بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

دوربین جدید a7S III سونی معرفی شد

دوربین جدید a7S III سونی

شرکت سونی تولید کننده اصلی لوازم الکترونیکی مصرفی در ژاپن است. این شرکت در زمینه های مختلفی همچون فیلم، موسیقی، خدمات مالی و سرمایه گذاری های دیگر، فعالیت داشته است. دوربین های عکاسی این برند نیز از محبوبیت بالایی در میان عکاسان برخوردار هستند. دوربین جدید a7S III سونی محصول جدیدی از این کمپانی بوده که به تازگی معرفی شد است.

دوربین جدید a7S III سونی

این دوربین به حسگری با وضوح ۱۲ مگاپیکسل مجهز شده است. دوربین سونی با کمک این حسگر می‌تواند ویدئوهای 4K را با نرخ حداکثر ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند. a7S III در مقایسه ‌با نسل قبل بدنه‌ی بزرگ‌تری دارد و از درگاه هیبریدی کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. a7S III نسل سوم دوربین‌های بدون آینه‌ی فول‌فریم ویدئومحور سونی به‌حساب می‌آید و در آن، از منو کاملا جدیدی استفاده شده است.

سونی دوربین جدید خود را در کنفرانسی کوتاه رونمایی کرد که بخش پرسش‌وپاسخ آن تا دقایقی پیش ادامه داشت. در نگاه اول نبود قابلیت فیلم‌برداری 8K در a7S III اتفاقی ناامیدکننده است؛ اما این دوربین همچنان ویژگی‌های مثبت بسیار زیادی دارد که باید یکایک آن‌ها را تحلیل کرد.

این مطلب را هم ببینید
نکات عکاسی از عروسی برای مبتدیان عکاسی

سونی تلاش کرده است قابلیت‌های متنوع و قدرت درخورتوجهی در بدنه‌ی a7S III قرار دهد تا کاربران را از دوربین‌های دیگر بی‌نیاز کند. دوربین جدید ژاپنی‌ها از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی BSI CMOS به‌عنوان قلب تپنده‌ی خود بهره می‌گیرد که سرعت خواندن بسیار سریعی دارد و گستره‌ی ایزو نیتیو آن بین ۸۰ تا ۱۰۲،۴۰۰ اعلام شده است؛ البته این گستره‌ی ایزو را به ۴۰ تا ۴۰۹،۶۰۰ می‌توان گسترش داد. سونی ادعا می‌کند دوربین جدیدش ازپسِ ثبت ۱۵ استاپ گستره‌ی داینامیکی برمی‌آید و حسگر دوربین جدیدش دوبرابر سریع‌تر از a7S II است.

حسگر ۱۲ مگاپیکسلی دوربین a7S III درکنار پردازنده‌ی جدید BIONZ XR قرار می‌گیرد تا تجربه‌ی عکاسی بسیار لذت‌بخشی ارائه دهد. حسگر دوربین سونی در همکاری با پردازند‌ه‌ی BIONZ XR ویدئو 4K را حداکثر با نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط می‌کند. با دوربین جدید سونی می‌توان ویدئوهای 4K را با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه به‌صورت ۱۰ بیت ۴:۲:۲ ضبط کرد. جالب است بدانید در فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه، از Line Skipping و ترکیب پیکسل‌ها خبری نیست. همچنین، این دوربین می‌تواند ازطریق HDMI ویدئوهای ۱۶ بیت ProRes RAW را با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند.

این مطلب را هم ببینید
تفاوت لنز تله و واید چیست؟

طبق ادعای سونی، a7S III به پرنورترین منظره‌یاب الکترونیکی OLED در بین تمامی دوربین‌ها مجهز شده که وضوحی برابر با ۹٫۴۴ میلیون نقطه دارد. این منظره‌یاب که بزرگ‌نمایی ۰٫۹۱ برابری ارائه می‌دهد، پروضو‌ح‌ترین منظره‌یابی است که تاکنون دیده‌ایم. این دوربین از درگاه HDMI تمام‌اندازه و سوکت هدفون و میکروفون و صفحه‌نمایش LCD کاملا چرخان با توانایی چرخش به سمت بیرون نیز بهره می‌برد و از درگاه دوگانه‌ی هیبریدی برای کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. این یعنی درگاه‌های مذکور می‌توانند کارت‌های UHS-II SD یا کارت‌های کوچک‌تر و سریع‌تر CFExpress Type A را در خود جای دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *