ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

روش های بزرگ نمایی یک تصویر روی چند مانیتور

روش های بزرگنمایی یک تصویر روی چند مانیتور

شاید برایتان جذاب باشد که با روش های بزرگنمایی یک تصویر روی چند مانیتور آشنا شوید. در رایانه‌ای که از چندین نمایشگر استفاده می‌کند، می‌توانید از پس‌زمینه یکسانی در هر دو مانیتور استفاده کنید یا یک تصویر را روی همه آنها بکشید. عرض تصویری که برای پخش در سراسر مانیتور خود استفاده می کنید باید با وضوح ترکیبی مانیتورهای شما برابر باشد. وضوح ارتفاع یکسان خواهد بود. اگر می خواهید بیشتر با روش های بزرگنمایی یک تصویر روی چند مانیتور بیشتر آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

مثال هایی را در این باره ببینیم

به عنوان مثال، اگر دو مانیتور با ابعاد 1366 در 768 دارید، برای نمایش صحیح در هر دو مانیتور به تصویری با ابعاد 2732 در 768 نیاز خواهید داشت. اگر وضوح‌های متفاوتی دارید، از کمترین عدد ارتفاع استفاده کنید و اعداد عرض را اضافه کنید. بنابراین اگر تصویری دارید که 1024 در 768 و دیگری 1900 در 1080 است، تصویر شما باید 2924 در 768 باشد.

روش های بزرگنمایی یک تصویر روی چند مانیتور

بر روی دسکتاپ کامپیوتر خود کلیک راست کرده و “Screen Resolution” را انتخاب کنید. روی مانیتور با برچسب “1” کلیک کنید و وضوح را یادداشت کنید. این کار را برای همه مانیتورهای متصل به رایانه تکرار کنید. وقتی کارتان تمام شد روی «OK» کلیک کنید. برای تعیین اندازه کلی تصویری که برای پس‌زمینه چند مانیتور خود به آن نیاز دارید، اولین عدد از همه رزولوشن‌ها را اضافه کنید و کوچک‌ترین عدد دوم را از تمام وضوح‌ها بگیرید. روی دسکتاپ کامپیوتر خود کلیک راست کنید. “Personalize” را انتخاب کنید و روی “Desktop Background” کلیک کنید. روش های بزرگنمایی یک تصویر روی چند مانیتور بسیار کارایی دارد.

“Browse” را انتخاب کنید و مکان تصویر خود را پیدا کنید. برای انتخاب آن کلیک کنید. تصویر باید وضوح مناسبی داشته باشد تا در تمام مانیتورهای متصل به رایانه شما نمایش داده شود. اگر تصویری با وضوح صحیح ندارید، می‌توانید با جستجو در یک وب‌سایت کاغذ دیواری (به پیوند در منابع مراجعه کنید) یا تغییر اندازه تصویری که دارید (به پیوند در منابع مراجعه کنید) آن را پیدا کنید.

راهنمایی گام به گام بزرگ نمایی تصویر روی چند مانیتور

از گزینه های Picture Position، “Tile” را انتخاب کنید. روی “ذخیره تغییرات” کلیک کنید. استفاده از ویژگی Tile برای نمایش تصویر در تمام مانیتورها ضروری است. اگر انتخاب کنید، مرکز، پر کردن، کشش یا تناسب، همان تصویر روی هر مانیتور به طور جداگانه نمایش داده می شود.

این مطلب را هم ببینید
تهدید کامپیوتر با ویروس های کامپیوتری

هنگام کار بر روی رایانه، گاهی اوقات مشاهده همزمان بیش از یک سند یا برنامه در کنار هم مفید است. در ویندوز مایکروسافت، اگر صفحه را تقسیم کنید، می توانید این کار را روی یک مانیتور انجام دهید. یا اگر بیش از یک مانیتور دارید، می توانید صفحه نمایش را گسترش دهید. راهنمای زیر به شما نشان می دهد که چگونه هر دو روش را روشن و خاموش کنید. روش های بزرگنمایی یک تصویر روی چند مانیتور متعدد است.

استفاده از مانیتور دوتایی باعث می شود که صاحب یک کسب و کار کوچک به طور همزمان در چندین برنامه یا ویندوز کار کند. متأسفانه، ویندوز 7 به خوبی از پس زمینه تصویر زمینه دو مانیتور استفاده نمی کند، بدون اینکه گزینه پیش فرضی برای قرار دادن یک تصویر زمینه در دو صفحه نمایش وجود داشته باشد. با کمی سفارشی سازی ساده، می توانید به صورت دستی تصویر زمینه را طوری تنظیم کنید که در دو مانیتور نمایش داده شود.

بهتر است با یک روند مشخصی پیش بروید

قبل از تنظیم تصویر زمینه، باید وضوح صفحه نمایش دوگانه خود را بدانید. روی یک فضای باز روی دسکتاپ خود کلیک راست کرده و “Screen Resolution” را انتخاب کنید. وضوح صفحه نمایش 1 را یادداشت کنید، سپس روی نمایشگر 2 کلیک کنید و آن وضوح را یادداشت کنید. از آنجایی که یک تصویر زمینه را روی هر دو مانیتور کشیده اید، وضوح افقی را با هم اضافه کنید، اما وضوح عمودی را نه. وضوح افقی عدد بزرگتری است که در ابتدا فهرست شده است. به عنوان مثال، اگر وضوح یک مانیتور 1360 در 768 و وضوح صفحه دیگر 1280 در 768 است، برای رزولوشن نهایی 2640 در 768، 1360 و 1280 را اضافه کنید. روش های بزرگنمایی یک تصویر روی چند مانیتور می تواند بسیار پیچیده باشد.

این مطلب را هم ببینید
رونمایی کمپانی هواوی از کامپیوتر All-in-One xبا یک نمایشگر غول پیکر

روش های بزرگنمایی یک تصویر روی چند مانیتور

اکنون که رزولوشن کلی مانیتورهای خود را یک عدد در اختیار دارید، می توانید کاغذدیواری هایی را پیدا کنید که به طور خاص برای آن وضوح ساخته شده اند. یک مرورگر وب باز کنید و موتور جستجوی مورد علاقه خود را برای “2640 x 768 wallpaper” جستجو کنید و اعداد را با وضوح خود جایگزین کنید. مزیت این کار نسبت به تغییر اندازه کاغذ دیواری موجود این است که کاغذدیواری که به صورت آنلاین پیدا می کنید به طور خاص برای وضوح تصویر شما ایجاد شده است، بنابراین نیازی به تغییر اندازه کاغذ دیواری برای متناسب کردن آن ندارید. پس از پیدا کردن، تصویر زمینه مورد نظر خود را در مکانی در رایانه خود ذخیره کنید. روش های بزرگنمایی یک تصویر روی چند مانیتور ساده است.

تغییر اندازه تصویر زمینه موجود

اگر قبلاً تصویری دارید که می‌خواهید از آن به‌عنوان کاغذدیواری با مانیتور دوگانه استفاده کنید، می‌توانید به جای تلاش برای یافتن و دانلود اندازه مناسب آنلاین، وضوح آن را تغییر دهید. روی گوی شروع ویندوز کلیک کنید و “Paint” را در نوار جستجو تایپ کنید و وقتی Paint نمایش داده شد “Enter” را فشار دهید. روی منوی کشویی آبی رنگ در گوشه سمت چپ بالای Paint کلیک کنید و “Open” را انتخاب کنید، سپس تصویر زمینه خود را پیدا کرده و باز کنید. روی «تغییر اندازه» در قسمت Image نوار ابزار کلیک کنید. به «Pixels» در بالا بروید و علامت کنار «حفظ نسبت ابعاد» را بردارید. مجموع دو وضوحی که اضافه کردید را در کادرهای “افقی” و “عمودی” تایپ کنید، سپس روی “OK” کلیک کنید. تصویر را ذخیره کرده و Paint را ببندید.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با روش های بزرگنمایی یک تصویر روی چند مانیتور آشنا کنیم. روی یک ناحیه باز روی دسکتاپ خود کلیک راست کرده و “Personalize” را انتخاب کنید. روی “Desktop Background” در نزدیکی پایین پنجره کلیک کنید. “Browse” را انتخاب کنید و پوشه حاوی کاغذ دیواری خود را پیدا کنید. روی کاغذدیواری کلیک کنید تا فعال شود، سپس «کاشی» را در «موقعیت تصویر» انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *