اخبار تکنولوژی

سرویس هشدار گوگل برای ویروس کرونا راه‌اندازی شد

سرویس هشدار گوگل برای ویروس کرونا

مدتیست که بیماری جدیدی تحت عنوان ویروس کرونا مردم را در سراسر جهان در معرض خطر قرار داده است. به دلیل وضعیت جدید ایجاد شده در مورد بیماری کروناویروس که جهان را تحت تأثیر خود قرار داده، وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرده است. جای تعجب نیست که این موضوع باعث ترس و وحشت و البته سیل جستجوها در مورد این بیماری در گوگل شده است. در پی اعلام وضعیت اضطراری توسط سازمان جهانی بهداشت ، سرویس هشدار گوگل برای ویروس کرونا راه اندازی شد.

سرویس هشدار گوگل برای ویروس کرونا

از این پس با جستجوی نام این بیماری در گوگل، نه تنها به کلیه اطلاعات سازمان جهانی در مورد این بیماری و راه‌های مقابله با آن دسترسی خواهید داشت بلکه قادر خواهید بود آخرین وضعیت مکانی پخش این ویروس در هر لحظه و همچنین آخرین اخبار مربوط به آن‌ را نیز در رسانه‌های جهان مشاهده کنید. هدف گوگل از راه اندازی این سرویس این است که کاربران مستقیما به اطلاعاتی که از جانب سازمان بهداشت جهانی و سایر منابع معتبر درباره این بیماری و شیوع آن منتشر شده است، دست یابند و با مطالب دروغ و گمراه‌کننده مواجه نشوند.

این مطلب را هم ببینید
تبلت گلکسی تب S7 لایت سامسونگ معرفی می شود

سرویس هشدار گوگل برای ویروس کرونا

گوگل و فیسبوک معمولاً سامانه‌های هشدار قرمز را با توجه به فجایع طبیعی و انسانی راه اندازی می‌کنند. فیسبوک از شبکه اجتماعی خود استفاده می‌کند تا به کاربران و دوستان‌شان اطلاع دهد که در امنیت هستند. از طرف دیگر سرویس هشدار گوگل، به خصوص برای پایین آوردن پیوندهای مشکوک، اطلاعاتی را که از منابع تأییدشده تهیه می‌شود، در اولویت منابع جستجو قرار می‌دهد.

گوگل تاکنون 250هزار دلار کمک بلاعوض در اختیار سازمان صلیب سرخ چین قرار داده و همچنین کمپین تبلیغاتی موسوم به Googlers موفق به جمع‌آوری بیش از ۸۰۰ هزار دلار کمک‌های بشر دوستانه برای مبارزه با این بیماری شده است. دفاتر گوگل در هنگ کنگ، تایوان و چین نیز در پی شیوع بیماری کرونا، تعطیل اعلام شده اند. ویروس کرونا که اولین بار در ووهان چین مشاهده شد تا کنون بیش از ۲۱۳ نفر قربانی داشته و تعداد مبتلایان آن در سراسر جهان از مرز ۹۷۰۰ نفر در حال عبور است.

این مطلب را هم ببینید
کالبد شکافی گلکسی تب s8 از تعمیر پذیری قابل قبول آن خبر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *