مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

مایکروسافت استور جدید در نسخه وب با زبان طراحی ویندوز 11 در دسترس قرار گرفت

مایکروسافت استور جدید در نسخه وب

امروز قصد داریم شما را با مایکروسافت استور جدید در نسخه وب آشنا کنیم. فروشگاه جدید مایکروسافت اکنون در ویندوز 11 در دسترس است. فروشگاه جدید از برنامه های بدون بسته بندی Win32 پشتیبانی می کند، به این معنی که بسیاری از برنامه ها در رایانه های شخصی ویندوز 11 در دسترس خواهند بود. فروشگاه جدید مایکروسافت علاوه بر افزودن پشتیبانی، ظاهری جدید، جستجوی بهبودیافته و چندین ویژگی جدید دیگر دارد. این از ابتدا بازسازی شده است و بخشی از تمرکز مجدد مایکروسافت برای ارائه برنامه ها از طریق فروشگاه در ویندوز است. اگر می خواهید بیشتر با مایکروسافت استور جدید در نسخه وب تا انتهای متن با ما همراه باشید.

مایکروسافت استور جدید چه ویژگی هایی دارد؟

مایکروسافت در حال آماده شدن برای شروع راه اندازی فروشگاه مایکروسافت بازطراحی شده است که با ویندوز 11 برای کاربران ویندوز 10 عرضه شد. طبق گزارش TheVerge، این شرکت Windows Store جدید را برای آزمایش‌کنندگان Windows 10 Insider در حلقه Preview Release که انتظار می‌رود با به‌روزرسانی نوامبر 2021 ویندوز 10 ارائه شود، حذف کرده است. مایکروسافت استور جدید در نسخه وب ویژگی های منحصر به فردی دارد.

مایکروسافت استور جدید در نسخه وب

کاربر می تواند بسته به پیشنهاد، مجموعه ای از برنامه های ویندوز را انتخاب کند و آنها را به صورت رایگان یا با هزینه خریداری کند. او مجوزی دریافت می کند که با آن می تواند برنامه را پس از دانلود بر روی حداکثر 81 دستگاه نصب کند. تولیدکنندگان می‌توانند در ابتدا برنامه‌های جدید را با استفاده از مجوز توسعه‌دهنده ارائه شده به‌طور خاص برای این منظور توسعه داده و آزمایش کنند. اگر سازنده فکر می کند که برنامه برای بازاریابی آماده است، می تواند آن را برای صدور گواهی به مایکروسافت ارسال کند. مایکروسافت همه برنامه ها را بررسی می کند. در صورت برآورده شدن شرایط، مایکروسافت برنامه را به صورت آنلاین از طریق فروشگاه ویندوز در دسترس قرار خواهد داد. اینکه آیا برنامه به صورت رایگان یا با هزینه ارائه می شود در اختیار سازنده است.

دسترسی شما را فوق العاده افزایش می دهد

Windows Store با انتشار ویندوز 8 در دسترس قرار گرفت و برای سیستم عامل های قدیمی تر ارائه نمی شود. صرف نظر از دستگاه مورد استفاده، مستقیماً از طریق یک برنامه ادغام شده در سیستم عامل فراخوانی می شود و مجموعه ای از برنامه ها را در پیش نمایش به کاربر ارائه می دهد. قرار دادن برنامه‌ها در این فهرست هزینه‌ای نیست، بلکه نمایانگر یک نمای کلی است که توسط خود مایکروسافت تهیه شده است. دسته‌ها، از جمله بازی‌ها، سرگرمی‌ها، تصاویر، موسیقی و ویدیوها را می‌توان برای محدود کردن بیشتر آن استفاده کرد. ماسک جستجو می تواند برای جستجوی برنامه های خاص استفاده شود. مایکروسافت استور جدید در نسخه وب چند روزی هست که عرضه شده.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین افزونه های دانلود برای کروم

برنامه ها را می توان به صورت رایگان یا با شروع قیمت 0.99 دلار ارائه کرد. برنامه‌های دسکتاپ قدیمی ویندوز که از طریق فروشگاه ویندوز ارائه می‌شد، در اصل از پرداخت حق امتیاز معاف بودند. در دوره ویندوز 10، مایکروسافت پل دسکتاپ ویندوز را از سال 2016 توسعه داد، که توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های کاربردی سنتی ویندوز (برنامه های Windows Forms، فایل های نصب سنتی Setup.exe و MSI) را در فروشگاه ویندوز 10 ارائه دهند.

مایکروسافت جدید تحولی بزرگ ایجاد کرده است

در نوامبر 2012، تقریباً 20000 برنامه در Windows Store در دسترس بود که از این تعداد حدود 18000 برنامه به صورت رایگان ارائه شد. در آوریل 2014 بیش از 153000 بود. دو نوع نرم افزار ویندوز از طریق فروشگاه ویندوز در دسترس هستند: برنامه های دسکتاپ ویندوز (برنامه های کاربردی ویندوز قدیمی) و برنامه های رابط کاربری مدرن.

به گفته مایکروسافت، فروشگاه ویندوز تنها راه برای خرید برنامه‌هایی خواهد بود که به طور خاص برای Windows Modern UI طراحی شده‌اند. طبق گفته مایکروسافت، این کار به دلایل سازگاری، قابلیت اطمینان و امنیت انجام می شود. علاوه بر این، فیلم، موسیقی، بازی های رایانه ای، نرم افزارهای کاربردی و سخت افزار نیز موجود است. مایکروسافت استور جدید در نسخه وب امکانات جدیدی را به افراد ارایه می دهد.

قبل از تحویل ویندوز 8، مایکروسافت در اکتبر 2012 اعلام کرد که هیچ برنامه ای که فقط برای بزرگسالان استفاده می شود نباید در فروشگاه ویندوز مجاز باشد. این محدودیت بر محتوای بزرگسالان و بازی‌هایی مانند Skyrim تأثیر می‌گذارد.[10] این محدودیت در اکتبر و در نتیجه قبل از انتشار ویندوز 8 برداشته شد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های اسکرین شات برای موبایل

مایکروسافت چه برنامه هایی را ارایه می دهد؟

طبق گفته مایکروسافت، 669000 برنامه برای تلفن‌ها، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی مایکروسافت ویندوز در سپتامبر 2015 در دسترس بود. در آوریل 2019، مایکروسافت اعلام کرد که تمام کتاب های الکترونیکی را از فروشگاه مایکروسافت حذف خواهد کرد. مشتریانی که کتاب های الکترونیکی را از فروشگاه مایکروسافت خریداری کرده اند، پول خود را پس خواهند گرفت.

برخی از برنامه ها و ویژگی های موجود در ویندوز، مانند برای مثال، خدمات اطلاعات اینترنتی باید قبل از استفاده فعال شوند. برخی از ویژگی‌های دیگر به‌طور پیش‌فرض فعال هستند، اما اگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، می‌توان آن‌ها را خاموش کرد. مایکروسافت استور جدید در نسخه وب سعی کرده بسیار پیشرفته تر به نظر برسد.

مایکروسافت استور جدید در نسخه وب

در نسخه های قبلی ویندوز، برای غیرفعال کردن یک ویژگی، باید به طور کامل از رایانه حذف می شد. در این نسخه از ویندوز، ویژگی ها روی هارد دیسک باقی می مانند تا در صورت لزوم، بعداً دوباره فعال شوند. غیرفعال کردن یک ویژگی آن ویژگی را حذف نمی کند و فضای دیسک مورد نیاز ویژگی های ویندوز را کاهش نمی دهد.

برای فعال یا غیرفعال کردن ویژگی های ویندوز، موارد زیر را انجام دهید: روی Start کلیک کنید. روی کنترل پنل کلیک کنید. روی برنامه ها کلیک کنید. روی Turn Windows features on or off کلیک کنید. اگر از شما خواسته شد یک رمز عبور سرپرست یا تأیید را وارد کنید، رمز عبور یا تأیید را تایپ کنید. برای فعال کردن یک ویژگی ویندوز، کادر کنار آن ویژگی را انتخاب کنید. برای غیرفعال کردن یک ویژگی ویندوز، کادر آن را پاک کنید. روی OK کلیک کنید.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با مایکروسافت استور جدید در نسخه وب آشنا کنیم. امیدواریم که این نسخه مورد پسند عموم واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *