ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

رفع راه اندازی دوباره کامپیوتر هنگام بازی

کامپیوترها می توانند به طور ناگهانی در هنگام بازی مجدد راه اندازی شوند. که البته این یک وضعیت خسته کننده است، اما راه هایی برای رفع و جلوگیری از آن وجود دارد.

به طور کلی، چندین دلیل مختلف به راه اندازی مجدد کامپیوتر در هنگام بازی کمک می کند. برخی از دلایل رایج عبارتند از ویروس ها، کمبود PSU، گرم شدن بیش از حد CPU و کارت های گرافیک ناسازگار. با این حال، شما می توانید این مشکلات را به راحتی رفع کنید.

خوشبختانه، راه‌های آسانی برای رفع مشکل راه‌اندازی مجدد کامپیوتر، حتی اگر مکرر باشد، در حین بازی وجود دارد.

اگر می‌خواهید بدون وقفه از بازی در کامپیوتر شخصی خود لذت ببرید، به خواندن ادامه دهید تا نحوه توقف و جلوگیری از راه‌اندازی مجدد کامپیوتر هنگام بازی را بیابید.

دلایل راه اندازی مجدد کامپیوتر هنگام بازی

دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود کامپیوتر شما در هنگام بازی کردن به راه اندازی مجدد ادامه دهد.

این روزها بازی های کامپیوتری بسیار با کیفیت و تکنولوژی بالا هستند، به این معنی که آنها به قدرت گرافیکی و پردازشی زیادی از کامپیوتری که روی آن بازی می شوند نیاز دارند.

از آنجایی که بازی های جدید منتشر شده به معنای نیاز سیستم کامپیوتری بالاتر است، راه اندازی مجدد کامپیوترها به طور ناگهانی یک مشکل بسیار رایج در هنگام بازی است.

زمانی که بازی کامپیوتری مورد علاقه خود را انجام می دهید و کامپیوتر شما به راه اندازی مجدد ادامه می دهد، می تواند بسیار خسته کننده و ناامید کننده باشد.

برای بسیاری از بازی ها، پیشرفت بازی به دلیل راه اندازی مجدد ناگهانی ذخیره نمی شود. بنابراین طبیعتا این برای هیچ گیمری چندان خوشایند نیست.

خوشبختانه، می‌توانید دلایل مختلفی را برای راه‌اندازی مجدد کامپیوترتان بررسی کنید و سعی کنید خودتان آن‌ها را برطرف کنید.

بهترین گزینه این است که هر یک از دلایل احتمالات ذکر شده  زیر را بررسی کنید.که با هم این موارد را مرور می کنیم:

بازی باید معتبر و به روز باشد

اگر بازی شما یک نسخه از شخص ثالث است یا به‌روزرسانی نشده است، ممکن است بازی به مشکل را ایجاد کرده باشد.برای اطمینان از معتبر بودن بازی، بازی را دوباره روی کامپیوتر خود نصب کنید یا آخرین نسخه بازی را نصب کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که یک نسخه خوب از بازی دارید و نه نسخه های شخص ثالث.

ممکن است کارت گرافیک کامپیوتر شما با بازی ناسازگار باشد

بسیاری از بازی‌های کامپیوتر شخصی به ویژگی‌های بالا و قوی از کامپیوتری که روی آن بازی می‌شود نیاز دارند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که بازی دارای تصاویر و انیمیشن های قوی باشد.

در بیشتر موارد، کارت گرافیک کامپیوتر باید کیفیت بالایی داشته باشد و به اندازه کافی به روز شود تا بازی را بدون مشکل انجام دهد.

کارت‌های گرافیک قدیمی یا درایورهای گرافیکی از دست رفته باید به روز شوند، در این صورت است که کامپیوتر شما در حین بازی مجدداً راه‌اندازی نمی‌شود.

کارت‌های گرافیک شخص ثالث نیز در حین فعالیت‌های کامپیوتریی مانند بازی مشکلات زیادی ایجاد می‌کنند. بنابراین، پردازنده‌های گرافیکی شخص ثالث، مانند NVIDIA یا AMD، باید غیرفعال شوند.
درایور کارت گرافیک کامپیوتر خود را به روز کنید

سریع ترین راه برای حل این مشکل، به روز رسانی درایورهای کارت گرافیک است. این کار را می توان به صورت دستی یا خودکار با نرم افزارهای قابل دانلود مانند «Driver Easy» انجام داد.

برای آپدیت دستی درایورهای گرافیک ویندوز، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: به کنترل پنل بروید.
مرحله 2: سپس به “Windows Updates” بروید
مرحله 3: بر روی “Check for Updates” کلیک کنید.
مرحله 4: اکنون به دنبال درایورهای کارت گرافیک باشید. اینها با نام سازنده روی آنها ظاهر می شوند، مانند “Intel Graphics” یا “AMD Graphics”.
مرحله 5: اگر هر یک از اینها گزینه هایی برای به روز رسانی دارند، آنها را بر اساس آن به روز کنید.

اکنون که می دانید چگونه درایور کارت گرافیک کامپیوتر خود را به روز کنید، بیایید نحوه به روز رسانی را بررسی کنیم

برای غیرفعال کردن GPU های شخص ثالث آن را غیرفعال کنید

می‌توانید پردازنده‌های گرافیکی شخص ثالث را غیرفعال کنید تا در صورت تداخل آن‌ها در اجرای بی‌وقفه بازی‌های کامپیوتری‌تان برای انجام برخی آزمایش‌ها اختلال ایجاد کنند.

برای غیرفعال کردن GPUS شخص ثالث، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: شما از کلید “Windows” و “R” به طور همزمان استفاده خواهید کرد و کادر محاوره ای run باید باز شود.
مرحله 2: سپس “devmgmt.msc” را تایپ کرده و اینتر را بزنید.
مرحله 3: سپس در کادر مدیریت دستگاه، به دنبال «Display Adapters» می‌گردید و روی گزینه کارت‌های گرافیک راست کلیک می‌کنید.
مرحله 4: گزینه “Disable Device” را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
مرحله 5: هنگامی که گزینه های کارت گرافیک را غیرفعال کردید، می توانید کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

کامپیوتر شما ممکن است ویروس داشته باشد

یک ویروس در کامپیوتر شما ممکن است هنگام بازی مشکل ایجاد کند. ویروس ها می توانند بسیاری از مشکلات آزاردهنده را در کامپیوتر شخصی ایجاد کنند، از جمله راه اندازی مجدد کامپیوتر شخصی.

در حالی که برخی از ویروس ها به راحتی قابل مشاهده هستند، ممکن است یک کامپیوتر ویروس های ظریف تری داشته باشد که باعث مشکلات بازی می شود.

یک اسکن تمیز بر روی کامپیوتر خود انجام دهید

وقتی از به روز رسانی نرم افزار آنتی ویروس کامپیوتر خود اطمینان دارید، یک اسکن عمیق و تمیز انجام دهید. این ممکن است چند ساعت یا بیشتر طول بکشد، اما به شما اطلاع می دهد که آیا کامپیوتر شما درست است یا خیر.

تمیز و عاری از هرگونه ویروس

اگر ویروس یا بدافزاری یافت شد، دستورالعمل‌های نرم‌افزار آنتی ویروس خود را دنبال کنید تا آنها را حذف کرده و کامپیوتر خود را مجدداً راه‌اندازی کنید.سپس می توانید بازی کامپیوتری خود را انجام دهید و ببینید که آیا مشکل راه اندازی مجدد برطرف شده است یا خیر.

ممکن است واحد منبع تغذیه کافی نباشد

واحد منبع تغذیه (PSU) شما باید برای کامپیوتر و نیازهای بازی شما کافی باشد. اگر PSU کمبود داشته باشد، مشکلاتی مانند راه اندازی مجدد ناگهانی احتمالاً هنگام بازی رخ می دهد.

بنابراین، سعی کنید مطمئن شوید که PSU شما به اندازه کافی قدرتمند است تا کارت گرافیک کامپیوتر شما را روشن کند.

PSU شما باید بتواند کارت گرافیک شما را تغذیه کند. در غیر این صورت، خراب می شود و کامپیوتر شما راه اندازی مجدد می شود. علاوه بر این، بسیاری از بازی های کامپیوتری به بیش از 500 وات PSU نیاز دارند.

تنظیمات برق کامپیوتر خود را تنظیم کنید

اول از همه، شما باید مطمئن شوید که خود PSU از کار نمی افتد. سپس، می توانید آن را با یک تستر منبع تغذیه تست کنید تا بدانید که آیا کار می کند یا خیر.در کامپیوتر شخصی خود، برای تنظیم تنظیمات برق کامپیوتر باید این کار را انجام دهید:

مرحله 1: وارد کنترل پنل می شوید و سپس به دکمه “Power Options” بروید. اکنون در پنجره ای قرار می گیرید که می توانید تنظیمات طرح برق خود را سفارشی کنید.
مرحله 2: برای سفارشی کردن تنظیمات برق، روی “تغییر تنظیمات طرح” کلیک کنید.
مرحله 3: سپس بر روی “change advanced power settings” کلیک کنید.
مرحله 4: در پنجره پاپ آپ، برای پیدا کردن «مدیریت توان پردازنده» و از آنجا گزینه «حداقل وضعیت پردازنده» را پیدا کنید.
مرحله 5: در حالت حداقل پردازنده، مقدار را روی یک عدد کم مانند 0 درصد یا 5 درصد قرار دهید.
مرحله 6: روی OK کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش نحوه حذف بک گراند در پاورپوینت

هنگامی که تنظیمات برق را سفارشی کردید و تغییرات را ذخیره کردید، می توانید کامپیوتر خود را مجدداً راه اندازی کنید تا به طور کامل اعمال شود.

یک منبع تغذیه جدید دریافت کنید

اگر راه حل فوق کار نمی کند، ممکن است به یک واحد PSU قوی تری نیاز داشته باشید. انرژی مورد نیاز کامپیوتر شما می تواند در مشخصات کارت گرافیک شما ذکر شود.

اگر به یک PSU جدید نیاز دارید، سعی کنید منبعی را خریداری کنید که قدرت بیشتری نسبت به نیاز کارت گرافیک شما ارائه دهد. این باعث می شود بازی های شما به راحتی اجرا شوند.

اگر PSU شما به اندازه کافی برای نیازهای کارت گرافیک شما قدرتمند است اما به طور موثر کار نمی کند، ممکن است PSU از کار افتاده باشد.

اگر فکر می کنید یک PSU معیوب دارید، سعی نکنید PSU را باز کنید. باز کردن یا جدا کردن PSU خطرناک است.

PSU شارژ را ذخیره می کند و فقط باید توسط متخصصان بررسی شود. با این حال، اگر با وسایل الکترونیکی باتجربه و راحت هستید، می توانید یک PSU معیوب را با یک تستر منبع تغذیه یا یک مولتی متر دیجیتال تعمیر کنید.با این حال، به شدت توصیه می شود که PSU توسط مراکز خدمات معتبر با افراد مجرب بررسی و تعمیر شود.

ممکن است کامپیوتر شما بیش از حد داغ شده باشد

وقتی کامپیوتر بیش از حد گرم می شود، مشکلات آزاردهنده راه اندازی مجدد رایج می شوند. واحد پردازنده مرکزی (CPU) بیش از حد کار می کند، یعنی انرژی بالا و گرمای بالا.

گاهی اوقات بازی به تنهایی می تواند باعث داغ شدن بیش از حد کامپیوتر شود. این به این دلیل است که انجام بازی های کامپیوتری نیاز به استفاده از منابع CPU زیادی دارد.

کامپیوتر وقتی به طور خودکار خاموش می شود که از آسیب بیشتر ناشی از گرما محافظت کند. CPU که برای مدت طولانی بیش از حد داغ است برای کل سیستم خطرناک است.

این موضوع هم فیزیکی و هم الکترونیکی است، نه صرفاً یک موضوع الکترونیکی داخلی.

اقدامات فیزیکی برای خنک نگه داشتن کامپیوتر شما

برای جلوگیری از مشکلات گرمای بیش از حد، باید کامپیوتر خود را خنک نگه دارید. برای جلوگیری از گرمای بیش از حد، می توانید گرد و غبار را از آن پاک کنید.

این کار را می توان با یک گردگیر معمولی، یک برس رنگ خشک بزرگ، یا حتی یک جاروبرقی یا دمنده مینی کامپیوتر انجام داد.

نکته: از قرار دادن کامپیوتر خود روی فرش خودداری کنید تا میزان گرد و غباری که به داخل آن کشیده می شود به حداقل برسد.

-پس از حذف گرد و غبار، می خواهید ببینید که آیا همه فن ها به درستی کار می کنند یا خیر. هواکش ها نیز باید گرد و غبار روی خود را پاک کنند.فن ها باید هر زمان که کامپیوتر روشن است به طور خودکار بچرخند.

-می توانید یک پایه کامپیوتر یا پایه لپ تاپ یا پد خنک کننده بخرید تا از سطحی که روی آن قرار دارد بین کامپیوتر یا لپ تاپ فاصله ایجاد کنید. این به جریان هوا کمک می کند و از گرما جلوگیری می کند.

-ممکن است بخواهید یک قدم جلوتر بروید و ببینید که آیا پردازنده و هیت سینک کامپیوتر نیز خنک و خنک هستند یا خیر.

-هیت سینک معمولا مهمترین جزء خنک کننده در جدیدترین کامپیوترها است. وظیفه هیت سینک خنک نگه داشتن CPU است.

-شما می خواهید کل کامپیوتر از جمله هیت سینک خنک باشد. به عنوان مثال، اگر در حال انجام بازی با لپ تاپ هستید، باید گریل لپ تاپ را تمیز کنید.

-به خاطر داشته باشید که اگر کامپیوتر بیش از حد گرم شد، به بازی ادامه ندهید.

اگر می‌بینید که کامپیوتر تمیز است و فن‌ها کار می‌کنند، اما به هر حال CPU تمایل دارد بیش از حد گرم شود، احتمالاً باید خنک‌کننده CPU کامپیوتر را جایگزین یا تنظیم مجدد کنید.

اگر خنک کننده CPU را تمیز کرده اید و خمیر حرارتی را جایگزین کرده اید و هنوز می بینید که خنک کننده کافی نیست، می توان روش های دیگر را امتحان کرد.

روش های نرم افزاری برای خنک نگه داشتن کامپیوتر

اگر می خواهید CPU خود و مشکلات آن را تشخیص دهید، می توانید Core Temp یا HWmonitor را دانلود کنید. این هر دو نرم افزار رایگانی هستند که داده های مربوط به CPU کامپیوتر شما را در اختیار شما قرار می دهند.

فقط مطمئن شوید که در هنگام نصب Core Temp به طور تصادفی “موافق” را فشار ندهید، زیرا این کار نوار جستجوی ناخالص شما را پاک می کند.

HWmonitor و Core Temp نرم افزارهایی با کاربری آسان هستند که داده های حرارتی CPU شما را می خوانند.

آنها خوانش حرارتی هر هسته را به شما نشان می دهند. می توانید دمای حرارتی CPU را بخوانید، بازی خود را اجرا کنید و سپس ببینید آیا تغییراتی در خواندن حرارتی CPU رخ داده است یا خیر.

همانطور که خوانش حرارتی CPU را قبل و در حین بازی مقایسه می کنید، می توانید بفهمید که آیا گرم شدن بیش از حد CPU دلیل راه اندازی مجدد تصادفی کامپیوتر است یا خیر.

اگر نرم افزار نشان می دهد که خواندن حرارتی CPU شما بالاتر از آنچه باید باشد، باید یک خنک کننده CPU جدید خریداری کنید.

توجه داشته باشید که اگر دما نزدیک یا بالاتر از 90 درجه سانتیگراد باشد، این یک مشکل بزرگ است. دمای ایده آل CPU از 86 درجه فارنهایت تا 149 درجه فارنهایت (30 تا 65 درجه سانتیگراد) متغیر است. اجازه ندهید CPU شما بیش از 158 درجه فارنهایت (70 درجه سانتیگراد) برود.

برای خنک نگه داشتن GPU خود، لطفاً این مقاله را که در مورد نحوه انجام آن توضیح دادم، بخوانید.
تنظیمات اورکلاک ممکن است روی بازی تأثیر بگذارد.

معمولاً تنظیمات اورکلاک به افزایش قدرت پردازش CPU کمک می کند. متأسفانه، اگرچه قدرت پردازش بالاتر به سازگاری بازی کمک می کند، اما می تواند منجر به بی ثباتی و بارگذاری بیش از حد شود.

هنگامی که این اتفاق می افتد، کامپیوتر از کار می افتد و دوباره راه اندازی می شود.

اورکلاک نقش مهمی در اجرای بازی ها بر روی کامپیوتر دارد. این به این دلیل است که تنظیمات اورکلاک به پردازنده اجازه می دهد تا محاسبات پشت سر هم را انجام دهد.

این محاسبات انفجاری تا زمانی که دما از محدوده دمای قابل کنترل بالاتر برود، ادامه خواهند داشت.

بنابراین، در دراز مدت، اورکلاک برای کامپیوتر خوب نیست و می تواند منجر به راه اندازی مجدد کامپیوتر در هنگام بازی شود.

تنظیمات اورکلاک را در کامپیوتر غیرفعال کنید

اگر تنظیم اورکلاک را در سیستم کامپیوتر خود غیرفعال کنید، ممکن است از راه اندازی مجدد کامپیوتر در هنگام بازی جلوگیری کنید.

این مطلب را هم ببینید
3 روش رفع ارور Selection is locked در نرم افزار ورد

برای غیرفعال کردن اورکلاک، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: وارد BIOS و تنظیمات CMOS کامپیوتر خود شوید.
مرحله ۲: سپس می‌خواهید تنظیمات ولتاژ را در مادربرد به حالت عادی برگردانید. می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید یا به سادگی روی گزینه “Restore Fail Safe Default” کلیک کنید.
مرحله 3: همانطور که این کار را انجام می دهید، فرکانس FSB را نیز بررسی کنید و آن را روی مقدار پایه خود تنظیم کنید.

مرحله 4: سعی کنید هر تنظیمی را که با فعال کردن اورکلاک تغییر داده اید، معکوس کنید. شما می خواهید تغییرات اورکلاکی که قبلا انجام داده اید را به طور کامل غیرفعال کنید.
مرحله 5: تغییرات را ذخیره کنید، از تنظیمات خارج شوید و کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

اکنون که می دانید چگونه اورکلاک را غیرفعال کنید، اجازه دهید به دلیل دیگری که ممکن است کامپیوتر شما هنگام بازی مجدد راه اندازی شود، نگاه کنیم.

راه اندازی خوکار کامپیوتر شما ممکن است روشن باشد

یک ویژگی راه اندازی مجدد خودکار در کامپیوتر وجود دارد. این ویژگی‌ها می‌توانند کامپیوتر را به‌طور غیرمنتظره راه‌اندازی مجدد کنند، حتی اگر مشکل برق یا گرمایش وجود نداشته باشد. برای مقابله با این مشکل، باید تنظیمات سیستم را تغییر دهید.

چگونه تنظیمات ریستارت خودکار ویندوز را خاموش کنیم؟

برای غیرفعال کردن ویژگی راه اندازی مجدد خودکار، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: ابتدا “کلید لوگوی ویندوز” و “مکث” را به طور همزمان فشار دهید. این شما را به صفحه سیستم در کنترل پنل می برد.
مرحله 2: سپس روی “تنظیمات سیستم پیشرفته” کلیک کنید.
مرحله 3: در تب Advanced، به “تنظیمات” در بخش “راه اندازی و بازیابی” بروید. شما گزینه “به طور خودکار راه اندازی مجدد” را در زیر عنوان System Failure مشاهده خواهید کرد.
مرحله 4: تیک ویژگی راه اندازی مجدد خودکار را بردارید.

مرحله 5: OK را فشار دهید و کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

اکنون که می دانیم چگونه ویژگی راه اندازی مجدد خودکار را غیرفعال کنیم، اجازه دهید به سیستم مورد نیاز بازی شما نگاهی بیندازیم.

سیستم مورد نیاز بازی با سیستم کامپیوتر شما مطابقت ندارد

هر بازی کامپیوتری برای مطابقت با نیازهای سیستم خاص ساخته شده است. متأسفانه، این بدان معناست که اگر کامپیوتر شما به روز نباشد یا به اندازه کافی برای نیازهای بازی جدید نباشد، ممکن است در حین بازی از کار بیفتد.

در بیشتر موارد، بازی های تازه منتشر شده با کامپیوتری قدیمی سازگار نیستند. این دلیل اصلی عدم سازگاری سیستم کامپیوتر با یک بازی است.

برای “حل” این مشکل، بهترین شرط شما این است که بازی های خود را روی کامپیوتری انجام دهید که برای اجرای روان بازی مناسب است.

بازیابی سیستم ممکن است به کامپیوتر کمک کند

بازیابی سیستم جایی است که سیستم عامل کامپیوتر به گونه ای تعمیر می شود که تنظیمات کامپیوتر و فایل هایی که در نقطه بازیابی ذخیره شده اند را برگرداند.

این یک تمیز کردن طولانی و عمیق کامپیوتر است، زیرا اطلاعات زیادی پاک می شود. بنابراین، شما باید فقط یک سیستم بازیابی را به عنوان راه حل نهایی انجام دهید.

جستجوی یک متخصص کامپیوتر برای مشکل راه اندازی مجدد کامپیوتر باید قبل از امتحان راه حل بازیابی سیستم انجام شود.

بازیابی سیستم منجر به پاک شدن تمام نرم افزارهای نصب شده از کامپیوتر می شود. علاوه بر این، تنظیماتی که در کامپیوتر خود ایجاد کرده اید نیز حذف خواهند شد.

بنابراین، قبل از اینکه سیستم را بازیابی کنید، یک نسخه پشتیبان از هر چیزی که روی کامپیوتر خود ذخیره یا نصب شده است، نگه دارید. به بازیابی سیستم کامپیوتری، نصب مجدد کامپیوتر نیز گفته می شود.

نحوه بازیابی سیستم در ویندوز

برای انجام عملیات بازیابی سیستم در ویندوز، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: کادر جستجو را در منوی Start باز کنید و عبارت “restore” را تایپ کنید. اولین گزینه را از لیست انتخاب کنید.
مرحله ۲: در پنجره تنظیمات بازیابی، به دنبال تب “System Protection” و سپس گزینه “System Restore” بگردید. اکنون مجموعه ای از جهت ها روی صفحه نمایش شما نشان داده می شود. این دستورالعمل ها شما را راهنمایی می کند تا سیستم را بازیابی کنید.

مرحله 3: اکنون “بعدی” را فشار داده و دستورالعمل های بعدی ادامه دهید. احتمالاً چندین نقطه بازیابی سیستم را خواهید یافت که در دستورالعمل ها ذکر شده است.
مرحله 4: هنگامی که دستورالعمل ها را دنبال کردید، می توانید عملیات بازیابی سیستم کامپیوتر خود را تأیید کنید.

اگر اولین بار است که بازیابی سیستم کامپیوتری را انجام می‌دهید، توصیه می‌شود فردی با تخصص بیشتر شما را راهنمایی کند.

نحوه انجام بازیابی سیستم در MacOS

برای انجام بازیابی سیستم در مک بوک با سیستم عامل مک، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: ابتدا به Windows Utilities در macOS Recover بروید

مرحله ۲: سپس بر روی “Reinstall macOS” کلیک کنید.
مرحله 3: «ادامه» را انتخاب کرده و دستورالعمل‌هایی را که روی صفحه نمایش داده می‌شود دنبال کنید.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام نصب مجدد کامپیوتر مک خود به خاطر داشته باشید. اگر سیستم فرآیند را بازیابی می کند و نمی تواند دیسک شما را ببیند یا می گوید دیسک شما نصب نمی شود، ابتدا باید دیسک خود را پاک کنید.

اگر فرآیند بازیابی سیستم از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید Macintosh HD یا Macintosh HD – Data را نصب کنید، باید اولی را انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که عملیات بازیابی سیستم یک فرآیند طولانی است. بنابراین باید صبور باشید و در هنگام نصب مجدد کامپیوتر مک خود را در حالت خواب قرار ندهید یا درب آن را ببندید.

فرآیند نصب مجدد نیز گیج کننده است زیرا به نظر می رسد صفحه نمایش نوارهای پیشرفت را نشان می دهد و اغلب خالی می شود.

کامپیوتر نیز در طول این فرآیند خود را مجددا راه اندازی می کند. بنابراین نگران نباشید و با فشار دادن هر چیزی یا خاموش کردن، در این فرآیند دخالت نکنید.

اگر این اولین بار است که فرآیند بازیابی سیستم را انجام می دهید، توصیه می شود آن را دریافت کنیدیک متخصص که به شما کمک کند یا شما را راهنمایی کند.

اگر می توانید، سعی کنید جدیدترین macOS را برای نصب مجدد خود دریافت کنید، که می توانید آن را با فروشگاه App خریداری کنید. جدیدترین macOS احتمالاً با بازی های رایانه ای جدیدتر سازگار است.

سخن پایانی

مشکل راه اندازی مجدد کامپیوتر در حین بازی قطعا آزاردهنده است. شروع مکرر بازی، به خصوص زمانی که پیشرفت بازی ذخیره نمی شود، ناامید کننده است.

به‌علاوه، اگر همیشه پیش‌بینی می‌کنید که در مرحله بعدی راه‌اندازی مجدد شود، نمی‌توانید از یک بازی خوب روی رایانه خود لذت ببرید.اگر کل مقاله را خوانده باشید، اکنون از فهرستی از دلایل قابل قبول در مورد اینکه چرا کامپیوتر شما به طور تصادفی هنگام بازی راه اندازی می شود، آگاه هستید.

چندین چیز می تواند مقصر راه اندازی مجدد کامپیوتر باشد. به همین دلیل باید هر یک از علل ذکر شده را یکی یکی مرور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *