اخبار تکنولوژی

مانیتور UltraSharp U4021QW دل رونمایی شد

مانیتور UltraSharp U4021QW دل

هرت دل در ایران بیش از همه از لپ‌تاپ‌های با دوام این شرکت حاصل شده است؛ اما این کمپانی محصولات دیگری نیز دارد. مانیتور UltraSharp U4021QW دل محصول جدیدی از این برند بوده که به تازگی رونمایی شده و عنوان اولین نمایشگر فوق عریض ۴۰ اینچی را به خود اختصاص داده است.

مانیتور UltraSharp U4021QW دل

این محصول دل از رزولوشن ۵۱۲۰ در ۲۱۶۰ پیکسل استفاده می‌کند و از مدل‌های 4K موجود در بازار، عریض‌تر است؛ البته ابعاد نمایشگر جدید دل با شماره مدل U4021QW، قابل مقایسه با مدل‌های گیمینگ موجود در بازار نیست و در واقع با هدف افزایش خلاقیت کاربران حرفه‌ای راهی بازار می‌شود. در مثالی ساده، نمایشگر جدید دل با نام اولترا شارپ ۴۰ به کاربر اجازه می‌دهد در بخشی از صفحه‌نمایش، ویدیوی 4K با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل تماشا و در بخش دیگر با یک اپلیکیشن کار کند. طبق گزارش EnGadget، دل مدعی است که اولترا شارپ ۴۰ محدوده‌ی گسترده‌تری از طیف‌های رنگی را پوشش می‌دهد و عملکرد فوق‌العاده‌ای در نمایش هرچه واقعی‌تر رنگ‌ها دارد.

این مطلب را هم ببینید
گوشی هوشمند LeTv S1

دل در مورد عملکرد این نمایشگر  در حوزه HDR صحبتی نکرده است. اولترا شارپ ۴۰ می‌تواند با استفاده از درگاه تاندربولت ۳ شارژ ۹۰ واتی ارائه دهد و همچنین اطلاعات را با استفاده از درگاه USB تا سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد. محصول دل از اینترنت RJ45 پشتیبانی می‌کند. انتظار می‌رود اولترا شارپ ۴ در ۲۸ ژانویه (۹ بهمن) با قیمت ۲۱۰۰ دلار روانه بازار شود.

دل نمایشگرهای ۵۵ و ۶۵ اینچی 4K  نیز معرفی کرده است که برای استفاده بهینه‌تر از ابزارهایی از جمله مایکروسافت ۳۶۵ و Klaxoon طراحی شده‌اند. ازجمله ویژگی‌های محصولات جدید دل برخورداری از صفحه لمسی است که می‌تواند ۲۰ فرمان را به‌صورت هم‌زمان دریافت کند. این ویژگی باعث می‌شود چند کاربر به‌صورت هم‌زمان بتوانند فرامین مختلفی برای کامپیوتر صادر کنند.

هنوز قیمت نمایشگرهای ۵۵ و ۶۵ اینچی دل مشخص نشده است؛ اما انتظار می‌رود در ۳۰ مارس (۱۰ فروردین ۱۴۰۰) روانه بازار شوند. علاوه بر محصولات فوق، دل نمایشگرهایی برای کارکنان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ معرفی کرده است که دارای دکمه‌ای مخصوص برای اپلیکیشن کاربردی مایکروسافت تیمز هستند.

این مطلب را هم ببینید
شمار دستگاههای مبتنی بر ویندوز ۱۰ از مرز ۱میلیارد عبور کرد

پس از شیوع بیماری کرونا، بسیاری از کارکنان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ به فعالیت در خانه یا به اصطلاح دورکاری مشغول شدند؛ اما چنین اقدامی مشکلات بسیاری به همراه دارد. شرکت‌ها محیطی حرفه‌ای برای فعالیت کارکنان فراهم می‌کنند که شامل ابزار و وسایل مختلف می‌شود؛ اما کارکنان کسب‌وکارها امکان دارد در خانه از ابزارهای مناسب برخوردار نباشند.

در نتیجه ممکن است به دلیل استفاده از ابزار نامناسب، کیفیت خدماتی از جمله تماس‌ تصویری به‌شدت افت کند. شرکت دل برای برطرف ساختن این مشکل، نمایشگرهایی معرفی کرده است که ویژگی‌های گسترده از جمله وب‌کم‌ حرفه‌ای دارند. محصولات دل شامل سه نمایشگر می‌شوند که از دکمه اختصاصی برای ابزار کاربردی مایکروسافت تیمز بهره می‌برند و دارای وب‌کم ۵ مگاپیکسل با بلندگوهای ۵ وات هستند. محصولات جدید دل در ابعاد مختلف از ۱۶ فوریه روانه بازار ایالات متحده و به احتمال فراوان، بازارهای دیگر جهان خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *