آموزش دوربین مداربسته, دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

امروزه تمامی صاحبان مشاغل مشتری پرو پا قرص دوربین های مدار بسته هستند ،‌زیرا علاوه بر ایجاد امنیت امکان مدیریت و نظارت از راه دور را برایشان فراهم کرده است .

تاریخچه

 دوربین های مدار بسته در ژوئن 1927 توسط فیزیکدان روسی ( لئون ترمین ) متشکل از یک دوربین اسکن-انتقال دهنده و فرستنده و گیرنده موج کوتاه بی سیم ، با وضوح صد خط به سفارش شوروی ساخته شد . پس از آن به فرماندهی کلیمنت وروشیلوف ، سیستم دوربین مداربسته ترمین به جوزف استالین ، سمیون بودونی و سرگو اورژونیکیدزه نشان داده شد و متعاقباً در حیاط کاخ کرملین مسکو نصب شد تا بازدیدکنندگان نزدیک را زیر نظر داشته باشد. بعد از آن شرکت زیمنس در سال 1942 در کشور آلمان برای ایستگاه های تست VII ، برای مشاهده پرتاب موشک های V-2 نصب شد. در ایالات متحده اولین سیستم تلویزیونی تجاری بسته در سال 1949 با نام Vericon در دسترس قرار گرفت.

در نسخه های اولیه دوربین ها مدار بسته سیستم ثبت و ذخیره وجود نداشت . و تصاویر بر روی کاست های قر قره ای ذخیره میشد . این سیستم ها نیاز به تغییر نوارهای مغناطیسی به صورت دستی داشتند ، که این یک پروسه زمان بر ، گران و غیرقابل اعتماد بود ، و اپراتور مجبور بود که نوار را به صورت دستی از حلقه نوار ضبط کننده بر روی یک حلقه های خالی قرار دهد. به دلیل این کاستی ها ، نظارت تصویری گسترده نبود. فناوری VCR در دهه 1970 در دسترس قرار گرفت و ثبت و پاک کردن اطلاعات را آسان کرد و استفاده از نظارت تصویری رایج تر شد. اما مالتی پلکس دیجیتالی در سال 1990توسعه یافت. که همین امر  امکان ضبط همزمان   چندین دوربین را فراهم کرد. این باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شد و سپس منجر به افزایش استفاده از دوربین مدار بسته گردید. امروزه فناوری دوربین مدار بسته با تغییر به سمت محصولات و سیستم های مبتنی بر اینترنت و سایر پیشرفت های تکنولوژیکی افزایش یافته است.

این مطلب را هم ببینید
الگوریتم عملکرد و ردیابی تعقیب هوشمند در دوربین مداربسته

نحوه کارکرد دوربین مدار بسته :

دوربین ها دارای انواع مختلفی هستند که برای آشنا شدن با نحوه کار کردشان باید با انواع آن آشنا شوید. دو نوع دوربین مدار بسته در بازار موجود می باشد . دوربین های سیمی و بی سیم .در دوربین های بی سیم Wi-Fi  نقش بسیار مهمی را ایفا میکند زیرا از آن به جای سیم برای انتقال دادهها استفاده می شود . از مزایای استفاده از دوربین های بیسیم امکان اتصال آن با هر دستگاه متصل به اینترنت می باشد. البته دستگاه های بی سیم کاملا بی سیم نیستند و کامل های برق برای اتصال دارند در برخی از آنها برای تامین برق از باطری استفاده می شود.این نوع دوربین ها معمولا به دوربین ها هوشمند معروف هستند زیرا به گوشی های هوشمند متصل می شوند. در دوربین های سیمی سیتم کار کرد کاملا متفاوت است و دوربین ها برای ذخیره سازی به دستگاهی به نام DVR  و یا ضبط کننده فیلم NVR متصل می شوند. هر دوربین متصل به کابل می باشد تا هم تصاویر و هم برق را انتقال دهند. اما در این نوع دوربین ها نیز امکان اتصال از راه دور وجود دارد.

این مطلب را هم ببینید
مزایای استفاده از سوییچ poe در دوربین مداربسته

چه دوربینی برای کار شما مناسب است ؟

اما بسته به کار شما طیف گسترده ایی از دوربین های مدار بسته در بازار موجود هستند . دوربین های کاملا هوشمند با قیمت بالا و دوربین های ابتدایی با قیمتی پایین . اما مسئله مهم کارامد بودن آن برای شما و آنچه که به شما ارائه می دهد می باشد.

دوربین ها دارای اجزای مختلفی اعم از دوربین ، کابل ، اتصالات ، منبع تغذیه ، ضبط کننده می باشند.

چگونه دوربین مدار بسته را نصب کنیم ؟

نصب دوربین های مدار بسته امری تخصصی می باشد که نیاز به متخصص در این زمینه دارد . در نصب دوربین های مدار بسته نحوه کابل کشی و قرار گرفتن دوربین در جای مناسب نکته بسیار مهمی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *