آموزش تلفن پاناسونیک, سانترال و تلفن پاناسونیک, لوازم و تجهیزات جانبی

ضبط مکالمات تلفنی

ضبط مکالمات تلفنی

امروزه بسیاری از سازمانها و ادارات و حتی بسیاری از افراد در منزل مسکونی خود از دستگاه ضبط مکالمات تلفنی که یک قابلیت ویژه به نظر می آید، استفاده می کنند به کمک این قابلیت ویژه می توان امنیت هر چه بیشتری را برای مکالمات به وجود آود.

در این میان، دستگاه ضبط مکالمه تلفنی به عنوان یکی از ابزار و تجهیزات کمکی می‌تواند در بسیاری از سازمان ها، ارگان ها، شرکت ها کمک کند تا خدمات پشتیبانی خود را ارتقا دهند و با استفاده از دستگاه ضبط می توان به بهترین شکل ممکن و بدون هیچ گونه افت مکالمه و کیفیت آن صدا را ضبط نمود.

عملکرد دستگاه ضبط مکالمات تلفنی

عملکرد دستگاه ضبط مکالمات تلفنی اینگونه است که برنامه های صوتی به واسطه مداری در صدا از روی سیم های خط تلفن جدا می شوند و بعد از عبور از مدار تقویت کننده خود را به مدار بالانس صدا می رسانند و در این حالت، مدار شدت صدای طرفین را به میزان بالانس شده وارد مدار ضبط صدا می کنند. به گونه ای که اطلاعاتی مانند شماره‌ تلفن و زمان مکالمه به راحتی ثبت می شود و بعد از ثبت در اختیار افراد قرار می‌گیرد. این فرآیند صددرصد می‌تواند به کیفیت مکالمه و جلوگیری از هرگونه مشکل امنیتی اشاره ویژه‌ای داشته باشد.

این مطلب را هم ببینید
روش تنظیم منشی تلفنی سانترال پاناسونیک

ویژگی دستگاه مذکور

زمانی که شما به دنبال خرید این دستگاه هستید به راحتی می توانید برای دستگاه مورد نظر خود ویژگی‌ها و استانداردهای متفاوتی را در نظر بگیرید. عمدتا یک دستگاه ضبط مکالمه با کیفیت در هنگام ضبط صدا به هیچ عنوان از کیفیت اصلی مکالمه کم نمیکند؛ چرا که صدای هر دو طرف باید به صورت واضح شنیده شود و بدون هیچ گونه افت کیفیتی بتوان این کار را به نحو احسن انجام داد.

همچنین ضبط صدا به راحتی باید با کیفیت بالا و فوق العاده انجام پذیردکه این چنین به مقرون به صرفه بودن دستگاه بتوان پی برد. در بسیاری از شرایط حتی با وجود برخی از نرم افزارهایی که برای ضبط مکالمه تایید شده است، شما ممکن است انواع پارازیت و یا نویز را در هنگام برقراری مکالمه تجربه کنید.

در صورتی که یک دستگاه با کیفیت این مشکل را برای شما به هیچ عنوان به وجود نیمی آورد. یکی از خصوصیات مهم دیگر ثبت کردن دقیق شماره های گرفته شده است که بعدها برای افراد بسیار مهم است و به واسطه آن شاید از بسیاری از مشکلات بتوان جلوگیری کرد. ثبت دقیق شماره دقیقا به روز، ماه، ساعت،دقیقه و حتی ثانیه هم اشاره می کندو با تمامی قابلیت هایی که برای ضبط مکالمات تلفنی گفته شد به راحتی می توان این قابلیت را برروی تلفن در نظر گرفت و از آن نحو احسن استفاده نمود.

این مطلب را هم ببینید
تلفن های بی سیم دارای منوی فارسی

نحوه اتصال ضبط مکالمات تلفنی

حال که با ویژگی ها و خصوصیات دستگاه ضبط مکالمات آشنا شدید بهتر است در مورد اتصال آن نیز اطلاعات قابل قبولی را مورد بررسی قرار دهید؛ چرا که این دستگاه را می توان به دو شکل سری و موازی با خطوط تلفن متصل نمود، که برای اتصال سری خط تلفن را وارد دستگاه می کنید و بعد از دستگاه خارج و به گوشی تلفن خود متصل می کنید.

همچنین در حالت موازی اگر قصد اتصال داشته باشید در امتداد مسیر دستگاه همانند گوشی تلفن می توانید در یک مسیر مورد استفاده قرار دهید، که البته شما برای استفاده از ضبط مکالمات باید به قوانین کشور توجه داشته باشید و با استفاده از قوانین از دستگاه ضبط استفاده کنید؛ چرا که در هر صورت ضبط مکالمه تا حدودی به حریم شخصی افراد مربوط است و اصولا امروز در بسیاری از ادارات و سازمان ها که از قابلیت ضبط مکالمه استفاده می شود در همان ابتدا به تماس گیرنده این موضوع را گوشزد می‌کنند که مکالمه در حال ضبط است.

جهت مشاهده انواع دستگاه های مذکور اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *