تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپ تاپ اسپکتر x360 14 اچ پی رونمایی شد

لپ تاپ اسپکتر x360 14 اچ پی

اچ پی یکی از قدیمی‌ترین برندهای دنیای فناوری بوده که تاریخچه‌اش، با شکل گرفتن مرکز فناوری امروز جهان یعنی سیلیکون‌ولی گره خورده است. لپ تاپ های این برند از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردارند. لپ تاپ اسپکتر x360 14 اچ پی محصول جدیدی از این کمپانی بوده که به تازگی رونمایی شده و اچ پی لقب هوشمندترین پی سی را به آن داده است.

لپ تاپ اسپکتر x360 14 اچ پی

لپ‌تاپ تبدیل پذیر اچ‌پی اسپکتر x360 14 با نسبت نمایشگر 3 به 2، تاچ پد 16 درصد بزرگ‌تر از نسل قبلی، بهره‌مندی از 4 اسپیکر و پورت تاندربولت 4 که در یکی از گوشه‌های دستگاه قرار داده شده است، در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. به‌علاوه لپ‌تاپ جدید اچ‌پی مجهز به دکمه فیزیکی است که فشار دادن آن، وب‌کم مسدود می‌شود. اسپکتر x360 14 با وزنی برابر با 1.11 کیلوگرم (‌3 پوند) با پردازنده چهار هسته‌ای و نسل یازدهمی Core i7-1165G7 و پردازنده گرافیکی Intel Xe و 34 درصد سریع‌تر از نسل قبلی خود یعنی اسپکترا x360 13 است که سال گذشته رونمایی شد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین موس های بلوتوث برای لپ تاپ

اچ‌پی ادعا می‌کند که لپ‌تاپ جدید، «هوشمندترین سیستم کامپیوتری» است که تاکنون این شرکت به بازار عرضه کرده است. اسپکتر می‌تواند تشخیص بدهد که در کیف قرار داده شده و برای جلوگیری از دشارژ یا گرم شدن باتری از «Dynamic Tuning» اینتل استفاده می‌کند. هم‌چنین لپ‌تاپ جدید با کمک فناوری «AI Noise Removal» ، می‌تواند نویز پس زمینه را از اپلیکیشن‌های ارتباطی مانند «مایکروسافت تیمز» و «زوم» حذف کند.

ویژگی دیگر دستگاه، «Auto Color» نام دارد که می‌تواند به صورت خودکار بین فضای رنگ نمایشگر DCI-P3 ، Adobe RGB و sRGB سوئیچ کند تا کاربر امکان تجربه دقیق‌تری از رنگ‌ها داشته باشد. اچ‌پی ادعا می‌کند طول عمر باتری دستگاه 17 ساعت است، که البته طول عمر باتری مدل i7 / OLED به کمتر از 10 ساعت می‌رسد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل شارژ نشدن پاوربانک

اچ‌پی اسپکتر x360 14 با قیمت پایه 1199 دلار به بازار عرضه می‌شود و البته هنوز خبری از عرضه نسخه i7 / OLED نیست. اگر اچ‌پی بخواهد نسخه قوی‌تر با نمایشگر OLED و رزولوشن 4K همین لپ‌تاپ را به بازار عرضه کند، مطمئنا طول عمر باتری کمتر و قیمت بالاتری خواهد داشت. نسخه 5G لپ‌تاپ اسپکتر x360 13 نیز اوایل سال آینده میلادی به بازار عرضه می‌شود. لپ‌تاپ‌های اسپکتر از قلم پشتیبانی می‌کنند و به نظر می‌رسد در همراه برخی مدل‌های اسپکتر 14، قلم هم عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *