بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

دوربین لومیکس S5 پاناسونیک معرفی شد

دوربین لومیکس S5 پاناسونیک

پاناسونیک یکی از باسابقه‌ترین برندهای تولیدکننده‌ی تجهیزات و لوازم الکترونیکی در دنیا است. این برند ژاپنی، به مدت یک قرن در این صنعت فعالیت دارد. دوربین های عکاسی پاناسونیک دارای کیفیت بالایی بوده و بسیار قدرتمند می باشند. دوربین لومیکس S5 پاناسونیک محصول جدیدی از این کمپانی است که به تازگی معرفی شده و قابلیت های زیادی دارد.

دوربین لومیکس S5 پاناسونیک

لومیکس S5 در دسته‌ی دوربین‌های بدون آینه‌ی فول فریم جای می‌گیرد که مجهز به قابلیت‌های متنوع و ویژه‌ای در حوزه‌ی عکس‌برداری و فیلم‌برداری است. دوربین جدید پاناسونیک، مجموعه‌ای از قابلیت‌های کاربردی را درون بدنه‌ای با مانت L جای داده است. بسیاری از قابلیت‌های اصلی پاناسونیک لومیکس S5 شبیه به قابلیت‌هایی است که دوربین گرا‌ن‌‌تر لومیکس S1 ارائه می‌دهد.

بدین ترتیب لومیکس S5 برای ثبت تصاویر و ویدئوها از حسگر ۲۴ مگاپیکسلی BSI CMOS استفاده می‌کند، توانایی ثبت عکس‌های ۹۶ مگاپیکسلی را در حالت مولتی‌شات با وضوح بالا دارد و به سیستم لرزش‌گیر تصویر در داخل بدنه (موسوم‌به IBIS) با پنج محور مجهز شده است. پاناسونیک می‌گوید هنگام استفاده از لنز مناسب، سیستم IBIS می‌تواند تا حداکثر ۶٫۵ استاپ لرزش را کاهش دهد.

این مطلب را هم ببینید
9 نکته برتر در مورد عکاسی دیجیتال

سایر ویژگیها

این دوربین تمامی قابلیت‌های یادشده را که پیش‌تر در لومیکس S1 دیده بودیم در قالب بدنه‌ای جمع‌و‌جورتر ارائه می‌دهد و به درگاه دوگانه‌ی کارت حافظه‌ی SD (شامل یک درگاه UHS-II و یک درگاه UHS-I) مجهز شده است؛ این درحالی است که لومیکس S1 از یک درگاه SD و یک درگاه CFExpress استفاده می‌کرد. در دوربین جدید پاناسونیک شاهد صفحه‌نمایش LCD با وضوح‌ پایین‌تر نسبت‌به S1 هستیم که وضوحی برابربا ۱٫۸۴ میلیون نقطه دارد. در این دوربین خبری از صفحه‌نمایش LCD در بخش بالایی نیست. لومیکس S5 از منظره‌یاب الکترونیکی (EVF) با وضوح ۲٫۳۶ میلیون نقطه استفاده می‌کند.

سیستم فوکوس خودکار در دوربین جدید پاناسونیک تا حد زیادی بازطراحی شده است و در آن شاهد استفاده از جدیدترین فناوری‌های حوزه‌ی یادگیری عمیق (Deep Learning) هستیم. استفاده از فناوری یادگیری عمیق باعث افزایش سرعت و دقت سیستم فوکوس خودکار می‌شود. لومیکس S5 افزون‌بر این موارد به سیستم ویژه‌ای با نام Depth from Defocus (موسوم‌به DFD) مجهز شده که مخصوص خود پاناسونیک است و از آن برای فوکوس خودکار مداوم استفاده می‌شود. سیستم DFD در لومیکس S5 برخی بهبودها نسبت‌به نسل‌های قبل به‌خود دیده است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی پرتره از خانواده

با داشتن برچسب قیمت ۲٬۰۰۰ دلاری، لومیکس S5 به‌وضوح در دسته‌ی دوربین‌های میان‌رده‌ی سری S پاناسونیک جای می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *