بازی و سرگرمی

سونی: احتمال کمیاب شدن پلی استیشن 5 در سال 2022 زیاد است

کمیاب شدن پلی استیشن 5 در سال 2022

پلی استیشن 5 جدیدترین نسخه از کنسول بازی سونی می باشد که حدود 6 ماه از عرضه آن به بازار می گذرد. تاکنون این کنسول با فروش زیادی در جهان مواجه شده است. به گفته سونی احتمال کمیاب شدن پلی استیشن 5 در سال 2022 زیاد است.

کمیاب شدن پلی استیشن 5 در سال 2022

از زمان عرضه پلی استیشن 5 تقاضای زیادی برای این کنسول نسل جدید وجود داشته، اما بحران جهانی کمبود نیمه هادی ها افزایش تولید را برای سونی دشوار کرده است. در نتیجه، یافتن پلی استیشن 5 در فروشگاه‌ها بسیار سخت شده و ظاهراً در سال آینده هم اوضاع به همین منوال خواهد بود. پیش از این، سونی پیش بینی کرده بود که عرضه کنسول PS5 در نیمه دوم سال جاری افزایش یابد، اما این گزینه هم دیگر محتمل نیست و فعلاً برآورد جدیدی از زمان بهبود تولید وجود ندارد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بازی downhill smash

هیروکی توتوکی، مدیر امور مالی سونی، اخیراً در جلسه‌ای که پشت درهای بسته برگزار شده، گفته است:

من فکر نمی‌کنم امسال تقاضا کم شود و حتی اگر سال آینده هم دستگاه‌های بیشتری را تأمین کرده و تعداد بیشتری پلی استیشن 5 را تولید کنیم، باز هم سطح عرضه ما نمی‌تواند با حجم تقاضا برابری کند.

البته، این یک خبر خوب برای سونی است، زیرا این شرکت ژاپنی معتقد است که حجم بالای تقاضا برای کنسول نسل جدیدش تنها به دلیل شیوع کرونا نیست. در واقع، با اینکه شیوع جهانی و گسترده کرونا باعث شده بسیاری از مردم در خانه بمانند و به سمت سرگرمی‌های الکترونیکی گرایش پیدا کنند، اما فروش پلی استیشن 5 در همین مدت کم بسیار فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده و حتی با وجود موجودی محدودی که داشته، توانسته رکورد فروش اولیه پلی استیشن 4 را پشت سر بگذارد.

این مطلب را هم ببینید
بهترین بازی های اکشن 2020 را بشناسید

این در حالی است که رقبای سونی در بازار کنسول‌ها یعنی نینتندو و مایکروسافت هم کمابیش با مشکلات مشابهی گربیان‌گیر هستند (مایکروسافت تخمین می‌زند که مشکلات تولید تا ماه ژوئیه تاحدود زیادی برطرف شود). کنسول‌های نسل جدید پلی استیشن و ایکس باکس هر دو از تراشه‌های مجتمع طراحی شده توسط AMD استفاده می‌کنند که تحت فرایند 7 نانومتری TSMC ساخته می‌شوند. اما نینتندو سوییچ دارای تراشه انویدیا می‌باشد که البته آن هم توسط TSMC ساخته می‌شود (با فرایند قدیمی‌تر 16 نانومتری).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *