دوربین مداربسته, مقالات تخصصی دوربین مداربسته

دوربین مداربسته AHD چیست؟

دوربین مداربسته ای اچ دی

دوربین مداربسته AHD چیست؟ اصطلاح دوربین مداربسته AHD یا AHD CCTV به اصطلاح انگلیسی Analog High Definition CCTV به معنای دوربین مداربسته آنالوگ رزولوشن بالا اشاره می کند. همانطور که میدانید در دوربین های آنالوگ سنتی (دوربین آنالوگ تیوی لاینی) روزولشن تصویر یکی از بزرگترین نقاط ضعف این دوربین های بود و برای جبران این نقطه ضعف تکنولوژی های جدیدی در سیستم های مداربسته آنالوگ ایجاد شدند که یکی از آنها تکنولوژی AHD است. دوربین مداربسته AHD نسبت به دوربین مداربسته تحت شبکه و تکنولوژی های HDCVI و HDSDI و HD-TVI از قیمت خیلی پایینتری برخوردار است که هزینه پیاده سازی آن بیشتر نزدیک به دوربین های مداربسته آنالوگ سنتی می باشد.

کابل در سیستم مداربسته AHD

بر خلاف دوربین های مداربسته تحت شبکه (IP) که ما با محدودیت کابل کشی ۱۰۰ متر مواجه ایم , در دوربین AHD به دلیل حساسیت پایین این سیستم به طول کابل و کیفیت آن , با استفاده از کابل های RG59 می توانیم به راحتی و بدون افت کیفیت تا ۵۰۰ متر از آنها استفاده کنیم ، حتی در صورت استفاده از کابلهای RG60 طول کابل ما می تواند تا ۱۰۰۰ متر هم افزایش پیدا کند.

این مطلب را هم ببینید
سیستم مداربسته شبکه چیست؟

کیفیت تصویر دوربین مداربسته AHD

دوربین AHD تا الان دارای دو نسل می باشد. در نسل اول سیستم مداربسته AHD ما به کیفیت ۱ مگاپیکسل (۷۲۰P) و ۱٫۳ مگاپیکسل (۹۶۰P) می رسیم اما در نسل دوم دوربین مداربسته ای اچ دی رزولوشن ( کیفیت تصویر ) به ۲ مگاپیکسل (۱۰۸۰P) افزایش یافته است. دوربین های مداربسته ای اچ دی نسل اول با دوم از نظر سیستم کدگزاری تفاوت هایی دارند و امکان استفاده همزمان از این دوربین ها وجود ندارد. در سیستم AHD به دلیل ارسال و دریافت تصاویر بدون فشرده سازی و تغییر, حتی در صورت استفاده از کابلهای نامرغوب و اتصالات معمولی کیفیت تصویر بالایی را به ما می دهد

اما بهتر است برای کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری از کابل و اتصالات مرغوب استفاده کنید. از دیگر مزایای دوربین مداربسته ای اچ دی عدم تاخیر در ارسال تصاویر می باشد و تاخیر در ارسال تصاویر نزدیک به صفر است.

این مطلب را هم ببینید
تکنولوژی دوربین های مداربسته سامسونگ

اساس کار تکنولوژی AHD چیست؟

اساس کار تکنولوژیدوربین مدار بسته AHD اسپرادو  بر پایه انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته بر مبنای سیستم های تلویزیونی دیجیتال (DTV) است.در این تکنولوژی اطلاعات همچنان به صورت آنالوگ انتقال پیدا می کنند اما نوع کد گذاری آنها امکان انتقال اطلاعات با حجم بیشتر و در نتیجه گرفتن تصاویر با روزولشن بالاتر را ایجاد می کند. کد گذاری دوربین توسط چیپ AHD TX انجام می شود.این چیپ اطلاعات دیجیتال را از دوربین دریافت کرده و آنها را به صورت AHD کد گذاری می کند ، در سمت DVR نیز چیپ AHD RX اطلاعات کد گذاری شده را دریافت کرده و آنها را مجدد به صورت دیجیتال برای ضبط در خواهد آورد.

 

نمونه تصویر دوربین  را در آپارات ببینید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *