تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپ تاپ گیمینگ ROG Flow X13 ایسوس معرفی شد

لپ تاپ گیمینگ ROG Flow X13 ایسوس

شرکت ایسوس یکی از برندهای پیشرو در زمینه‌ی تولید محصولات مرتبط با فناوری اطلاعات است. همچنین یکی از بزرگ‌ترین فروشنده‌های کامپیوتر دنیا به شمار می‌رود. لپ تاپ گیمینگ ROG Flow X13 ایسوس محصول جدیدی از این برند معتبر بوده که در طی CES 2021 رونمایی شده و به عنوان یکی از باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی شناخته شده است.

لپ تاپ گیمینگ ROG Flow X13 ایسوس

به گزارش PC World، جدیدترین لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس تنها ۱٫۲ کیلوگرم وزن دارد. این لپ‌تاپ ۱۳ اینچی می‌تواند جایگزین مناسبی برای کامپیوتر رومیزی با وزن دوبرابر باشد. باتری ROG Flow X13 می‌تواند برای پخش ۱۰ ساعت ویدئو این لپ‌تاپ را روشن نگه‌دارد. صفحه‌نمایش این محصول ۱۳٫۴ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ است؛ البته می‌توان کیفیت صفحه‌نمایش را ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز یا 4K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز انتخاب کرد. در این محصول از پردازنده هشت هسته‌ای AMD Ryzen 5980HS و کارت گرافیک GTX 1650 استفاده شده است.

به همراه این لپ‌تاپ کابینتی به نام XG Mobile عرضه شده است. این دستگاه یک کارت گرافیک خارجی به همراه تعداد زیادی پورت است. ایسوس ‌به ‌جای استفاده از چهار PCIe Gen 3 یا Thunderbolt برای تأمین پهنای باند کارت گرافیک سریع این دستگاه، کانکتوری شامل ۸ عدد PCie Gen 3 درست کرده است که ارتباط ROG Flow X13 و XG Mobile را برقرار می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های شب یلدا برای اندروید

ایسوس از یک رابط USB-C با سرعت ۱۰ گیگابایت بر ثانیه، پورت شبکه گیگابایت و کارت‌خوان در XG Mobile استفاده کرده است. XG Mobile به صورتی ساخته شده که می‌توان روی آن کارت گرافیک RTX 3080 به همراه ۱۶ گیگابایت رم قرار داد. این دستگاه از یک پاور بریک ۲۸۰ واتی بهره می‌برد که لپ‌تاپ را هم روشن می‌کند.

اگر به‌ جای استفاده از کارت گرافیک داخل از XG Mobile استفاده کنید، لپ‌تاپ گرمای کمتری تولید می‌کند و عملکرد دستگاه را بهبود می‌دهد؛ گرمای کمتر باعث می‌شود پردازنده Ryzen 9 5980HS با سرعت بیشتری کار کند. XG Mobile از محفظه‌های بخار شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌کند تا گرما از آن خارج شود. این سیستم تهویه باعث می‌شود کارت گرافیک RTX 3080 با فرکانس ۱٫۸۱ مگاهرتز و قدرت ۱۵۰ وات کار کند.

این مطلب را هم ببینید
آیا اتصال دائم لپ تاپ به برق مشکلی برای دستگاه ایجاد می کند؟

XG Mobile تنها یک کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن ۲۹ میلی‌متر است. این وزن و اندازه باعث می‌شود آن را راحت جابه‌جا کرد. ایسوس کیف مخصوصی برای این محصول طراحی کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد XG Mobile و ROG Flow X13 را با هم حمل کند.

نسخه سوپرنوا (Superova Edition)

اولین مدل لپ‌تاپ ROG Flow X13 به پردازنده AMD Ryzen 5000 مجهز شده است؛ اما اگر به‌ دنبال یک مدل قدرتمند‌تر هستید، باید کمی صبر کنید. این لپ‌تاپ یک مدل سوپرنوا دارد که به پردازنده Ryzen 5980HS با فرکانس ۴٫۸ گیگاهرتز مجهز شده است. این مدل از ویژگی Nvidia Dynamic Boost بهره می‌برد؛ این ویژگی را قبلا تنها روی لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌ی اینتل دیده بودیم. این لپ‌تاپ از سیستم خنک‌کننده‌ای استفاده می‌کند که قبلا روی لپ‌تاپ‌های دیگر دیده نشده است. هنوز تاریخ عرضه و قیمت ROG Flow X13 و ROG XG Mobile مشخص نشده است؛ اما این محصولات در طول دو ماه آینده راهی بازار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *