مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

روتر وای فای 6 شیائومی ردمی AX5 رونمایی شد

روتر وای فای 6 شیائومی ردمی AX5

شیائومی برندی مطرح است که در زمینه گوشی های هوشمند و طیف گسترده‌ای از سایر محصولات فعالیت می کند. این شرکت در سال ۲۰۱۰ تأسیس شده است. بزرگ‌ترین بازار محصولات این کشور، کشورهای چین و هند است. روتر وای فای 6 شیائومی ردمی AX5 محصول جدید از برند زیرمجموعه شیائومی می باشد که به تازگی رونمایی شده است.

روتر وای فای 6 شیائومی ردمی AX5

AX5 را می‌توانیم نخستین روتر ردمی به‌حساب بیاوریم که از استاندارد وای‌فای ۶ (که پیش‌تر با نام 802.11ax شناخته می‌شد) پشتیبانی می‌کند. عرضه‌ی این روتر در چین آغاز شده است. ردمی در بیانیه‌ی مطبوعاتی جدید خود می‌گوید روتر موردبحث به‌طور ویژه برای خانه‌های هوشمند بهینه‌سازی شده است و می‌تواند امکان اتصال ۱۲۸ دستگاه را ازطریق وای‌فای به اینترنت فراهم کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فعال کردن اسکرین سیور در ویندوز 10

در حال مشخص نیست که ردمی قصد دارد روتر AX5 را در بازارهای مهم دیگر نظیر هند هم عرضه کند یا خیر. این روتر وای‌فای ۶ که در رنگ سفید روانه‌ی بازار می‌شود به چهار آنتن خارجی تقویت‌کننده‌ی سیگنال مجهز شده است تا بتواند پوشش بسیار خوبی را در محیط ارائه دهد. این روتر همچنین از چهار آنتن داخلی بهره می‌گیرد. چهار آنتن خارجی محصول برای تقویت قدرت سیگنال به تجهیزات ساخت شرکت Qorvo متکی هستند. به ‌لطف این تقویت‌کننده‌ها روتر می‌تواند سیگنال را به‌میزان چهار دسی‌بل تقویت و امکان بهره‌گیری از MIMO چند کاربره را برای سرعت‌های بالاتر فراهم کند.

این روتر که با نام کامل Redmi Router AX5 از آن یاد می‌شود با قیمت ۲۴۹ یوآن (تقریبا ۳۵ دلار) روانه‌ی بازار خواهد شد. شیائومی این روتر را در ابتدا پیش‌فروش کرد و کسانی که در پیش ‌فروش شرکت کردند توانستند آن را با ۲۰ یوآن ارزان ‌تر بخرند. شیائومی مدتی پیش روتر وای‌فای ۶ دو بانده‌ی جدیدی را هم با نام Mi Router AX1800 با قیمت ۳۲۹ یوآن (تقریبا ۴۷ دلار) برای بازار چین معرفی کرده بود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش حذف لینک در ورد Word

به‌لطف AX5 امکان ایجاد شبکه‌ی مش ازطریق چند روتر و یک اتصال بی‌سیم وجود دارد، این شبکه‌ی مش از پس ارائه‌ی سرعت حداکثر ۱٬۲۰۰ مگابیت ‌بر‌ ثانیه برمی‌آید. کاربر همچنین می‌تواند روترهای مختلف را ازطریق کابل اترنت به یک‌دیگر متصل کند. در روتر جدید ردمی از سه درگاه LAN گیگابیتی و یک درگاه WAN گیگابیتی استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *