اخبار تکنولوژی

مشخصات کامل و طراحی نسخه جهانی ردمی نوت 11

ردمی نوت 11

شاید برایتان جالب باشد با ردمی نوت 11 آشنا شوید. در این چند سال گذشته، شرکت شیائومی بازار بسیاری از کشورها همچون هند و ایران را با گوشی‌های مقرون به صرفه و پرکاربرد خود تصرف کرده است. یکی از گوشی‌های جدید این غول چینی سری ردمی نوت 11 بوده که قرار است به زودی نسخه گلوبال آن رونمایی شود اما تمامی مشخصات و طراحی آن پیش از رونمایی لو رفت. اگر می خواهید بیشتر با ردمی نوت 11 آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

این گوشی چه ویژگی هایی دارد؟

گوشی های سری ردمی نوت 11 برای بازار چین معرفی شده اند و حالا کاربران منتظر رونمایی از نسخه جهانی این محصولات هستند. در حالی که این نسخه ها از طراحی تقریبا مشابه بهره می برند، با تراشه های متفاوتی در آن ها روبه رو هستیم.

ردمی نوت 11

مشخصات ردمی نوت 11: این گوشی هوشمند به نمایشگر 6.4 اینچی امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و رفرش ریت 90 هرتز مجهز می شود تا کاربران را جذب خود کند. روی پنل پشتی این دستگاه دوربین اصلی چهارگانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی قرار می گیرد. ردمی همچنین برای این محصولش از یک دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دو سنسور 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق و عکاسی ماکرو استفاده خواهد کرد.

در بالای نمایشگر این گوشی ردمی شاهد قرارگیری یک حفره برای میزبانی دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی خواهیم بود. این دستگاه همچنین به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی مجهز می شود. یکی از ویژگی های عجیب این دستگاه در صورت صحت شایعه اخیر، تجهیز به سیستم عامل پیش فرض اندروید 11 است، با این حال شیائومی از MIUI 13 در آن استفاده خواهد کرد. بنابراین ردمی نوت 11 دارای این ویژگی ها است.

بیشتر با جزییات این گوشی آشنا شوید

در حالی که این گوشی هوشمند در بازار چین از تراشه مدیاتک دیمنسیتی 810 5G بهره می برد، شیائومی برای نسخه جهانی اش به سراغ چیپ اسنپدراگون 680 می رود. مدل پایه این دستگاه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت، البته کاربران می توانند نسخه مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی را هم سفارش دهند. در هردو نسخه، می توان از کارت حافظه استفاده کرد.

این مطلب را هم ببینید
دو باندل جدید برای ایکس باکس سری ایکس معرفی شد

انتظار می رود در رویداد 6 بهمن شیائومی برای معرفی سری ردمی نوت 11، با نسخه جهانی رابط کاربری MIUI 13 هم روبه رو شویم. احتمالا سایر مشخصات ردمی نوت 11 4G مشابه نسخه چینی خواهد بود. این شامل صفحه نمایش ال‌سی‌دی 6.5 اینچی با وضوح فول اچ‌دی پلاس، نرخ نوسازی 90 هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمس 180 هرتز هم می‌شود.

نسخه چینی ردمی نوت ۱۱ با رم ۴ یا ۶ گیگ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگ عرضه شد. اجزای ماژول سه‌گانه آن را دوربین‌های اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۰ درجه و ماکرو ۲ مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند. برای تماس تصویری و گرفتن عکس‌های سلفی هم یک دوربین ۸ مگاپیکسلی دارد. اگر می خواهید بیشتر با جزییات ردمی نوت 11 آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

باتری این گوشی چگونه عمل می کند؟

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن با فناوری شارژ سریع ۱۸ وات و شارژ معکوس ۹ وات سازگار است. سیستم عامل اندروید ۱۱ در پوسته‌ای از MIUI 12.5، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و اسپیکرهای استریو از دیگر ویژگی‌های این گوشی محسوب می‌شوند.

در زمان معرفی سری ردمی نوت ۱۱ توسط شیائومی، مدیرکل ردمی، لو ویی بینگ اعلام کرد فروش گوشی‌های سری ردمی نوت از ۲۴۰ میلیون نسخه گذشته است. نکته قابل توجه این است که بیشتر مشتریان این سری، در خارج از کشور چین حضور داشتند. طبق آمارهای رسمی منتشر شده، سری Redmi Note در بازارهای جهانی، فروشی ۲۰۰ میلیون نسخه‌ای را تجربه کرده است. این سری در واقع مشهورترین و پرطرفدارترین محصول ردمی نیز هست. اولین بار در سال ۲۰۱۴، شیائومی اولین نسخه از سری Redmi Note را معرفی کرد. در هشت سال گذشته، در بسیاری از نقاط جهان و مخصوصا کشور ما، کاربران زیادی از مدل‌های این سری استفاده کرده اند. باتری گوشی ردمی نوت 11 واقعا فوق العاده است.

این مطلب را هم ببینید
پیکسل واچ گوگل احتمالا به زودی با 32 گیگابایت حافظه داخلی از راه می رسد.

ردمی نوت 11

یکی از بهترین ویژگی‌های سری ردمی نوت شیائومی، ارائه برخی از قابلیت‌های گوشی‌های پرچم‌دار و گران‌قیمت است. در سری گوشی‌های Redmi نوت، هر سال ویژگی‌های حرفه‌ای‌تری یافت می‌شود؛ برای مثال امسال در ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس، از سوپر فست شارژ ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌شد و این گوشی، می‌توانست در تنها ۱۵ دقیقه به صورت کامل شارژ شود. شیائومی مدت‌ها مشغول تلاش برای بالا بردن امنیت سوپر فست شارژ خود بوده تا خیال کاربران را راحت کند.

قیمت این گوشی ها به چه صورت است؟

با ورود به جزئیات، می‌توان متوجه شد که نه تنها قیمت، بلکه رندر و برخی از مشخصات کلیدی ردمی Note 11 4G نیز در این وب سایت خرده فروشی آنلاین قرار کرده است. هرچند که یکی از ویژگی‌های ذکر شده در تصویر محصول، با مشخصات ذکر شده در برگه مشخصات دستگاه، در تضاد است که این ممکن است یک اشتباه سهوی بوده باشد.

با این حال، یک سری از مشخصات ذکر شده با هم تناقض دارند. توضیحات ارائه شده در برگه مشخصات این محصول، مربوط به Redmi 10 Prime هستند. به نظر می‌رسد که تصاویر مربوطه، رسمی باشند؛ اما خود فروشگاه در تغییر مشخصات دستگاه، سهل انگاری کرده است. اگر این مشخصات نهایی و واقعی باشند، Redmi Note 11 4G تا حدودی مشابه با ردمی Note 10 خواهد بود که مدتی پیش به دلیل بحران کمبود تراشه، تولید آن متوقف شده بود. قیمت گوشی ردمی نوت 11 به گونه ای است که اکثریت بتوانند آن را تهیه کنند.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با ردمی نوت 11 آشنا کنیم. به ادعای یک افشاگر، نسخه جهانی شیائومی ردمی نوت 11 4G از تراشه اسنپدراگون 680 قدرت خواهد گرفت؛ نه هلیو G88 که در نسخه چینی به‌کارگیری شد. احتمالا دلیل این تصمیم، کمبود چیپ‌های مدیاتک در خطوط تولید شیائومی است. البته تفاوت نسخه‌های چینی و گلوبال، فقط به تراشه خلاصه نمی‌شود؛ چرا که انتظار می‌رود در بدنه و لبه‌های گوشی نیز شاهد تغییراتی باشیم و نسخه جهانی ردمی نوت ۱۱ طراحی سنتی‌تری داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *