تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپ تاپ گیمینگ XPG XENIA ؛ اولین لپ تاپ کمپانی ای دیتا

لپ تاپ گیمینگ XPG XENIA

برند ای دیتا (ADTA) یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای جهانی در زمینه تولید تجهیزات حوزه فناوری اطلاعات و تجهیزات کامپیوتری است. فلش مموری و هارداکسترنال های این برند خوشنام ، طرفداران زیادی در بازار دارد. اکنون این شرکت ، به جمع سازندگان لپ تاپ پیوسته است و از اولین لپ تاپ خود یعنی لپ تاپ گیمینگ XPG XENIA رونمایی کرده است.

لپ تاپ گیمینگ XPG XENIA ای دیتا

لپ تاپ گیمینگ XPG XENIA محصول جدید کمپانی ADATA، از سخت افزارهای NVIDIA و Intel بهره می‌برد. این لپ تاپ به نمایشگر 15.6 اینچی مجهز شده است که با نرخ به‌روزرسانی 144 هرتزی، رفرش ریت مناسبی را به نسبت سخت افزارهای مورد استفاده ارائه می‌دهد. تاپ گیمینگ XPG XENIA در چند پیکربندی متفاوت عرضه می‌شود که ظاهراً در تمامی پیکربندی‌ها شاهد استفاده از پردازنده Intel Core i7-9750H هستیم.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید شارژر فندکی ؛ نکات مهم را بدانید

لپ تاپ گیمینگ XPG XENIA

نمایشگر استفاده‌شده در لپ‌تاپ گیمینگ زنیا از رزولوشن FHD و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی استفاده می‌کند که یکی از ایده‌آل‌ترین نرخ‌های موجود برای تجربه بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. نکته جالب، استفاده از پنلی از نوع IPS LCD در لپ‌تاپ زنیا است؛ درحالی‌که XPG می‌توانست از پنل‌هایی با کیفیت به‌ مراتب بهتر استفاده کند.

داخل شاسی آلومینیومی این لپتاپ از یک کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2070 Max-Q استفاده شده که از 8 گیگابایت حافظه GDDR6 VRAM برخوردار است. با استفاده از این کارت گرافیک، لپتاپ XENIA تقریباً قادر به اجرای تمامی بازی‌های رده‌ بالای موجود در بازار با رزولوشن 1080p و نرخ فریم کاملاً راضی کننده خواهید بود. دومین آپشنی که برای این لپتاپ ارائه شده، GeForce GTX 1660Ti با 6 گیگابایت حافظه GDDR6 است که همچنان برای کاربران عمومی گیمینگ کاملاً مناسب محسوب می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش اضافه کردن فایل PDF در پاورپوینت

همچنین XPG XENIA از کیبورد مکانیکی با سوئیچ‌های نوری استفاده کرده و باتری داخلی آن تا حداکثر 10 ساعت شارژ مداوم را تضمین می‌کند. XPG XENIA در حال حاضر در بازارهای آمریکا، تایوان و مکزیک توزیع شده و تا سه ماهه سوم سال 2020 در دیگر نقاط جهان هم عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *