تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپ تاپ Razer Book 13 معرفی شد

لپ تاپ Razer Book 13

ریزر یکی از مشهورترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی تجهیزات گیمینگ است. این شرکت با وجود سابقه‌ی کم، اعتباری قابل توجه میان کاربران دارد. اما برخلاف انتظارها ، جدیدترین لپ تاپ این کمپانی غیرگیمینگ بوده و به عنوان اولین لپ تاپ غیرگیمینگ معرفی شده است. لپ تاپ Razer Book 13 زیر 1200 دلار قیمت دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است.

لپ تاپ Razer Book 13

Book 13 اولین لپ‌تاپ کمپانی ریزر است که شرایط سخت‌گیرانه‌ی لازم برای دریافت گواهی Evo اینتل را داشته و با سرعت بوت شدن خیره‌کننده و عمر باتری بالا، دارای گواهی Evo تیم آبی است. همانطور که از نام این محصول مشخص است، لپ‌تاپ Razer Book 13 دارای یک نمایشگر 13.4 اینچی IPS بوده که در دو نسخه‌ی لمسی و غیر لمسی تولید می‌شود. نسخه‌ی غیر لمسی این لپ‌تاپ دارای رزولوشن FHD+ بوده در حالی که رزولوشن نمایشگر نسخه‌ی لمسی آن UHD+ (3840 x 2400 پیکسل) است. مدل لمسی Book 13 دارای یک شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس بوده و می‌توان با یک پوشش ضد بازتاب (Anti-Reflective)، بازتاب نور از سطح نمایشگر آن را کاهش داد.

این مطلب را هم ببینید
آیا استفاده از لپ‌تاپ در حین شارژ کار درستی است؟

برخلاف لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر Razer که دارای نسبت ابعاد 16:9 هستند، هر دو نسخه‌ی لمسی و غیر لمسی لپ‌تاپ ریزر بوک 13 نمایشگر عریض‌تری داشته و نسبت ابعاد آن 16:10 است. این لپ‌تاپ همچنین در حاشیه‌های بسیار نازک خود یک وب‌کم با وضوح 720 پیکسل را جای داده و از قابلیت امنیتی Windows Hello مایکروسافت پشتیبانی می‌کند.

لازم به‌ذکر است در لپ‌تاپ Razer Book 13 از سنسور اثر انگشت خبری نیست، اما با توجه به سخت‌افزار قدرتمندی که ریزر درون لپ‌تاپی با ضخامت 0.6 اینچ و وزن 1.3 کیلوگرم قرار داده است، می‌توان از این نقص چشم‌پوشی کرد. از پورت‌های لپ‌تاپ ریزر بوک 13 ‌می‌توان به دو پورت Thunderbolt 4 USB Type-C، یک پورت USB Type-A (با استاندارد USB 3.2)، یک کارت‌خوان microSD، یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون و یک خروجی HDMI 2.0 اشاره کرد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور Runtime Error در ویندوز

البته ضخامت و وزن کم لپ‌تاپ برای کاربران لپ‌تاپ‌های ریزر تازگی ندارد، اما برای افرادی که با محصولات ریزر آشنایی ندارند، بسیار جذاب خواهد بود. افزون بر این، بسیاری از ویژگی‌های موجود در لپ‌تاپ‌های گیمینگ ریزر نیز در Razer Book 13 حضور دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان قابلیت Razer Chroma را نام برد. در دو طرف کیبورد لپ‌تاپ Razer Book 13، دو اسپیکر به سمت بالا قرار گرفته که از بهبودهای صوتی THX بهره‌مند بوده و وضوح صدای بالایی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. این لپ‌تاپ به یک سیستم خنک‌کننده‌ی محفظه بخار (Vapor Chamber) مجهز است که افزون بر خنک نگه‌داشتن دستگاه، نویز صوتی هم تولید نمی‌کند.

این لپ تاپ با قیمت پایه‌ی 1199 دلار و در رنگ Mercury White عرضه می‌شود. همچنین پیش‌فروش آن نیز از هم‌اکنون آغاز شده و تا پایان ماه جاری به‌دست خریداران خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *