مرگ و زندگی است .

درباره ی بخش آنلاین بازی Death stranding:

این بازی علاوه بر بخش داستانی دارای بخش آنلاین یا مولتی پلیر است که برخلاف بیشتر بازی ها که بخش آنلاین آنها نیاز به پلی استیشن پلاس دارد ، نیازی به پلاس ندارد و دارندگان بازی میتوانند بدون داشتن پلاس و فقط با اتصال به اینترنت از بخش مولتی پلیر و آنلاین بازی استفاده کنند .

استفاده از بازیگران در بازی :

کوجیما در ساخت این بازی از بازیگران معروف و نام آشنای دنیای سینما که اسامی آنها به شرح زیر میباشد :

  • نورمن ریدایس
  • مدز میکلسن
  • لی سیدو
  • مارگارت کوالی
  • گیلرمو دل تورو
  • نیکولاس ویندینگ رن
  • تامی ارل جنکینز
  • تروی بیکر
  • لیندزی وگنر  استفاده کرده است .
این مطلب را هم ببینید
معرفی بازی Gotham Knights

نورمن ریدایس قبلا سابقه همکاری با کوجیما را در بازی  سایلنت هیلز  داشته است که بنا به دلایلی ساخت این بازی لغو گردید .

صحبت های کوجیما درباره ی بازی Death stranding:

همانطور که گفته شد این بازی یک بازی جهان باز است و هیدئو کوجیما درباره ی حسی که از بازی به شما القا میشود گفته است که :

بازی کردن این عنوان، حس تنهایی را به شما القا می‌کند؛ چراکه شما معمولاً آن را تنهایی تجربه می‌کنید؛ حتی با این‌که آنلاین هستید. بسیاری از مردم برروی مبل نشسته و بازی می‌کنند. این افراد ممکن است با خود بگویند «اوه، من تنها هستم و شاید دلیل این تنهایی، این است که عجیب و غریب هستم» این حس بارها و بارها دامن‌گیر شما خواهد شد، شما همراه با به سفر کردن می‌پردازید و همین مورد هم می‌تواند بیشتر بر این حس تنهایی شما بیافزاید. در حقیقت نورمن ریداس نیز به این حس دست یافت؛ حسی که می‌گوید، شما به تنهایی تلاش می‌کنید اما در یک نقطه‌ی مشخص، شما با خود فکر می‌کنید، «شخص دیگری مشابه من هم اینجا بوده و او هم همان حس تنهایی من را داشته است».

این زمانی رخ می‌دهد که به صورت غیر مستقیم با هم ارتباط برقرار می‌کنید؛ مانند یک سالن سینما که ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر با هم مشغول تماشای یک فیلم می‌شوند .اما در بازی‌های امروزی، شما این عناوین را در داخل یک اتاق و به تنهایی انجام می‌دهید. ناگهان شما وارد یک دنیا شده و با خود می‌گویید، «اوه، من تنها نیستم!» و من از این بابت خوشحالم که بسیاری از مخاطبان این مورد را تا به حال فهمیده‌اند و فکر می‌کنم موفق‌ترین بخش ماجرا همین بخش است. شاید شما در فضای بازی با افرادی دیگر رو به رو نشوید، اما همین‌ که می‌توانید آثار و ردپاهای افراد را ببینید،باعث می‌شود تا دیگران را حس کرده و به آن‌ها فکر کنید .

این مطلب را هم ببینید
بهترین بازی های باربی برای موبایل

تاریخ انتشار و نسخه های مختلف بازی :

تاریخ انتشار این بازی 8 نوامبر برابر 17 آبان ماه است و به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن منتشر میشود ، در ضمن لازم به ذکر است که این بازی در چهار نسخه ی استاندارد ، اسپشیال ، دیلاکس و کالکتور عرضه میشود .  ” خرید بازی بازی پلی استیشن ۴ ریجن ۲-Death Stranding

  • در نسخه اسپشیال بازی شما این قابیلت را دارید که موزیک های داخل بازی را دانلود کنید و همچنین شما صاحب یک قاب فلزی و یک عینک طلایی داخل بازی میشوید .
  • در نسخه دیلاکس بازی شما علاوه بر قابلیت های نسخه اسپشیال ، یک عدد اسکلت طلایی برای تقویت حمل بار و یک عدد اسکلت طلایی برای  بهبود بخشیدن در محیط های مختلف و همچنین یک عدد زره طلایی سطح دو که باعث افزایش مقاومت در برابر شلیک گلوله و آسیب های دیگه است را درون بازی بدست می اورید .
  • در نسخه ی کالکتور  بازی شما علاوه بر قابلیت نسخه های قبلی ، آیتم هایی فیزیکی ایی همراه بازی دریافت میکنید که عبارتند از :یک محفظه نگه داری کودک ، یک زنجیر متصل به لودنس ، نماد استودیو و یک کیف دریافت میکنید  .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *