ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

بهترین ابزارهای افزایش سرعت هارددیسک در ویندوز

ابزارهای افزایش سرعت هارددیسک

همه ما می دانیم که ویندوز یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین سیستم عامل ها در دنیا می باشد. نقطه ضعف آن این است که به مرور زمان باعث کاهش سرعت سیستم و هارددیسک می شود. البته مایکروسافت تلاش کرده است تا این مشکل را در ویندوز 10 برطرف کند اما باز هم بطور کامل از بین نرفته است. از این رو پیشنهاد ما این است تا از ابزارهای افزایش سرعت هارددیسک برای بهبود عملکرد سیستم خود استفاده کنید.

ابزارهای افزایش سرعت هارددیسک

ابزار Optimize Drives ویندوز

با استفاده از این ابزار می توانید مشکلات هارددیسک را شناسایی کرده و آن ها را رفع کنید. اگر تنظیمات این ابزار را تغییر نداده باشید، به‌صورت پیش‌فرض طبق برنامه‌ای منظم کار خود را انجام می‌دهد. برای بررسی این موضوع، در بخش جستجوی منوی استارت، عنوان Defragment and Optimize drives را تایپ کنید. پس از انتخای درایو مورد نظر، با کلیک بر روی گزینه Analyze یا Optimize فرایند آغاز می شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی نسل جدید لپ تاپ های ریزر بلید

Disk SpeedUp

این برنامه نسبت به ابزار داخلی ویندوز از امکانات بیشتری برخوردار است. رابط کاربری مناسبی داشته و نمودارها و اطلاعات جامعی در خصوص عملکرد هارددیسک در اختیار کاربران قرار می دهد.

ابزارهای افزایش سرعت هارددیسک

Device Manager ویندوز

با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود سرعت خواندن و نوشتن هارددیسک را افزایش دهید.

IOBit Advanced SystemCare

یکی از راههای افزایش سرعت سیستم این است که فایل‌های موقت و تکراری را مرتبا پاک کنید، از بهینه بودن عملکرد حافظه رم و پردازنده اطمینان حاصل کنید و در ضمن به رجیستری ویندوز هم توجه نشان بدهید. IOBit Advanced SystemCare کلیه این کارها را برایتان انجام خواهد داد. نسخه رایگان آن از پس انجام این کارها برمی‌آید ولی نسخه ۲۰ دلاری این برنامه از امکانات بیشتر در راستای بهینه‌سازی رجیستری، نظارت بر سیستم، بهینه‌سازی مرورگر و بهبود عملکرد بوت سیستم بهره می‌برد.

این مطلب را هم ببینید
چند ترفند ساده برای افزایش بهره‌وری لپ‌تاپ‌های کاری

ابزارهای افزایش سرعت هارددیسک

Razer Cortex

یک برنامه پیشرفته گه بطور ویژه برای گیمرها طراحی شده است. این برنامه می‌تواند فریم ریت بازی را افزایش دهد و زمان بارگذاری بازی‌ها را پایین بیاورد.

Ashampoo WinOptimizer

این برنامه از امکانات بسیار متنوعی برخوردار است. همچنین می‌توانید ۳۸ ماژول جداگانه را به این برنامه اضافه کنید که امکانات بیشتری برای آن به ارمغان می‌آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *