مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

رابط کاربری جدید آفیس رونمایی شد

رابط کاربری جدید آفیس

مجموعه‌ی آفیس (Office) یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های نرم‌افزاری در دنیا است که توسط شرکت مایکروسافت (Microsoft) ارائه شده است. نرم افزارهای موجود در این مجموعه بسیاری کاربردی بوده و در زمینه های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. رابط کاربری جدید آفیس به تازگی توسط کمپانی سازنده آن یعنی مایکروسافت رونمایی شده است.

رابط کاربری جدید آفیس

جان فریدمن، معاون طراحی و تحقیقات مایکروسافت در بخشی از بیانیه خود درباره رابط کاربری جدید آفیس گفت:

موج بعدی تغییرات Microsoft 365 UX با محو سازی رنگ‌های برند از سربرگ‌های اپلیکیشن‌ها و تطابق دستوری بهتر، تغییرات بیشتری را شامل خواهد شد. این [تغییرات] به شما اجازه خواهد داد یک نوار ابزار ساده سازی شده را در هر کجای صفحه نمایش که برایتان مفید‌تر است قرار دهید.

مایکروسافت هنوز درحال توسعه چگونگی کارکرد رابط کاربری جدید خود برای این مجموعه نرم افزاری است، اما بر اساس گفته فریدمن، برخی از قسمت‌های این رابط کاربری جدید که کمپانی از آن رونمایی کرد طی یکسال یا دو سال آینده به مجموعه نرم‌افزاری آفیس اضافه خواهند شد.

این مطلب را هم ببینید
چگونگی بررسی قدرت سیگنال وای فای روتر

آقای فریدمن در بخش دیگری از بیانیه خود گفت:

نوار [دستورات] از زمان ارائه تاکنون یک تجربه خاص در جذب رضایت کاربر و فرمان پذیری را رقم زده است. این طراحی بر روی سیستم‌های دسکتاپ کار خود را آغاز کرده است، اما ما درحال تصور مجدد این هستیم که تمایلات و ارائه دستورات در آینده، برای افرادی که از پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنند چگونه خواهد بود. صرف نظر از اینکه با موبایل در مترو باشید یا با تبلت یا کامپیوتر خود روی مبل نشسته باشید، داشتن نوار دستوراتی که مطابق خواسته‌های شما عمل کند و با توجه به نیاز روز طراحی شود انرژی مورد نیاز برای درک و فهمیدن آن را کاهش داده و اجازه می‌دهد بیشتر بر روی کار در حال انجام متمرکز باشید.

مایکروسافت برای اولین بار از طراحی مبتنی بر نوار دستورات در آفیس 2007 استفاده کرد. این کمپانی همواره این طراحی را در نسخه‌های موبایل و تحت وب ساده سازی کرده، اما رابط کاربری جدیدی که برای آفیس در نظر گرفته است چیزی کاملا جدید و فراتر از طراحی قدیم خواهد بود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور Windows Cannot Install Required Files در ویندوز

سایر تغییراتی که در تیزر رابط کاربری جدید آفیس دیده می‌شود، وجود آیکون برنامه در سمت چپ بالا اپلیکییشن‌ها برای مشخص کردن اینکه در حال استفاده از کدام اپلیکیشن هستید و همچنین قرار گرفتن نوار جستجو و دستورات در مرکز صفحه است.

آقای فریدمن در این باره نیز در بیانیه خود توضیح داد و گفت:

ما ابزار جستجو یک پارچه خود را بیشتر ترقی خواهم داد تا اطلاعات را دقیقا زیر انگشت‌هایتان بیاوریم. تمام هدف ما از انجام همه این تغییرات این است که با افزایش تمرکز بر روی کار اصلی بجای حواس پرتی‌های غیر ضروری، بهره‌وری را افزایش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *