ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition هواوی معرفی شد

لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition هواوی

هواوی یک شرکت فناورانه چینی است که در ابتدا با هدف تولید تجهیزات مخابراتی و شبکه تأسیس گردید و با موبایل‌های محبوبش نیز نزد جهانیان شناخته شد. لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition هواوی به تازگی معرفی شده و به پردازنده AMD Ryzen 5 3500U و کارت گرافیک Radeon Vega 8 مجهز می باشد.

لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition هواوی

این لپ‌تاپ ۱۳ اینچی که برای افراد جوان طراحی شده است، فناوری نمایشگر FullView، قابلیت حمل ساده و کیفیت ساختی بالا را با ویژگی‌های اختصاصی هواوی از قبیل Multi-Screen Collaboration ترکیب کرده که در آن امکان مشاهده صفحه‌نمایش دستگاه‌های دیگر هواوی مانند گوشی هوشمند و کار با آن مهیا شده است. این لپ‌تاپ برای انجام امور روزانه مثل تحصیل، محل کار و کاربردهای خانگی گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

یک نمایشگر با وضوح تصویر 2K و فناوری FullView روی این مدل تعبیه شده که ۸۸ درصد از فضای بخش جلویی لپ‌تاپ را به خودش اختصاص داده است. سخت‌افزارهای قدرتمندی از جمله پردازنده‌ مرکزی Ryzen 5 3500U و گرافیک Radeon Vega 8 هم روی آن نصب شده‌اند.

این مطلب را هم ببینید
هشدار مایکروسافت در مورد آسیب پذیری تمام نسخه‌های ویندوز

سیستم خنک کننده این لپ‌تاپ با الهام از بال کوسه طراحی شده است و به این ترتیب، به لطف فن‌های کم‌صدایش می‌توان حرارت تولیدی از قطعات را به بیرون منتقل کند. هواوی در بخش کارت گرافیک هم از یکی از محصولات جدید و مناسب ای‌ام‌دی، یعنی Radeon Vega 8 استفاده کرده‌است. برای این لپ‌تاپ رم دو کاناله ‌DDR4 در نظر گرفته شده و یک حافظه‌ اس‌اس‌دی (SSD) پرسرعت از نوع PCIe NVMe نیز عهده‌دار وظیفه ذخیره‌سازی اطلاعات شده‌است.

«ونگ یین‌فنگ» (Wang Yinfeng)، مدیر بخش کامپیوترهای شخصی و تبلت هوآوی درباره این لپ‌تاپ می‌گوید:

«لپ‌تاپ‌ها به عنوان یکی از دستگاه‌هایی که روی زندگی روزمره کاربران تاثیر مستقیم دارند، نقش مهمی در استراتژی «زندگی یکپارچه‌شده با هوش مصنوعی» (Seamless AI Life) ایفا می‌کنند. در آینده دستگاه‌های هوشمند فارغ از شکل ساختاری‌شان، به یکدیگر متصل خواهند بود و به صورت یکپارچه در جهت خدمت به منافع مشتریان با یکدیگر همکاری دارند. با استفاده از ویژگی Multi-Screen Collaboration که در لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition جدید نیز وجود دارد، در حال برداشتن گامی در جهت نزدیک‌تر شدن به این هدف هستیم و تجربه‌ فردا را امروز به مشتریان‌مان ارائه می‌دهیم؛ آن هم در قالب یک محصول قدرتمند و قابل حمل.»

یکی از خصوصیات دیگر لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition هواوی که آن را برای افراد شاغل همیشه در سفر آیده‌آل کرده، یک شارژر جیبی ۶۵ واتی از نوع USB-C است که همراه‌با لپ‌تاپ عرضه می‌شود و محدوده‌ای از ولتاژهای خروجی شارژ را هم پشتیبانی می‌کند. این شارژر کوچک علاوه‌بر اینکه در هر موقعیتی امکان شارژ آسان لپ‌تاپ را مهیا می‌کند، قابلیت پشتیبانی از فناوری SuperCharge هواوی برای شارژ کردن بعضی از گوشی‌های موبایل را هم فراهم کرده است.

این مطلب را هم ببینید
نگاهی به نمایشگر EI491CRG9 ایسر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *