ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

ایجاد رمز عبورهای پیچیده با استفاده از این ابزارها

ایجاد رمز عبورهای پیچیده

همانطور که میدانید پسوردهای حساب های کاربری، ایمیل ها و… ، سد دفاعی در برابر هکرها و یا هر عامل/فردی که قصد نفوذ و آسیب رساندن و سو استفاده داشته باشد، هستند. معمولا برخی از کاربران از یک رمز عبور ساده و قابل حدس زدن برای تمامی سرویس‌های که در آن عضو هستند استفاده می‌کنند. این کار باعث کاهش امنیت می گردد زیرا ممکن است با فاش شدن رمز عبور یکی از سرویس‌ ها امکان حدس زدن و دسترسی کامل به سایر سرویس‌ های کاربر ممکن گردد. ایجاد رمز عبورهای پیچیده خصوصا در دنیای وب، امنیت اطلاعات شما را تا حد زیادی تضمین می کند. در این بخش می خواهیم 4 ابزار کاربردی برای ساخت پسوردهای پیچیده به شما عزیزان معرفی کنیم.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تغییر اندازه صفحه در ورد

ایجاد رمز عبورهای پیچیده

ابزار LastPass

با استفاده از این ابزار می توانید رمز عبورهای ایمن برای حساب کاربری های خود ایجاد کنید. اگر می‌خواهید تمام رمز عبورهای اکانت‌های خود را به صورت ایمن ذخیره کنید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های دسکتاپ و تحت وب LastPass بهره ببرید.

ایجاد رمز عبورهای پیچیده

ابزار Dashlane

یک ابزار رایگان برای مدیریت گذرواژه ها که از امکانات خوبی برخوردار بوده و متناسب با سبیقه شما برایتان پسوردهای ایمن و پیچیده ایجاد می کند. این ابزار از رابط کاربری جذابی هم بهره می‌برد.

ایجاد رمز عبورهای پیچیده

Perfect Passwords

این سایت توسط «استیو گیبسون» (Steve Gibson) یک برنامه‌نویس و متخصص امنیتی مشهور ساخته شده است. Perfect Passwords از الگوریتم‌های پیشرفته‌ای برای ایجاد رمز عبورهای بسیار پیچیده استفاده می‌کند. با هر بارگذاری سایت، سه رمز عبور جدید ایجاد می‌شود که مورد اول از ۶۴ کاراکتر بهره می‌برد و دو مورد بعدی دارای ۶۳ کاراکتر هستند.

این مطلب را هم ببینید
چگونه تاریخ محاسبه حجم مصرفی اینترنت را تنظیم کنیم؟

ایجاد رمز عبورهای پیچیده

Secure Password Generator

یکی دیگر از ابزارهای پرکاربرد برای ایجاد رمز عبورهای پیچیده که امکانات خوبی در اختیارتان قرار می دهد. به‌ عنوان مثال علاوه بر انتخاب حروف بزرگ و کوچک و نمادها، می‌توانید مشخص کنید که این رمز عبور حاوی عدد ۰ و حرف O یا مثلا کاراکتر ( نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *