ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

دلایلی که باعث کاهش سرعت کامپیوتر می شوند

کاهش سرعت کامپیوتر

حتی اگر قوی و حرفه ای ترین سیستم ها را در اختیار داشته باشید به مرور زمان کامپیوتر یا لپ تاپ کند می شود و ممکن است در اجرا فرمان ها تاخیر مشاهده کنید. این یک امر طبیعی است اما باید بدانید که در برخی مواقع اشتباهاتی از سوی کاربر باعث کاهش سرعت کامپیوتر می شود. در این بخش به بررسی این اشتباهات می پردازیم.

دلایل کاهش سرعت کامپیوتر

اجرای تعداد زیادی برنامه

همه ما ممکن است متناسب با نیازمان، برنامه های متعددی را بر روی سیستم خود نصب کنیم. اما پس از مدتی دیگر نیازی به انها نداشته باشیم. برخی از آن‌ها را فراموش کرده‌اید و صرفا در سیستم حضور دارند. همین موضوع یکی از دلایلی است که منجر به کاهش سرعت سیستم شما می شود. بزرگ‌ترین مشکل از جانب برنامه‌هایی است که به‌صورت خودکار در پس‌زمینه اجرا می‌شوند. این یعنی حتی اگر از آن‌ها استفاده هم نمی‌کنید، این موارد بخشی از حافظه رم را اشغال می‌کنند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور Element Not Found در ویندوز 10

ریستارت نکردن سیستم

اولین راه‌ حل برای مشکلات گجت‌ها، معمولا ریستارت کردن آن‌ها است. در این میان، ریستارت منظم حتی هنگامی که مشکل خاصی دست به گریبان نیستید، اهمیت زیادی برای سرعت کامپیوتر دارد. اگر جزو افرادی هستید که هیچ گاه سیستم خود را خاموش نمی کنید تا بتوانید ب سرعت کارهای خئد را از سر بگیرید، خوب سات بدانید که این موضوع سرعت رایانه شما را کاهش می دهد. در ضمن بعد از دریافت آپدیت‌های سیستم‌عامل، پس از ریستارت کردن سیستم این به‌روزرسانی‌ها نصب می‌شوند. البته لازم به ذکر است که ویندوز ۱۰ در نهایت برای نصب این آپدیت‌ها، به شما یادآوری می‌کند که سیستم خود را ریستارت کنید.

کلیک کردن بدون فکر

متأسفانه بسیاری از سایت‌ ها طوری طراحی شده‌اند که کاربران را به انجام کلیک های بدردنخور وسوسه می‌کنند. تبلیغات پر زرق‌ و برق که به سایت‌های مشکوک ختم می‌شوند و انواع و اقسام این موارد می‌ت وانند مشکلات زیادی برای سرعت کامپیوتر شما ایجاد کنند. با کلیک بر این گزینه‌ها معمولا برنامه‌هایی در سیستم شما نصب می‌شوند که در این حین تلاش می‌کنند چند برنامه دیگر را هم نصب کنند. پس هنگام وبگردی، حتما مراقب باشید تا به دام این کلیک های دردسر ساز نیفتید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین افزونه های دانلود برای گوگل کروم

کاهش سرعت کامپیوتر

رسیدگی نکردن به کامپیوتر

کامپیوتر هم همچون خانه شما ، نیاز دارد تا هراز چند گاهی مرتب شود. اصطلاحا باید رایانه خود را خانه تکانی کنید. ویندوز ۱۰ خوشبختانه از ابزارهای متعددی برای رسیدگی به سیستم بهره می‌برد و بخشی از این کار را به‌طور خودکار انجام می‌دهد. پاکسازی فایل ها موقتی و حذف پوشه ها و فایل های تکراری می تواند تا حد قابل توجهی سرعت سیستم شما را افزایش دهد.

اشتباه گرفتن کامپیوتر با اینترنت

برخی از کاربران کم بودن سرعت اینترنت را با مشکل در سرعت کامپیوتر اشتباه می‌گیرند. اگر فقط در زمینه‌ی دسترسی به سایت‌ها، استریم موسیقی یا دیگر کارهای مربوط به شبکه مشکل دارید، احتمالا منشا اصلی این مشکل به اینترنت شما برمی‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *