مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

برای باز کردن فایل‌های RAR از این ابزارها استفاده کنید

باز کردن فایل‌های RAR

امروزه فایل های فشرده گستردگی زیادی پیدا کرده اند و شما اگر با گوشی و کامپیوتر کار کرده باشید حتما با این فایل ها برخورد کرده اید. همانطور که می دانید برای استخراج این فایل ها از حالت فشرده، نیاز به ابزار دارید. در این بخش می خواهیم چند ابزار مناسب برای باز کردن فایل‌های RAR را به شما عزیزان معرفی کنیم.

باز کردن فایل‌های RAR

WinZip

این برنمه برای باز کردن فایل های زیپ از شهرت بالایی برخوردار است. علاوه بر آن، از پس فرمت‌های RAR، ۷z، CAB، ISO و دیگر فرمت‌های فشرده‌سازی هم برمی‌آید. رابط کاربری ساده، رمزگذاری ۱۲۸ و ۲۵۶ بیت AES، تغییر اندازه عکس‌ها و افزودن واترمارک از جمله ویژگی های این برنامه می باشند. WinZip همچنین به شما اجازه می‌دهد فایل ZIP بخش‌بندی شده را ایجاد کنید، فایل‌های MP3 را فشرده کنید و از سازگاری آن با برنامه‌هایی مانند مایکروسافت آفیس بهره ببرید.

این مطلب را هم ببینید
وضعیت اینترنت 5G در ایران

WinRAR

یکی دیگر از ابزارهای مشهور برای باز کردن فایل‌های RAR برای فرمت‌هایی مانند ZIP، CAB و ARJ و RAR مورد استفاده قرار می گیرد. WinRAR هم برای رمزگذاری از استاندارد ۱۲۸ و ۲۵۶ بیت AES پشتیبانی می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه WinRAR، رابط کاربری بسیار ساده آن است. بخش فوقانی، آیکون‌های بزرگی دیده می‌شود که برای کارهای مختلف می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.شما می‌توانید از این برنامه به طور رایگان به مدت ۴۰ روز استفاده کنید و با پرداخت ۲۹ دلار هم برای همیشه امکان بهره‌گیری از آن وجود دارد.

باز کردن فایل‌های RAR

PeaZip

کار با این برنامه نیز بسیار آسان می باشد. کافی است آن را باز کنید، فایل های RAR موردنظر را پیدا کنید و با دابل ‌کلیک بر روی این فایل‌ها، محتوای آن‌ها نمایش داده می‌شود یا اینکه با بهره‌گیری از آیکون Extract می‌توانید محتوای آن را در بخش موردنظر خود ذخیره کنید. به‌ عنوان یک ابزار رایگان، PeaZip یک برنامه عالی برای مدیریت فایل های RAR است و برای ویندوز و لینوکس عرضه شده است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ

Zip-7

یک برنامه مناسب با امکانات فوق العاده از جمله تعریف گذرواژه برای فایل‌ها، رمزگذاری با متد AES-256 و … که برای سیستم عامل ویندوز ارائه شده است.

باز کردن فایل‌های RAR

B1 Free Archiver

این برنماه نسبت به موارد قبلی از ظاهر مدرن تری برخوردار است. مهم‌ ترین تفاوت B1 Free Archiver با دیگر ابزارهای معرفی شده در این فهرست، این است که ابزار مذکور برای پلتفرم‌ های ویندوز، لینوکس، مک و اندروید عرضه شده است. در ضمن امکان بهره‌ گیری از این ابزار به‌صورت آنلاین هم وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *