مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین شبیه ساز های اندروید برای کامپیوتر در سال 2021

بهترین شبیه ساز های اندروید برای کامپیوتر

شاید تاکنون با مشکلاتی مواجه شده‌اید که جای خالی بعضی از نرم‌افزار‌های موبایلی را در رایانه‌ خود احساس کنید. نرم‌افزار‌هایی که ممکن است گاهی نسخه‌های پی سی آن‌ها اصلا وجود نداشته باشند یا در صورت وجود، رایگان نباشند. در این بخش می خواهیم بهترین شبیه ساز های اندروید برای کامپیوتر در سال 2021 را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین شبیه ساز های اندروید برای کامپیوتر در سال 2021 را بشناسید

BlueStacks

نرم‌افزار BlueStacks یکی از قدیمی ترین شبیه ساز‌های اندروید است که قدمت آن به سال‌ها پیش باز می‌گردد. باتوجه‌به آپدیت‌های متعددی که بلواستکس در طی این مدت طولانی دریافت کرده است، باید گفت که در حال حاضر این امولاتور تبدیل به یکی از به‌روزترین شبیه ساز‌های اندروید شده است. محیط نرم‌افزاری بلواستکس مانند موبایل‌های اندروید طراحی شده تا کاربران بدون نیاز به آموزش خاصی، به‌راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. بنابراین اگر با سیستم‌عامل اندروید آشنا باشید، برنامه BlueStacks شما را سردرگم نخواهد کرد. البته تنظیمات و بخش‌هایی نیز برای آن تعبیه شده که خارج از محیط اندروید گونه‌ی نرم‌افزار قرار دارد.

مهم‌ترین و کاربردی ترین بخش بلواستکس، نوار ابزاری است که در سمت راست صفحه قرار گرفته شده است. این بخش خلاصه‌‌ای از تنظیمات و ابزار‌هایی است که احتمال دارد کاربر به آن‌ها نیاز پیدا کند. به‌عنوان مثال اگر در برنامه‌ای به چرخش صفحه نیاز داشتید، می‌توانید با کلیک روی More و در ادامه با انتخاب Rotate صفحه‌نمایش خود را بچرخانید. همچنین امکانات دیگری مانند اسکرین‌شات، ضبط صفحه‌نمایش، Install Apk، تنظیمات صدا و تنظیمات اصلی بلواستکس را نیز می‌توان در این بخش مشاهده کرد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای برگزاری ویدئو کنفرانس آنلاین

Game Loop

کالاف دیوتی موبایل، Pubg Mobile و دیگر بازی‌های شوتر اندروید، از عوامل مهمی هستند که باعث جذب بازیکنان به شبیه ساز‌های اندروید می‌شوند. اما اگر شما هم فقط به قصد تجربه‌ی چنین بازی‌هایی می‌خواهید به سراغ  امولاتور‌های اندروید بروید، احتمالا گزینه‌ای مناسب‌تر از گیم لوپ پیدا نخواهید کرد. زیرا گیم لوپ توسط شرکت تنسنت ساخته شده و به‌طور رسمی از بازی‌هایی مانند پابجی موبایل و کالاف دیوتی موبایل  پشتیبانی می‌کند. پس این‌گونه می‌توان نتیجه گرفت که در Game Loop خطر بن شما را تهدید نخواهد کرد و با خیال راحت می‌توانید از انجام بازی‌های اندروید در پی سی لذت ببرید.

شبیه ساز اندروید گیم لوپ درواقع به‌طور کامل روی اجرای بازی‌ها تمرکز دارد؛ به بیانی ساد‌ه‌تر باید گفت که نباید از Game Loop مانند BlueStacks انتظار اجرای نرم‌افزار‌های اندروید را داشته باشید. البته به جز چند اپلیکیشن که شامل تویتر و چند شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌شوند، دیگر نرم‌افزار‌ها به‌راحتی نصب و اجرا نخواهند شد. هرچند که امولاتور گیم لوپ هم توانایی نصب فایل اندروید خارج از محیط شبیه ساز را هم دارد؛ اما برای نصب بازی‌ها بهتر است که از خود استور امولاتور استفاده کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

NoxPlayer

NoxPlayer در ساختار کلی خود، شباهت زیادی به امولاتور BlueStacks دارد و سازوکار نسبتا مشابهی را ارائه می‌کند. نوکس پلیر برخلاف بسیاری از امولاتور‌های اندروید، تنها روی یک بخش گیم یا نرم‌افزار تمرکز ندارد؛ بلکه در هر دو زمینه  می‌تواند کابران را راضی نگه دارد و امکانات مرتبط بسیاری را در اختیارشان قرار دهد. نوار ابزار نوکس پلیر نیز مانند بلواستکس در سمت راست صفحه جای گرفته است؛ در این بخش می‌توانید مواردی مانند ضبط ویدیو، چرخش صفحه، تنظیم صدا، استفاده از Gps و بسیاری از قابلیت‌های دیگری را نیز مشاهده و در مواقع نیاز، از آن‌ها استفاده کنید. همچنین اگر باتوجه‌به اسامی هر یک از قابلیت‌ها، متوجه کار آن‌ها نشدید، تنها کافی است که نشان‌گر ماوس را روی تصویر مربوط‌به هر یک از ویژگی‌ها نگه‌دارید تا نحوه‌ی کار آن‌ها نمایش داده شود.

این مطلب را هم ببینید
بهترین اپلیکیشن های انیمیشن سازی برای گوشی

LDPlayer

شبیه ساز LDPlayer یکی دیگر از شبیه ساز ها برای اندروید محبوب و شناخته شده برای اجرای بازی‌ها و نرم افزارهای اندروید در پی سی است. شبیه ساز ال دی پلیر علاوه‌بر اپلیکیشن پلی استور، دارای استور مخصوص به خود با نام LD Store است. در LD Store می‌توانید فهرست بلند بالایی از بازی‌های قابل اجرا در LDPlayer را مشاهده و در صورت تمایل اقدام به دانلود آن‌ها کنید. این شبیه ساز هم از یک نوار ابزار بهره می‌برد که در سمت راست صفحه قرار دارد. درست مانند امولاتور‌هایی که پیش از این معرفی کردیم، ویژگی‌هایی مانند ضبط ویدیو، عکس از صفحه، چرخش صفحه و یک بخش برای Install App در LDPlayer نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *