تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

فرق هسته های پردازشی اختصاصی با هسته های کورتکس arm دارند

فرق هسته های پردازشی و کورتکس

امروز می خواهیم بیشتر شما را با فرق هسته های پردازشی و کورتکس آشنا کنیم. با فناوری، افزایش اهداف بهره‌وری، اینترنت سریع‌تر و دستگاه‌های بیشتر، هر کجا که می‌رویم نیاز به سرعت داریم. ما عادت داریم که فوراً نتیجه بگیریم و از دستگاه‌هایمان انتظار داریم که با انجام چند کار در طول زندگی، با درخواست‌های ما مطابقت داشته باشند. پردازنده‌های رایانه و سرعت ساعت آن‌ها دو ویژگی است که ما معمولاً با فناوری سریع و کارآمد مرتبط می‌دانیم. اگر می خواهید بیشتر با فرق هسته های پردازشی و کورتکس آشنا شوید تا انتها با ما همراه باشید.

آیا واقعا فرقی وجود دارد؟

سرعت پردازنده کامپیوتر (سرعت CPU) یکی از مهم ترین عناصری است که هنگام مقایسه کامپیوترها باید در نظر گرفته شود. CPU اغلب به عنوان “مغز” رایانه شما شناخته می شود، بنابراین اطمینان از عملکرد صحیح آن برای طول عمر و عملکرد رایانه شما بسیار مهم است. درک اینکه چه چیزی باعث می‌شود سرعت پردازنده خوب باشد، با درک اینکه پردازنده دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد و اجزای آن برای بهبود عملکرد رایانه شما چه می‌کنند، شروع می‌شود.

بیایید جزئیات مواردی که CPU شما را سریع می‌کند، هسته‌ها در مقابل سرعت ساعت، آنچه که آنها را مهم می‌کند و مواردی که هنگام خرید یک رایانه جدید باید به دنبال آن باشید را بررسی کنیم.

پردازنده کامپیوتر چیست و چه کاربردی دارد؟

واحد پردازش مرکزی یا CPU، قطعه‌ای از سخت‌افزار است که رایانه شما را قادر می‌سازد تا با همه برنامه‌ها و برنامه‌های نصب شده تعامل داشته باشد. یک CPU دستورالعمل های برنامه را تفسیر می کند و خروجی ای را ایجاد می کند که هنگام استفاده از رایانه با آن ارتباط برقرار می کنید.

یک پردازنده از سخت افزاری تشکیل شده است که برای ارائه اطلاعات با هم کار می کند و به رایانه شما اجازه می دهد تا کارهایی را که هنگام باز کردن یک برنامه یا ایجاد تغییرات در یک فایل درخواست می کنید، انجام دهد. چه سریع و چه با دردسر آهسته پردازش شود، می تواند تأثیر زیادی بر تجربه محاسباتی شما داشته باشد. بنابراین فرق هسته های پردازشی و کورتکس را جدی بگیرید.

این مطلب را هم ببینید
بهترین لپ تاپ های گیمینگ CES 2020 را بشناسید

هسته‌های پردازنده و سرعت ساعت تعیین می‌کنند که چه مقدار اطلاعات را می‌توان در یک زمان دریافت کرد و با چه سرعتی می‌توان آن اطلاعات را در رایانه شما پردازش کرد. سرعتی که هسته ها و سرعت ساعت کامپیوتر شما با هم کار می کنند، سرعت پردازش آن در نظر گرفته می شود.

هسته های پردازنده در مقابل سرعت ساعت

تا اینجا تا حدودی با فرق هسته های پردازشی و کورتکس آشنا شدید. هسته های پردازنده و سرعت ساعت عملکردهای بسیار متفاوتی دارند، اما در جهت یک هدف کار می کنند. بسیاری از فناوران در مورد اینکه هنگام خرید کامپیوتر باید به آنها اهمیت بیشتری بدهید صحبت می کنند. اما آنها به همان اندازه به یکدیگر وابسته هستند تا به بهترین عملکرد کامپیوتر شما کمک کنند.

دانستن تفاوت‌های این دو می‌تواند به شما کمک کند بسته به نحوه استفاده از رایانه خود، ایده بهتری در مورد اینکه هر کدام چه کاری انجام می‌دهند و چه نوع سرعت پردازنده نیاز دارید، داشته باشید. اگر قصد دارید از رایانه خود برای ویرایش ویدیوی پیچیده استفاده کنید و نه فقط برای برنامه های استاندارد و مرور اینترنت، نیازهای هسته پردازنده و سرعت ساعت متفاوتی خواهید داشت. بیایید این دو فناوری و اعدادی را که می‌خواهید هنگام مقایسه رایانه‌ها به آنها توجه کنید، بررسی کنیم.

هسته پردازنده چیست؟

هسته‌های پردازنده واحدهای پردازش جداگانه در واحد پردازش مرکزی رایانه (CPU) هستند. هسته پردازنده دستورالعمل ها را از یک کار محاسباتی دریافت می کند و با سرعت ساعت کار می کند تا به سرعت این اطلاعات را پردازش کند و به طور موقت در حافظه دسترسی تصادفی (RAM) ذخیره کند. هنگامی که شما آن را درخواست می کنید، اطلاعات دائمی در هارد دیسک شما ذخیره می شود. فرق هسته های پردازشی و کورتکس زیاد است و همه ی آن ها در این متن جای نمی گیرند.

اکنون اکثر رایانه ها دارای چندین هسته پردازشگر هستند که رایانه شما را قادر می سازد چندین کار را همزمان انجام دهد. داشتن قابلیت اجرای برنامه های متعدد و درخواست چندین کار مانند ویرایش یک سند، در حین تماشای فیلم، در حین باز کردن یک برنامه جدید، با واحدهای هسته پردازنده متعدد امکان پذیر شده است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش استفاده از چند اکانت واتساپ در کامپیوتر بصورت همزمان

فرق هسته های پردازشی و کورتکس

برای بازی‌های ویدئویی یا برنامه‌های پیچیده، داشتن یک CPU ضروری است که بتواند با اطلاعاتی مانند فید صوتی و تصویری که به سرعت توزیع می‌شود، هماهنگی داشته باشد. در عصر دیجیتال که همه ما در چند کار ماهر هستیم، هسته‌های پردازنده برای کاربران کامپیوتر اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند.

هسته‌های چندگانه پردازنده و فناوری hyper-threading هم در بازی‌ها و هم در رایانه‌های روزمره به طور یکسان ضروری هستند. داشتن چندین هسته پردازنده به شما این آزادی را می دهد که بهره وری را در محل کار افزایش دهید، بازی های ویدیویی پیچیده انجام دهید یا دنیای جدیدی را با واقعیت مجازی کشف کنید.

هسته کورتکس چیست؟

سرعت ساعت پردازنده یک کامپیوتر تعیین می کند که واحد پردازش مرکزی (CPU) با چه سرعتی می تواند دستورالعمل ها را بازیابی و تفسیر کند. این به رایانه شما کمک می‌کند تا کارهای بیشتری را با سرعت بیشتر انجام دهد. بنابراین سرعت در رابطه با فرق هسته های پردازشی و کورتکس صدق می کند.

سرعت ساعت بر حسب گیگاهرتز (گیگاهرتز) اندازه گیری می شود که عدد بالاتر معادل سرعت کلاک بالاتر است. پردازنده‌های چند هسته‌ای برای کمک به عملکرد سریع‌تر پردازنده‌ها توسعه داده شدند، زیرا افزایش سرعت ساعت دشوارتر می‌شد.

سرعت کلاک بیشتر به این معنی است که کارهای سفارش داده شده از CPU را سریعتر می بینید و تجربه شما را بدون مشکل می کند و زمان انتظار برای ارتباط با برنامه ها و برنامه های مورد علاقه خود را کاهش می دهد.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با فرق هسته های پردازشی و کورتکس آشنا کنیم. اساساً داشتن سرعت کلاک بالا اما فقط یک یا دو هسته به این معنی است که رایانه شما می‌تواند به سرعت یک برنامه را بارگیری کند و با آن تعامل داشته باشد. برعکس، داشتن هسته‌های پردازنده بیشتر، اما سرعت ساعت پایین‌تر به این معنی است که رایانه شما می‌تواند همزمان با برنامه‌های بیشتری کار کند، اما هر کدام ممکن است کمی کندتر کار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *