اخبار تکنولوژی

راهنمای خرید پاوربانک

خرید پاوربانک

یکی از مهم ترین محصولاتی که به نظر من در زندگی هر فرد به آن نیاز دارد، پاوربانک است. از آنجایی که در زمانی که خارج از خانه یا محیط کار هستیم یا در مسافرت به سر می بریم و به پریز برق دسترسی نداریم، ممکن گوشی های همراه خاموش شود، و دوستان و خانوادمان را به دلیل نداشتن دسترسی به ما نگران کند، پاوربانک باید تهیه شود. به این صورت در مقاله خرید پاوربانک همراه ما باشید.

پاوربانک چیست؟

با وجود آنکه امروزه پاوربانک به یک محصول پرکاربرد تبدیل شده، باز هم ممکن عده ای با کاربرد دقیق آن آشنایی نداشته باشند. به این ترتیب بهتر بدانید که پاوربانک ها در واقع باتری های خاص و پر قدرتی هستند، که در یک مدار به صورت الکترونیکی فشرده شده اند. در پاوربانک ها انرژی ذخیره شده، و در زمان مورد نیاز آن را از سریع شارژر به گوشی و تبلت شما منتقل می کنند. از مهم ترین ویژگی های انواع پاوربانک ها، که امروزه به یکی ازپر مصرف ترین محصولات تبدیل شده، این که از آن برای هر دستگاهی که کابل USB داشته باشد، می توانید استفاده کنید.

در زمانی که برای خرید پاوربانک مراجعه کردید، بهتر بدانید که همه پاوربانک ها دارای ظرفیت یکسان نمی باشند، و ظرفیت آن ها بر میلی آمپر در ساعت با توجه به کیفیت و نوع برند آن محصول متفاوت طراحی شده است. همچنین میزان استفاده از پاوربانک، به نوع آن محصول و میزان ظرفیتی که برای آن در نظر گرفته شده ممکن 3 تا 10 بار باشد، که می توانید در زمان تهیه آن بهترین نوع پاوربانک را خریداری کنید، تا بتوانید از آن برای دستگاه هایی که به شارژ بیشتری نیاز دارند، مانند تبلت ها نیز به راحتی استفاده کنید. حفظ شارژ پاوربانک و میزان درجه حرارت و سایر شرایط آن با کیفیت و برند این محصول ارتباط مستقیم دارد.

راهنمای خرید پاوربانک

به دلیل آنکه برندهای زیادی به طراحی و تولید انواع پاوربانک کرده اند، معمولا افراد زمانی که برای خرید پاوربانک مراجعه می کنند، دچار سردرگمی می شوند، و نمی توانند تشخیص دهند که بهترین نوع پاوربانک چیست و چگونه است، و آن را خریداری کنند. همانطور که ذکر شد، برای انواع دستگاه های مختلف پاوربانک های متنوعی طراحی و روانه بازار شده، که به دلیل ظرفیتی که برای آن متناسب با آن دستگاه ها در نظر گرفته شده، بهتر شما برای گوشی های خود از آن ها  استفاده نکنید. به این ترتیب قبل از آنکه به خریداری پاوربانک بپردازید باید یک سری نکات مهم را مدنظر قرار دهید،تا بتوانید یک خرید موفقیت آمیز داشته باشید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی الین ویر x14

خرید پاوربانک

در نظر گفتن انواع پاوربانک هنگام خرید پاوربانک

در ابتدا قبل از خرید باید بدانید که پاوربانک ها در چه انواعی ساخته شده اند، و سپس نوع مورد نیاز خود را از بین آن ها انتخاب کنید. انواع پاوربانک ها تا حدودی شبیه به یکدیگر می باشند، ولی برای دستگاه های مختلف متفاوت هستند. انواع این محصول به شرح زیر است:

پاوربانک گوشی و تبلت

انواع پاوربانک هایی هستند که برای گوشی های هوشمند و انواع تبلت طراحی شده اند، ولی آن ها دارای ظرفیت، قدرت جریان و ولتاژ در شارژ کردن متفاوت هستند. نکته ای که مهم این است که از این نوع پاوربانک ها هرگز نباید برای شارژ کردن لب تاب خود استفاده کنید، چون متناسب با آن ها طراحی نشده است و تنها از 5 ولت برخوردار است.

پاوربانک مخصوص لپ تاپ

پاوربانک هایی هستند که برای شارژ کردن دستگاه های بزرگ تر طراحی شده اند، و دارای خروجی ولتاژ و جریان مناسب برای شارژ باتری های حجیم می باشد. همانطور که از تعریف این نوع پاوربانک مشخص است، این نوع برای لپ تاپ ها مورد استفاده واقع می شود. به این ترتیب این نوع پاوربانک ها در ولتاژ 16 تا 20 ولت طراحی شده اند و برای باتری های حجیم مناسب هستند.

پاوربانک سولار

یکی از بی نظیرترین انواع این محصول، پاوربانک سولار است، که به وسیله نور خورشید به راحتی شارژ می شود، و دوستدار محیط زیست است. این شارژر از بهترین هایی است که به راحتی می توانید حتی اگر به پریز هم برای شارژ پاوربانک خود دسترسی نداشتید به راحتی آن را شارژ کنید. البته لازم به ذکر که این نوع پاوربانک ها بیشتر برای افرادی که در سفر به سر می برند، پیشنهاد می شود.

خرید پاوربانک

پاوربانک هوشمند

این نوع پاوربانک ها به صورتی طراحی شده اند که خروجی ولتاژ و جریان آن متناسب با نیاز باتری دستگاه تنظیم می شود، و می تواند شدت جریان را به میزان مورد نیاز تنظیم کند. این نوع پاوربانک ها نیز از طرفداری زیادی در بین مردم برخوردار است.

این مطلب را هم ببینید
یک قدم تا عرضه نهایی هدفون قدرتمند Powerbeats 4

در نظر گرفتن ظرفیت پاوربانک ها

یکی دیگر از مهم تربن آیتم هایی که در خرید انواع پاوربانک باید به آن توجه کنید، در نظر گرفتن ظرفیت آن است، زیرا بدون داشتن یک ظرفیت عالی امکان استفاده بی نقص از این محصول وجود ندارد. به این ترتیب ظرفیت پاوربانک براساس میلی آمپر به مخاطب نشان می دهد، که تا چه میزان می توان دستگاه خود را شارژ کند، یا اینکه چند بار می تواند برای شارژ دستگاه خود اقدام کند. همه این موارد به ظرفیت پاوربانک ها وابسته است. به این صورت قبل از خرید پاوربانک باید سوالات مهمی اعم از اینکه با پاوربانک قصد شارژ کردن چند دستگاه را دارم، باتری دستگاه هایی که می خواهم به پاوربانکم وصل کنم چند میلی آمپر است؟ یا آنکه با پاوربانک می خواهم چند بار دستگاه خود را شارژ کنم، از خود پرسیده شود تا بتوانید یک انتخاب عالی داشته باشید.

با یک پاوربانک چند بار می توانم دستگاهم را شارژ کنم؟

سوالی که اغلب افراد در خرید پاوربانک می پرسند، این که چند بار می توانم دستگاه مورد نظرم را شارژ کنم. بهتر بدانید با وجود تمام مزیت ها و ویژگی های یک پاوربانک که شامل عمر باتری، ظرفیت، برند سازنده و کیفیت آن می باشد، می توان به این سوال پاسخ داد. اگر شما یک پاوربانک ارزان قیمت و از یک برند ناشناخته تهیه کنید، می توانید حداقل دستگاه خود را سه بار به شارژ بزنید. پس ببینید در صورت تهیه کردن این محصول از برندهای مطرح چه مزیت هایی برای شما فراهم می شود. به این ترتیب همه چیز به نوع و جنس آن محصوا بستگی دارد.

نتیجه گیری

همیشه بهترین آیتمی که می تواند در داشتن یک خرید موفقیت آمیز به شما کمک کند، مراجعه به یک برند مطرح و شناخته شده است. به این طریق بهتر قبل از خرید پاوربانک تمام موارد ذکر شده را مدنظر قرار دهید، و برای راهنمایی بیشتر در نوع برند به سایت های برتر مراجعه کنید تا بتوانید یک خرید با آگاهی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *