دوربین مداربسته

راهنمای خرید دوربین امنیتی خانگی

به لطف موج جدیدی از دوربین های امنیتی منازل، خیلی آسان می شود که خانه خود را زیر نظر داشته باشید. این دوربین‌های ویدیویی  به شبکه وای‌فای خانگی شما متصل می‌شوند تا هشدارها، کلیپ‌های ویدیویی و فیدهای ویدیویی زنده را به تلفن هوشمندتان ارسال کنند و به شما امکان می‌دهند در زمانی که دور هستید، بر فعالیت ها نظارت کنید.

گزینه های دوربین امنیتی شما

دوربین‌های امنیتی خانگی دستگاه‌های DIY هستند، به این معنی که شما خودتان آنها را تنظیم و نظارت می‌کنید نه اینکه یک شرکت امنیتی را برای انجام کار و تماشای استخدام کنید. در حالی که آن‌ها می‌توانند شما را از هزینه‌های نصب و نظارت نجات دهند، وقتی خودتان این کار را انجام می‌دهید، از تیم پاسخگویی 24 ساعته صرف نظر می‌کنید. شما باید تصمیم بگیرید که آیا با نظارت حرفه‌ای احساس امنیت می‌کنید یا خود نظارتی از طریق هشدارها و فیدهای ویدیویی که در تلفن شما ظاهر می‌شوند. را می خواهید.

این دوربین ها عمدتاً به دو شکل در دسترس هستند دوربین های امنیتی بی سیم و زنگ های تصویری و نورافکن.

 دوربین‌های امنیتی بی‌سیم

به وای‌فای متصل می‌شوند و می‌توانند به برق وصل شوند یا باتری قابل شارژ را از بین ببرند (اصطلاح “بی‌سیم” در نام آنها به WiFi اشاره دارد، نه منبع تغذیه آنها). برخی از مدل ها با پنل های خورشیدی کوچک نیز کار می کنند که می توانند دوربین را در طول روز شارژ کنند تا باتری آن از بین نرود.

زنگ‌های ویدیویی

تمام ویژگی‌های دوربین امنیتی بی‌سیم را ارائه می‌دهند و همچنین اگر کسی زنگ در را بزند به شما هشدار می‌دهد. به این ترتیب، آنها وظیفه دوگانه ای را انجام می دهند: اگر زنگ درب تصویری دارید، احتمالاً به دوربین امنیتی بی سیم که درب ورودی را بپوشاند نیز نیاز ندارید. و از آنجایی که اکثر زنگ‌های درب سنتی با سیم‌کشی کم ولتاژ کار می‌کنند، جریان ثابتی از برق برای زنگ درب تصویری در دسترس است.

علاوه بر دوربین‌های امنیتی بی‌سیم و زنگ‌های ویدیویی، محبوبیت یک عامل سوم نیز آغاز شده است:

دوربین‌های امنیتی نورافکن

همانطور که از نام آن پیداست، این دستگاه‌ها یک دوربین امنیتی بی‌سیم را با نورهای روشن (و معمولا منبع برق ثابت) یک نورافکن ترکیب می‌کنند تا راحت‌تر مناطق بیرون را در شب نظارت کنید.

در حالی که این نسل جدید از دوربین های امنیتی راحتی بیشتری نسبت به قبل ارائه می دهند، محصولات بسیار عالی هستند. ما متوجه شدیم که اکثر مدل‌هایی که آزمایش کردیم، کیفیت ویدیویی با کیفیت بالا را که سازندگان آن‌ها وعده داده‌اند در همه شرایط ارائه نمی‌دهند. و بسیاری از مدل‌ها از شما می‌خواهند برای برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها، مانند فضای ذخیره‌سازی ویدیوی ابری و مناطق نظارت (قابلیت فوکوس کردن یا نادیده گرفتن حرکت در یک ناحیه تعیین‌شده از میدان دید دوربین) هزینه ماهانه بپردازید.

این بدان معنا نیست که دوربین‌های امنیتی خانه نمی‌توانند آرامش خاطر را ایجاد کنند، زیرا به شما اجازه می‌دهند ببینید که بچه‌هایتان سالم از مدرسه به خانه می‌رسند، یا سگ واکر طبق برنامه ظاهر شد، یا یک بسته UPS تحویل داده شده است. و شرکت‌ها از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری که ویژگی‌های جدیدی مانند تشخیص بسته و تشخیص چهره را اضافه می‌کنند، این دوربین‌ها را هوشمندتر می‌کنند.

با انواع مدل‌ها و ویژگی‌های بسیار، نمی‌توان فهمید که به دنبال چه چیزی باشید. در اینجا، همه چیزهایی را که برای یافتن دوربین امنیتی مناسب برای محافظت از خانه خود باید بدانید را بررسی می کنیم.

انواع دوربین های امنیتی خانگی

سه نوع اصلی از دوربین های امنیتی خانگی وجود دارد: دوربین های امنیتی بی سیم، زنگ های ویدئویی و دوربین های نورافکن. در اینجا تفاوت ها وجود دارد.

دوربین های امنیتی بی سیم

این دوربین های امنیتی به شبکه خانگی شما متصل می شوند و هشدارها و ویدئوها را به گوشی هوشمند شما ارسال می کنند. برخی از مدل‌ها باید به پریز وصل شوند و برخی دیگر با باتری قابل شارژ کار می‌کنند، که باعث می‌شود آنها واقعاً بی‌سیم باشند. برخی از دوربین‌ها می‌توانند کلیپ‌های ویدیویی را به صورت محلی روی کارت حافظه ذخیره کنند، اما بسیاری از آن‌ها این ویژگی را ندارند، و شما را مجبور می‌کند آنها را در فضای ابری ذخیره کنید و به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا هزینه‌های تکراری را از شما دریافت کنند.

این مطلب را هم ببینید
تکنولوژی Smart IR چیست؟

مزایا: آنها را می توان تقریباً در هر جایی از خانه شما قرار داد. مدل های ضد آب و هوا را می توان در فضای باز قرار داد. با سرویس تلفن همراه یا وای فای می توانید خانه خود را بررسی کنید و هشدارهای تلفن هوشمند را از هر کجا دریافت کنید.

معایب: هزینه های ذخیره سازی ابری می تواند در طول زمان افزایش یابد. برخی از ویژگی های هوشمند نیاز به پرداخت هزینه ماهانه دارند.

زنگ های ویدیویی

زنگ های ویدیویی در واقع فقط دوربین های امنیتی هستند که اتفاقاً در یک زنگ در تعبیه شده اند. بیشتر آنها از سیم کشی ولتاژ پایین از زنگ در موجود برای برق استفاده می کنند، اگرچه برخی از مدل ها می توانند با باتری کار کنند، که در صورت نداشتن زنگ درب سیمی مفید است. مدل هایی که با باتری کار می کنند نیاز به شارژ مجدد دوره ای یا تعویض باتری دارند. این دوربین ها هنگام تشخیص حرکت یا زمانی که کسی زنگ در را به صدا در می آورد، هشدارها و ویدئوها را به گوشی هوشمند شما ارسال می کند. همه زنگ‌های ویدیویی دارای صدای دو طرفه هستند، بنابراین می‌توانید با هر کسی که زنگ می‌زند صحبت کنید. برخی از مدل ها دارای یک اسلات کارت حافظه برای ذخیره کلیپ های ویدیویی به صورت محلی هستند، اما بیشتر کلیپ های ویدیویی را در فضای ابری ذخیره می کنند که معمولاً برای ذخیره سازی طولانی مدت به هزینه ماهانه نیاز دارد.

مزایا: بیشتر آنها از سیم کشی زنگ در برای برق استفاده می کنند و نیاز به راه اندازی یک خط برق جداگانه را ندارند. حتی وقتی در خانه نیستید می توانید زنگ در را پاسخ دهید.

معایب: آنها با زنگ درب بی سیم موجود کار نمی کنند. اتصال آنها به وای فای شما ممکن است با قرار گرفتن در خارج از دیوارهای ضخیم خانه شما تحت تأثیر قرار گیرد. هزینه‌های ذخیره‌سازی ابری می‌تواند افزایش یابد. برخی از ویژگی های هوشمند نیاز به پرداخت هزینه ماهانه دارند.

دوربین های نورافکن

این دستگاه‌ها یک دوربین امنیتی را با نورافکن‌های LED روشن ترکیب می‌کنند تا به لطف آژیرهای داخلی خود، به معنای واقعی کلمه، نوری را به مزاحمان احتمالی بتابانند و آنها را بترسانند. اکثر مدل ها برای جایگزینی نورافکن موجود طراحی شده اند، به این معنی که باید آنها را به یک جعبه برق وصل کنید. با این حال، برخی از مدل‌های باتری‌دار و پلاگین موجود هستند. بیشتر دوربین های امنیتی نورافکن علاوه بر آژیرهایشان، دارای صدای دو طرفه برای صحبت با بازدیدکنندگان هستند. برخی از مدل ها همچنین دارای اسلات کارت حافظه برای ذخیره فیلم به صورت محلی هستند، اما اکثر آنها برای ذخیره سازی ویدیوی ابری نیاز به هزینه تکراری دارند.

مزایا: با جایگزینی نورافکن های معمولی سیم کشی شده، اکثر دوربین های نورافکن منبع انرژی ثابتی دارند، بنابراین نیازی به شارژ باتری ها ندارید. می‌توانید از هر نقطه‌ای با گوشی هوشمند خود، مناطق مهم اطراف خانه‌تان، مانند راه‌های ورودی و حیاط خلوت را بررسی کنید.

معایب: اتصال WiFi آنها ممکن است با قرار گرفتن در خارج از دیوارهای ضخیم خانه شما تحت تأثیر قرار گیرد. هزینه‌های ذخیره‌سازی ابری می‌تواند افزایش یابد. برخی از ویژگی های هوشمند نیاز به پرداخت هزینه ماهانه دارند.

نحوه انتخاب دوربین امنیتی خانگی

1. نوع دوربین خود را انتخاب کنید

نوع دوربینی که نیاز دارید بستگی به مکانی دارد که می خواهید آن را قرار دهید. اگر می خواهید یکی در داخل خانه خود داشته باشید، گزینه های دوربین امنیتی خانه زیادی وجود دارد. اگر می خواهید یکی در خارج از خانه خود داشته باشید، باید تصمیم بگیرید که آیا دوربین امنیتی بی سیم، زنگ درب ویدیویی یا دوربین نورافکن می خواهید.برای نظارت بر درب جلو یا عقب، از زنگ درب تصویری استفاده کنید زیرا می‌تواند از طریق سیم‌کشی زنگ در شما تغذیه شود. اگر می خواهید قسمت دیگری از ملک خود را نظارت کنید، بهتر است از یک دوربین امنیتی بی سیم استفاده کنید. و اگر می‌خواهید منطقه‌ای را که قبلاً دارای نورافکن سیم‌کشی شده است نظارت کنید، آن را با یک دوربین امنیتی نورافکن تعویض کنید. به خاطر داشته باشید که در حالی که همه زنگ‌های ویدیویی برای زنده ماندن در برابر عناصر طراحی شده‌اند، همه دوربین‌های امنیتی بی‌سیم ضد آب و هوا نیستند. بنابراین، اگر می‌خواهید دوربینی را که می‌خواهید در بیرون قرار دهید، حتماً مشخصات آن را بررسی کنید.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خواندن کاتالوگ DVR ورتینا

2. منبع انرژی خود را انتخاب کنید

قبل از اینکه دوربین یا زنگ در را انتخاب کنید، مطمئن شوید که چقدر فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان دارد و چقدر هزینه ذخیره‌سازی اضافی دارد. اکثر سازندگان به جای کارت حافظه، ذخیره سازی ابری را انتخاب می کنند جایی که فیلم از راه دور روی سرور ذخیره می شود زیرا فایل های ویدئویی بزرگ هستند و می توانند از اشتراک ها درآمد بیشتری کسب کنند. بدون فضای ذخیره‌سازی ابری، اگر هشداری را برای یک مزاحم احتمالی از دست بدهید، نمی‌دانید که آیا کسی تلاش کرده است وارد شود یا خیر. بسیاری از این دوربین‌ها همچنین به شما اجازه دانلود کلیپ‌ها را برای ارسال به مقامات نمی‌دهند، مگر اینکه هزینه را پرداخت کنید.
دوربین‌های امنیتی بی‌سیم با باتری، زنگ‌های ویدیویی و دوربین‌های نورافکن بیشترین انعطاف‌پذیری را از نظر قرار دادن در داخل و اطراف خانه شما ارائه می‌کنند. بسته به دوربین و میزان استفاده از آن، باید آن را از هر هفته تا چند ماه یک بار تا یک یا دو بار در سال شارژ کنید. دوربین‌های سیم‌دار و زنگ‌های درب به‌خوبی مشکل شارژ را کنار می‌گذارند، اما ممکن است گزینه‌های قرارگیری شما را محدود کنند، مگر اینکه مایل به استفاده از سیم داخلی یا استخدام یک برقکار باشید.

به خاطر داشته باشید که منبع تغذیه ای که استفاده می کنید می تواند تعداد مدل هایی را که می توانید انتخاب کنید محدود کند. این امر به ویژه در مورد زنگ های ویدیویی صادق است زیرا تعداد مدل های باتری دار در بازار زیاد نیست.

3. برنامه های ذخیره سازی ابری را مقایسه کنید

مقدار فضای ذخیره‌سازی آنلاین رایگان و هزینه برنامه‌های ذخیره‌سازی می‌تواند به شدت بسته به سازنده و مدل متفاوت باشد. برای مثال، Blue by ADT Indoor Camera با 24 ساعت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان ارائه می‌شود که جدیدترین کلیپ‌های ویدیویی فعال‌شده در روز را ذخیره می‌کند. Blue by ADT ماهیانه 6 دلار برای 30 روز ذخیره سازی حرکتی برای تعداد نامحدود دوربین در یک مکان دریافت می کند.

به خاطر داشته باشید که اکثر این طرح‌ها فقط کلیپ‌های ویدیویی ایجاد شده توسط حرکت را ذخیره می‌کنند، نه فیدهای ویدیویی پیوسته. با این حال، برخی از مارک‌ها، مانند Arlo و Google Nest، برنامه‌های ذخیره‌سازی مداوم ویدیو را ارائه می‌کنند.

دوربین‌های بیشتری احراز هویت دو مرحله‌ای را ارائه می‌کنند، یک لایه امنیتی اضافی که یک رمز عبور یک بار مصرف را از طریق پیام متنی، تماس تلفنی، ایمیل یا برنامه احراز هویت برای شما ارسال می‌کند. هنگام ورود به سیستم، رمز عبور را علاوه بر نام کاربری و رمز عبور خود وارد می‌کنید. به این ترتیب، اگر هکری رمز عبور شما را بشکند، نمی‌تواند به دوربین شما دسترسی پیدا کند، مگر اینکه به کد یکبار مصرف شما نیز دسترسی پیدا کند. اگر دوربین شما این را ارائه می دهد، حتما آن را فعال کنید.

این نگرانی های امنیتی به این معنی نیست که شما نباید دوربین امنیتی خانه بخرید، اما اگر حفظ حریم خصوصی چیزی است که نگران آن هستید، ممکن است بخواهید این دستگاه ها را از اتاق خواب دور نگه دارید.

ویژگی های دوربین امنیتی خانگی

دوربین‌های امنیتی خانگی دارای ویژگی‌های بسیاری هستند که از اتصال به اینترنت آن‌ها بهره می‌برند. اینها ویژگی های اصلی هستند که هنگام خرید باید به دنبال آنها باشید.

بهترین زمان برای خرید دوربین های امنیتی خانگی

هنگامی که دوربین امنیتی یا زنگ ویدیویی عالی را برای خانه خود انتخاب کردید، قیمت آن را در خرده فروشان آنلاین، فروشگاه های لوازم الکترونیکی محلی، و حتی فروشگاه های سخت افزاری بزرگ بررسی کنید. بهترین زمان از سال برای خرید این دستگاه ها در فصل خرید تعطیلات است، زیرا در آن زمان است که ما معمولاً شدیدترین تخفیف ها را می بینیم. در سایت پایاتل هم انواع دوربین های امنیتی موجود است که می توانید بهها نگاهی بیندلزید و از کارشناسان ما برای خرید بهتر راهنمایی دریافت کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *