تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

سری لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک پرو سامسونگ معرفی شد

سری لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک پرو سامسونگ

سامسونگ، یکی از بزرگترین شرکت‌های خوشه‌ای در کره جنوبی و یک شرکت چندملیتی است که از تعداد زیادی شرکت تابعه و زیرمجموعه تشکیل شده‌است. سری لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک پرو سامسونگ به تازگی معرفی شده اند که شامل گلکسی بوک پرو و گلکسی بوک پرو 360 می شوند.

سری لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک پرو سامسونگ

به‌گفته سران شرکت کره‌ای، سری جدید لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک پرو و گلکسی بوک پرو ۳۶۰ با تمامی دستگاه‌های سری گلکسی شامل گوشی هوشمند، تبلت، ساعت هوشمند و… و نیز IoT (اینترنت اشیاء) همگام‌سازی‌شدنی هستند و درواقع، کاربران می‌توانند از اکوسیستمی بهینه‌تر استفاده کنند که محصولات سامسونگ تشکیل می‌دهند. در تولید سری جدید گلکسی بوک پرو، سامسونگ از شرکت‌هایی نظیر اینتل و مایکروسافت کمک‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گرفته تا موفقیتشان در بازار لپ‌تاپ‌ها را تضمین کند.

گلکسی بوک پرو و گلکسی بوک پرو ۳۶۰ به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که پاسخ‌گوی نیاز کاربران باشند. هر دو لپ‌تاپ در مدل‌هایی با صفحه‌نمایش ۱۳ و ۱۵ اینچی عرضه خواهند شد. مدل ۱۳ اینچی گلکسی بوک پرو، تنها ۰/۸۷ کیلوگرم وزن و ۱۱/۲ میلی‌متر صخامت دارد. مدل‌های مختلف گلکسی بوک پرو و گلکسی بوک پرو ۳۶۰ در‌مقایسه‌با محصولات مشابه از ضخامت بسیار کمتر و وزن سبک‌تری برخوردار هستند؛ اما این موضوع به‌معنی دوام کمترشان در‌برابر ضربات نیست.

سامسونگ در تولید لپ‌تاپ‌های جدید از مواداولیه باکیفیتی استفاده کرده و همین امر سبب شده است لپ‌تاپ‌های جدید سری گلکسی بوک بتوانند از سطح مقاومتی درجه نظامی برخوردار شوند. برای بدنه لپ‌تاپ‌های جدید سامسونگ از آلومینیوم سری ۶۰۰۰ استفاده شده که اصولا از چنین مواداولیه‌ای در صنعت هوایی و ساخت هواپیماها استفاده می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش حذف کوکی در مرورگرهای مختلف

هنگام خرید لپ‌تاپ‌های جدید سامسونگ می‌توانید مدلی همراه‌ با ارتباطات LTE یا 5G انتخاب کنید تا به اینترنت در هر محلی دسترسی داشته باشید. علاوه‌برآن، محصولات جدید سری گلکسی بوک پرو از فناوری Wi-Fi 6E نیز پشتیبانی می‌کنند تا کاربر بتواند از ارتباطات اینترنت ۶ گیگاهرتزی در خانه یا محل کار یا هر جای دیگری برخوردار شود. شرکت کره‌ای برای محصولات جدیدش باتری‌هایی با ظرفیت درخورتوجه در نظر گرفته است؛ اما کاربران برای شارژ مجدد باتری به فناوری شارژ سریع ۶۵ وات دسترسی دارند که ازطریق درگاه USB-C میسر می‌شود.

مدل‌های مختلف گلکسی بوک پرو و گلکسی بوک پرو ۳۶۰ به پنل Super AMOLED مجهز شده‌اند تا کیفیتی فوق‌العاده به کاربر ارائه دهند؛ البته سامسونگ ویژگی‌های مختلفی برای بهبود تجربه کاربری در نظر گرفته است. این غول فناوری کره‌ای از صفحه‌نمایشی برای محصولاتش استفاده کرده است که گواهی محافظت از چشم دارند و با حذف نور آبی می‌توانند از خستگی چشم و آسیب‌رسیدن به آن براثر استفاده طولانی‌مدت از لپ‌تاپ جلوگیری کنند.

برای بهبود کیفیت بصری نیز موتور رنگ هوشمند (Intelligent Color Engine) به‌کار رفته است که درواقع وظیفه تنظیم رنگ در استفاده‌های مختلف کاربر را به‌عهده دارد. این ویژگی کمک می‌کند تصاویر هنگام تماشای ویدئو یا تجربه بازی‌های ویدئویی، شفاف‌تر و درگیرکننده‌تر باشند و هنگام انجام کارهای گرافیکی، رنگ‌ها تا حد زیادی به واقعیت نزدیک‌تر باشند. سامسونگ به‌منظور ارائه هرچه بهتر تجربه‌ای بی‌نظیر با شرکت AKG نیز برای استفاده از بلندگوهای توانمند همکاری کرده و امکان فعال‌سازی فناوری دالبی اتموس نیز فراهم شده است.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید کابل Lan یا همان کابل شبکه

سامسونگ برای سخت‌افزار محصولات جدید سری گلکسی بوک پرو به‌سراغ اینتل رفته تا از پردازنده‌های نسل‌یازدهمی این شرکت در گلکسی بوک پرو و گلکسی بوک پرو ۳۶۰ استفاده کند. برای پردازنده گرافیکی نیز Iris Xe شرکت اینتل در نظر گرفته شده است که البته امکان استفاده از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا نیز وجود دارد.

لپ‌تاپ‌های جدید سامسونگ از صفحه‌کلیدی با کلیدهای قیچی‌شکل استفاده می‌کنند. طبق گفته سران سامسونگ، کیفیت کیبوردها در حدی است که کاربر هنگام تایپ با کیبورد تجربه‌ای نرم و روان به‌دست آورد و سرعت تایپ نیز به‌مرورزمان افزایش یابد. در‌مقایسه‌با نسل‌های پیشین، تاچ‌پد لپ‌تاپ‌های جدید سری گلکسی بوک پرو درحدود ۲۳ درصد بزرگ‌تر شده تا کاربر در استفاده از آن، آزادی‌عمل بیشتری داشته باشد.

ازجمله ویژگی‌های مهمی که گلکسی بوک پرو و گلکسی بوک پرو ۳۶۰ را از یکدیگر متمایز می‌سازد، نوع طراحی متفاوت این دو محصول است. گلکسی بوک پرو ۳۶۰ از لولاهایی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه برخوردار است تا کاربر بتواند صفحه‌کلید را بچرخاند و از لپ‌تاپ مانند یک تبلت استفاده کند. گلکسی بوک پرو ۳۶۰ از صفحه‌نمایش لمسی نیز برخوردار است و از قلم استایلوس یا S-Pen پشتیبانی می‌کند. درواقع، اگر به‌دنبال لپ‌تاپی برای طراحی گرافیکی هستید، گلکسی بوک پرو ۳۶۰ با سخت‌افزاری توانمند و طراحی کاربردی‌اش، گزینه‌ای ایدئال خواهد بود.

سامسونگ قصد دارد از ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت) مدل پایه گلکسی بوک پرو را با قیمت ۹۹۹ دلار و مدل پایه گلکسی بوک پرو ۳۶۰ را با قیمت ۱،۱۹۹ دلار به بازار عرضه کند. البته قیمت مدل قوی‌تر با‌توجه‌به انتخاب‌های کاربر ممکن است افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *