تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپ‌تاپ‌های سوئیفت ۳ و سوئیفت ۵ ایسر با تراشه‌ی تایگر معرفی شدند

لپ‌تاپ‌های سوئیفت ۳ و سوئیفت ۵ ایسر

ایسر یکی از باسابقه‌ترین برندهای تولید کامپیوتر و تجهیزاتی جانبی در آسیا محسوب می‌شود و در رتبه‌ی پنجم بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های لپ تاپ در جهان قرار دارد. لپ‌تاپ‌های سوئیفت ۳ و سوئیفت ۵ ایسر محصولات جدیدی از این کمپانی می باشند که به تازگی رونمایی شده و به تراشه‌ی نسل یازدهمی تایگر لیک اینتل مجهز می باشند.

لپ‌تاپ‌های سوئیفت ۳ و سوئیفت ۵ ایسر

سوئیفت ۳

سوئیفت ۳ لپ‌تاپ ۱۴ اینچ ایسر است که طبق ادعای شرکت می‌تواند تا ۱۶ ساعت مداوم شارژدهی کند. قیمت پایه‌ی سوئیفت ۳ جدید ۷۰۰ دلار اعلام شده است. نکته‌ی جالب این است که نسخه‌ی ارزان‌تر SF314-59 پنل ۱۴ اینچ دردسترس شما قرار می‌دهد، درحالی‌که مدل ۸۰۰ دلاری SF313-53 به صفحه‌نمایشی ۱۳٫۵ اینچ مجهز است. ایسر می‌گوید دلیل بالاتر بودن قیمت این مدل، این است که صفحه‌نمایش آن روشنایی بیشتر دارد (لپ‌تاپ‌های ارزان‌تر به‌طور معمول از نمایشگرهایی با روشنایی زیاد بهره‌مند نیستند)؛ صفحه‌نمایش در محصولات الکترونیکی اهمیت بسیار زیادی دارد و طبیعی است که بتواند تأثیر محسوسی روی قیمت نهایی آن‌ها بگذارد.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم برای جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ

لپ‌تاپ‌های سوئیفت ۳ و سوئیفت ۵ ایسر

سوئیفت ۵

سوئیفت ۵ قیمت پایه‌ی ۱٬۰۰۰ دلاری دارد و از پردازنده‌ی گرافیکی مجزای GeForce MX350 انویدیا استفاده می‌کند. این لپ‌تاپ نخستین بار در ماه جون ۲۰۲۰ (خرداد و تیر ۱۳۹۹) به‌صورت رسمی معرفی شد و بهره‌مندی از پردازنده‌ی گرافیکی MX350 چیزی بود که ایسر در آن زمان اعلام کرد. از ماه جون به بعد، شاهد رونمایی پردازنده‌ی گرافیکی دیگری نیز توسط انویدیا بودیم که با نام GeForce MX450 شناخته می‌شود و برپایه‌ی معماری تورینگ ساخته شده است.

علاقه‌مندان درصورت تمایل می‌توانند لپ‌تاپ سوئیفت ۵ را با یکی از دو پردازنده‌ اینتل نسل یازدهمی Core i5 یا Core i7 تهیه کنند. ایسر ادعا می‌کند لپ‌تاپ سوئیفت ۵ توانایی ۱۷ ساعت شارژدهی دارد (البته بر اساس بنچمارک‌ها)؛ بنابراین شارژدهی لپ‌تاپ در دنیای واقعی کمتر از ۱۷ ساعت خواهد بود. به‌غیر از پردازنده‌ی مرکزی، تغییر انقلابی خاصی در لپ‌تاپ‌های جدید ایسر رخ نداده است.

این مطلب را هم ببینید
چند دستور CMD برای مدیریت شبکه در ویندوز

سوئیفت ۵ جدید اندکی سنگین‌وزن‌تر از مدل سال گذشته است و یک کیلوگرم وزن دارد. ایسر می‌گوید صفحه‌نمایش لمسی ۱۴ اینچ محصول، توانایی دستیابی به حداکثر روشنایی ۳۴۰ نیت را دارد؛ این میزان روشنایی اندکی بیشتر از روشنایی نمایشگر نسل پیشین سوئیفت ۵ است. ایسر می‌گوید نمایشگر سوئیفت ۵ جدید دارای پوشش گوریلا گلس ضدمیکروب است که باعث کاهش لکه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *