اخبار تکنولوژی

راهنمای خرید فلش مموری

خرید فلش مموری

در دنیایی که بخش زیادی از زندگی انسان ها را اطلاعات دیجیتال در بر گرفته است، داشتن فلش مموری برای هر فردی لازم و ضروری بنظر می رسد. این حافظه ذخیره سازی در اندازه ها، طرح ها ، برندها و مدل های گوناگونی ساخته می شود. از این رو خرید فلش مموری برای کاربرانی که اطلاعات کافی درباره این گجت نداشته باشند، کار دشواری خواهد بود. تنوع زیاد این محصول در بازار باعث گیج شدن افراد شده و آن ها را در انتخاب سردرگم می کند. اما نگران نباشید!!! پایاتل به همراه شماست با جامع ترین راهنمای خرید فلش مموری که امیدواریم برایتان مفید واقع شود.

راهنمای خرید فلش مموری

ظرفیت فلش مموری

ظرفیت در فلش مموری یکی از مهم ترین پارامترهای خرید فلش مموری است که کاربران به آن توجه ویژه ­ای دارند و شاید بتوان گفت اولین فاکتوری است که مورد توجه خریداران این محصول قرار می گیرد. فلش مموری ها در ظرفیت های مختلفی به بازار عرضه شده اند. امروزه ظرفیت 8، 16 و 32 گیگابایت بیشترین استفاده را بین افراد دارد. با این وجود فلش مموری هایی با ظرفیت 512 گیگابایت نیز موجود اسـت. پس قبل از خرید این حافظه ذخیره سازی، می بایست ظرفیت مورد نیاز خود را تعیین کنید.

این مطلب را هم ببینید
هدفون B&W PI7 سازگار با سیستم سرگرمی هواپیما معرفی شد

برند فلش مموری

همانطور که در بخش مقدمه گفته شد، برندهای زیادی در سراسر جهان هستند که در حوزه تولید تجهیزات ذخیره سازی از جمله فلش مموری ها فعالیت می کند. برندهایی مانند پاتریوت، سان دیسک، کینگستون، ای‌دیتا، ترنسند، سونی و سامسونگ در زمینه ساخت فلش مموری تجربه و سابقه ی بالایی دارند.

خرید فلش مموری

سرعت انتقال

یکی از مهم ترین فاکتورها برای خرید فلش مموری، سرعت انتقال آن است. USB2.0 ،USB1.X ،USB3.X سه استاندارد اصلی برای سرعت انتقال داده ها هستند که از این سه گروه USB3 به دو دسته تقسیم می شود USB3.0 که نسل اول محسوب می شود و USB3.1 نیز آخرین استاندارد برای انتقال داده ها بوده و نسل دوم محسوب می شود. سرعت انتقال داده ها در این نسل تا ۱۰ گیگابایت بر ثانیه است که البته این سرعت به خصویات سخت افزاری دستگاه شما نیز وابسته است یعنی باید درگاه متناسب با این نوع USB را داشته باشد.

قیمت فلش مموری

پیش از اینکه برای خرید فلش مموری اقدام کنید، ابتدا می بایست ودجه خود را در نظر بگیرید. قیمت فلش مموری ها بر اساس برند سازنده، ظرفیت، تکنولوژی ساخت و … تعیین شده و در بازار می توان شاهد قیمت های گوناگونی برای این محصول بود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین هدفون های ورزشی وایرلس مخصوص دویدن

ظاهر

بدون شک این محصولات یکی از متنوع ترین ابزارهای جانبی کامپیوترها می باشد. فلش مموری هایی با انواع طرح ها و رنگ های مختلف به بازار عرضه شده اند که شما می توانید به راحتی از بین آن ها محصولی مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید. اما نکته قابل توجه این است که فلش هایی که شکل فانتزی و جذاب دارند اکثرا مقاوم نبوده و در برابر ضربه و یا ورود آب بسیار ضعیف عمل می کنند، اما ممکن است فلش هایی نیز وجود داشته باشد که تمام ویژگی های ذکر شده را در خود داشته باشد.

اندازه فلش مموری

شاید برخی از افراد بر این باور باشند که هر چقدر فلش مموری کوچک تر باشد ، کارایی بهتری دارد. این طرز فکر درست نیست چرا که اندازه این حافظه ذخیره سازی هیچ تاثیری بر کیفیت ساخت و تکنولوژی درون آن ندارد. اندازه فلش مموری یک فاکتور کاملا سلیقه ای بوده و هر چقدر کوچک تر باشد، قراردادن آن در فضاهای مختلف آسان تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *